Playlister igen

Jeg kan altså slet ikke forliges med den måde jeres playlister fungerer på.

For det første så mener jeg at playlister intet har at gøre med daglig afspildning af musik. Se blot på winamp, iTunes, Spotify. Her er playlister et begreb til at lave sit eget mix-tape.

Nuvel, I har valgt at lade playlister være omdrejningspunktet. Skal vi så ikke få det til at virke?

Her den anden dag var hele famlien ude at køre. Børnene fik lov til at styre musikken (TDC Play), og tog i mod ønsker. Så frem med ønskerne og finde sangene. Hver gang en sang blev fundet, valgte de den ved at trykke på den - og sangen startede med at spille! Er det sådan en playliste skal virke? Jeg har den opfattelse (som jeg delte med mine børn der er vant til iPods) at en playliste skal bygges op af de sange man vælger, men afspille dem i den rækkefølge de er valgt og ikke hele tiden springe til den sidst tilføjede.

Så hvordan opbygger man en playliste i TDC Play uden hele tiden at skifte sang?

Nå, men dagen efter var jeg alene hjemme og satte Jack White på for fulde gardiner så jeg kunne høre noget mens jeg var i bad. Da albummet var færdigt fortsatte Play med at spille det der nu ellers lå i playlisten fra dagen før, så jeg måtte gøre badet færdigt til tonerne af Rasmus Seebach - stadig for fulde gardiner. Tror nok jeg lige blev pillet ned der :-)

Til sidst vil jeg da lige slå på tromme for at TDC Play snart får mulighed for at opbygge en liste over favoritter. Jeg savner meget at kunne gemme et album eller en kunster, så jeg senere kan løbe min samling igennem og vælge noget fra den. Og, nej favoritter er ikke svaret. En lang liste af sange fra lad os sige 50 kunstnere er hverken inspirerende eller overskueligt.

10 Kommentarer

Hej Homaxto

Tak for dit indlæg.

Jeg er helt enig med dig, en playlist er ikke en liste af tilfældige her og nu sange, det skal være en man kan passe og pleje og ændre i efter behov og helst skal man da også kunne lave flere af dem, og det kan man da også på TDC Play.

Jeg giver dig lige et link til den hjælpe side der findes på TDC Play, til playlister, her kan du både få hjælp til at lave her og nu lister, som dem du har oplevet indtil videre, men også hjælp til, hvordan du opretter playlister du kan vende tilbage til igen og igen.

Du finder hjælpen her:

http://go.tdc.dk/vsycg

Håber ovenstående hjælper dig videre, så du ikke løber ind i endnu et musik-i-badet-problem Glad humørikon

Hilsen Line

Line, kan det passe den vejledning du henviste til var til TDC Play i browserversionen?

Når jeg er ude at køre benytter jeg jeres app til iPhone - det skulle jeg nok skrive lidt tydeligere.

Nuvel, jeg opdagede ved et ekstra tjek at en ligende funktionalitet også findes på iPhone appen. Symbolet til højre for hver sang placerer jo sangen i køen uden at afspille den.

Symbolet giver fint mening nu jeg ved hvad det betyder, men mon ikke et plus magen til det i browser versionen også ville have været forståeligt?

Thomas

Jeg kunne godt tænke mig at høre responsen på 2. halvdel af Thomas indlæg:

"Til sidst vil jeg da lige slå på tromme for at TDC Play snart får mulighed for at opbygge en liste over favoritter. Jeg savner meget at kunne gemme et album eller en kunster, så jeg senere kan løbe min samling igennem og vælge noget fra den. Og, nej favoritter er ikke svaret. En lang liste af sange fra lad os sige 50 kunstnere er hverken inspirerende eller overskueligt."

Mvh. Claus

Hej Claus

Tak for dit indlæg.

Jeg må indrømme, at jeg tog for givet at det Thomas mente med favorit lister, var det samme som playlister.

Du kan helt selv vælge hvad du vil putte på dine playlister og dermed bliver det jo automatisk til en favoritliste. Du kan selv vælge om du vil lave en liste til en enkelt kunstner og kun lægge 5 numre på den eller om du vil blande den og lægge 50 numre på en liste. Du kan altså helt selv designe dine playlister som du ønsker og du kan lave flere playlister så du kan lave en liste for hver kunstner eller tema du ønsker.

Jeg håber det forklarede hvorfor jeg ikke skelnede mellem de to termer playliste og favorit liste.

Til Thomas: Så er jeg glad for at du selv fandt funktionen på din telefon, jeg beklager at jeg ikke lige var opmærksom på at det manglede i beskrivelsen.

Hilsen Line

Med favoritliste mente jeg noget i stil med iTunes hvor man kan se den musik man har købt sorteret efter kunstner og album.

Med TDC Play har man jo meget musik til sin disposition, så her mangler der ligesom en måde at samle ens favoritter - dem man ville købe et album med i gamle dage :-)

Som det er nu får man i iPhone app præsenteret én lang liste af alle de numre man på et tidspunkt har tilføjet til favoritter. Personligt kan jeg ikke se fidusen i at få præsenteret en usorteret lang liste over favoritter - det er i hvert fald langt fra CD reolen som billed på hvordan en sortering kunne være, og som bl.a. Apple så også har videreført.

Thomas

Hej Line,

Tak for svaret, som dog ikke rigtigt hjælper mig.

Det er korrekt, at man kan oprette playlister og i teorien opnå det samme som hvis man kunne markere et album som favorit. Problemet er, at processen for at gøre dette er noget i retning af:

1. Find et album du godt kan lide.

2. Opret en playliste og kald den det samme som albummets navn.

3. Læg alle numrene fra albummet ENKELTVIST ind på playlisten.

Ovenstående er en operation som hurtigt tager 10 minutter af min tid, og den metode forekommer mig ikke specielt brugervenlig.

Den funktion jeg (og Thomas tror jeg) efterspørger er en mulighed for med et klik at markere et album som favorit, så man nemt kan genfinde det efterfølgende.

Denne funktion er i øvrigt også blevet efterspurgt i forbindelse med at I sidste år selv bad brugerne om at komme med forbedringsønsker. Hvad der er sket af forbedringer i den anledning står mig en anelse uklart.

Mvh.

Claus 

Jeg var en af dem der skrev med præcis samme ønske i "ønsketråden" for den nye app. Jeg blev meget skuffet over den nye "Mit TDC"-app, da den kom. Jeg bruger den stort set kun til at høre enkelte numre på nu, da den simpelthen ikke opfylder nogle ønsker for mig. At kunne favorisere/kategorisere albums i en form for "album-reol", ville gøre app'en super fantastisk (og ja, kig bare Itunes efter i sømmene..) faktisk ville det forvandle TDC-app'en til mit foretrukne musik-program og sende cd'erne, spotify, wimp osv. på pension.
Hej hej alle sammen

Det glæder mig at der stor interesse omkring vores produkt og at I rigtig gerne vil komme med forbedringer til det.

Jeg har sendt jeres forslag afsted til de ansvarlige for TDC Play, så de kan tage stilling til om det er noget vi skal have integreret i vores produkt.

Jeg vil sige mange tak for jeres input.

Rigtig god weekend til jer.

Hilsen Line

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

hey

Favoritter: I løbet af efteråret kommer den ønskede favorit-funktion til TDC Play web. Jeg kender ikke de samme udrulningsplaner for Mit TDC app. TDC Play på Windows Phone har fået et udviddet offline bibliotek som virker på samme måde som iTunes.

M sommerhilsen

Chriz

Hej Chriz,

Tak for svaret. Det er godt at høre at behovet for en forbedret favorit-funktion er erkendt af TDC.

Personligt ser jeg frem til at en løsning implementeres på Android App'en. Før det sker vil jeg ikke mærke nogen forbedringer.

Mvh.

Claus 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)