Svar

Play kræver restart af computer

• hht
  • 0 kommentarer
Jeg anvender Yousee play på Windows 7 med Windows Media Player 12. Efter afspilning af mellem 10-30 numre kommer der pludselig en meddelelse:

"Windows Media Revocation and Renewal"

"Du skal genstarte maskinen for at fortsætte behandlingen af indeholdet"

Derefter kan jeg ikke afspille flere numre før PC'en er restartet. Jeg kan se på nettet at der er mange flere end mig der har samme problem men det er ikke lykkedes for mig at finde en løsning. Eksisterer der en løsning på problemet?

icon

Bedste svar af Rabo 29 september 2010, 13:23

Hej

Dette problem kan skyldes, at Windows 7 ikke automatisk signerer lyddriveren.

Hvis denne vejledning løser problemet, har det været fejlen:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help

Det kan også skyldes et program på din computer, der laver en konflikt med licenserne til musikken.

Fireace har skrevet følgende vejledning, på vores gamle PLAY-forum:

"Indtil videre har jeg fundet en work around løsning. Som gør jeg kan spille mere end 30 sange uden genstart.

Hvis jeg deaktivere alle mine startup programmer under
Start - kør - msconfig - Start

Samt alle tjenester undtagen Microsoft-tjenester og F-secure(TDC Sikkerheds pakke).
Start - kør - msconfig - Tjenester.

Laver en genstart og deaktivere TDC Sikkerhedspakke, men beholder aktuel firewallprofil.

Så kan jeg få lov at spille alt min Play musik. Dog lidt upraktisk i længden.
Tyder på det er nogle tjenester eller startup programmer, der laver rod i DRM biblioteket.
Har dog ikke fundet den/dem endnuMeget glad humørikon"

Redigeret 1/6-11:

Se også indlæg nummer 7 for flere løsningsforslag.

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Dette problem kan skyldes, at Windows 7 ikke automatisk signerer lyddriveren.

Hvis denne vejledning løser problemet, har det været fejlen:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=25018&type=help

Det kan også skyldes et program på din computer, der laver en konflikt med licenserne til musikken.

Fireace har skrevet følgende vejledning, på vores gamle PLAY-forum:

"Indtil videre har jeg fundet en work around løsning. Som gør jeg kan spille mere end 30 sange uden genstart.

Samt alle tjenester undtagen Microsoft-tjenester og F-secure(TDC Sikkerheds pakke).

Laver en genstart og deaktivere TDC Sikkerhedspakke, men beholder aktuel firewallprofil.

Tyder på det er nogle tjenester eller startup programmer, der laver rod i DRM biblioteket.
Har dog ikke fundet den/dem endnuMeget glad humørikon"

Redigeret 1/6-11:

Se også indlæg nummer 7 for flere løsningsforslag.

Vh.

Rasmus - TDC

Jeg har samme problem og det hjalp ikke at hente TDC's fil... er der ingen der har en løsning? Det er jo ikke optimalt at man skal genstarte sin computer efter at have spillet 20-30 sange... 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg har set et lignende problem på en computer. I det pågældende tilfælde så det ud til, at det var Logitech SetPoint.Ink (setpoint.exe), der skabte problemerne. Setpoint.exe relaterede til nogle af knapperne på det tilhørende trådløse bluetooth Logitech tastatur. Efter deaktivering af setpoint.exe var der ikke længere problemer.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeg suplere lige lidt til hvad Stephen skriver om setpoint.

set point indholder alle de ofichelle driver dit Logitech(tastetur og muse), men windows egen driver virker lige så fint, der for bruger man og oplever man kun at man bruger setpoint til at rediger hvad de forskellige ekstra knapper på et logitech tastetur eller mus er til. jeg kan selv med mit rediger mine functioner og så fjærne setpoint igen og så virker det stadigvæk som de skal.

mange gange når setpoint lever fejl i andre ting(det sker ofte) kan man bare fjærne det, og installere en nyre udgave(hvis der er en til rådighed) hvis i oplever fejl med setpoint så ved jeg Logitech er glad for hvis i fortæller om den fejl så de kan løse det.

Omdømme 2

D-Zs skrev:

Jeg har samme problem og det hjalp ikke at hente TDC's fil... er der ingen der har en løsning? Det er jo ikke optimalt at man skal genstarte sin computer efter at have spillet 20-30 sange... 

Hej D-Zs

Har du prøvet dette forslag?

Har dog ikke fundet den/dem endnu"

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 2

Hvis der stadig er nogen der oplever dette problem, fandt jeg nedenstående side, med en del løsningsforslag:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-sound/windows-media-revocation-and-renewal/548036b1-a257-48f8-b084-2ec82661da32

Vh.

Rasmus - TDC

Har samme problem, så har droppet windows media player og bruger i steder " winamp " og den virker ubeklageligt Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)