Svar

Planlagte serieoptagelser driller

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints kimbr har modtaget fra andre medlemmer.

• Bruger
  • 11 kommentarer
Hej!

Når vi sætter vores Home Trio box til at optage en serie, går jeg ud fra, at den springer genudsendelser over og kun optager følgende nye serieafsnit.

Jeg konstaterer, at når jeg eksempelvis optager "Luksusfælden", så vil boxen med vold og magt optage genudsendelsen om søndagen. Jeg har sågar været ind i indstillinger og sat den til at optage "Kun første gang". Dette hjælper ikke.

Jeg kan i den anledning undre mig over, at vores box er standard indstillet til at optage serier til "Første gang & Genudsendelse". Hvem har brug for 2 optagelser af hvert afsnit ?? [i]

Jeg går ud fra, at vi måske har en software fejl af en art, men da jeg ikke selv kan "indstille" mig ud af problemet, vil jeg høre, om der er en blandt Jer, gode mennesker, som kender løsningen til ovenstående problematik? 

icon

Bedste svar af GTH 3 marts 2011, 11:15

Hej kimbr

Først og fremmest vi jeg sige at du ikke er ramt af en softwarefejl - der er problemstillinger omkring serieoptagelser som desværre ikke er lige til højrebenet at løse (selvom der selvfølgelig arbejdes på det)

Jeg vil forsøge at give den korte forklaring.

Boxen er "dum" forstået på den måde at den blot optager ud fra Titel og SerieID, på det info der ligger i Guiden. Desværre er der ganske mange serier, der ikke indeholder info om, hvad der er er "original" og hvad der er "genudsendelse" i den data som importeres i Guiden. Dermed anser boxen det hele som noget den skal optage - på trods af dine indstillinger.

For at få det til at virke helt efter hensigten ville det kræve en masse manuelt arbejde omkring guiden. Der arbejdes dog løbende på at lave systemmæssige ændringer, der kan give forbedringer i den måde boxen7guiden fungerer på. (Men det er som sagt på den lange bane)

Med hensyn til standardindstilling står til både at optage original og genudsendelse, vil jeg give dig ret.
Den er hermed noteret på listen over ønsker til fremtidige versioner af softwaren.

Mvh. Gitte

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej kimbr

Først og fremmest vi jeg sige at du ikke er ramt af en softwarefejl - der er problemstillinger omkring serieoptagelser som desværre ikke er lige til højrebenet at løse (selvom der selvfølgelig arbejdes på det)

Jeg vil forsøge at give den korte forklaring.

Boxen er "dum" forstået på den måde at den blot optager ud fra Titel og SerieID, på det info der ligger i Guiden. Desværre er der ganske mange serier, der ikke indeholder info om, hvad der er er "original" og hvad der er "genudsendelse" i den data som importeres i Guiden. Dermed anser boxen det hele som noget den skal optage - på trods af dine indstillinger.

For at få det til at virke helt efter hensigten ville det kræve en masse manuelt arbejde omkring guiden. Der arbejdes dog løbende på at lave systemmæssige ændringer, der kan give forbedringer i den måde boxen7guiden fungerer på. (Men det er som sagt på den lange bane)

Med hensyn til standardindstilling står til både at optage original og genudsendelse, vil jeg give dig ret.
Den er hermed noteret på listen over ønsker til fremtidige versioner af softwaren.

Mvh. Gitte

Omdømme 1

Hej Gitte,

Tak for denne velskrevet forklaring. Det med, at boxen reagerer på informationer fra TV guiden får mig til at tænke på, at det minder mig om videooptagere med Showview funktion (hvis de stadig findes). Hvis ikke TV kanalerne sendte deres "gå igang og stop" signaler, ja - så ville maskinen såmænd ikke optage noget.

Med hensyn til vores nuværende TDC box, så virker serieoptagelserne da også med flere andre serier. Det er som sagt, kun ved udvalgte serier, at den driller.

I bund og grund, er det således TV selskaberne, som burde oppe sig med hensyn til den nødvendige info (Serie ID, mv.) ;)

Jeg takker i øvrigt for, at du viderebringer vores ønske om standardindstilling (den uden genudsendelse). 

Er der så nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg slår en serieoptagelse fra igen på home trio?? Glad humørikonKan godt være det bare er mig,men syntes ikke helt jeg kan finde den knap som jeg stopper en serieoptagelse på.. HJÆÆÆLP. Overrasket humørikon

Tak

Stuhr

Omdømme 1

Hej Stuhr,

Ja, det kan jeg godt hjælpe dig med. Du skal blot gøre følgende:

1. Tryk på "Optaget TV" og brug højrepil til at klikke dig frem til serieoptagelser.
  2. Når du har klikket dig frem til den serie du ønsker at slette, trykker du på OK knappen.
  3. Oppe til venstre trykker du OK på "Fortryd".
  4. Herefter beder boxen dig om, at bekræfte på "Fortryd serieoptagelse", hvorved den forsvinder fra din liste over serier du ellers optager.
God weekend

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P