Periodiske høje ping-tider på adsl

• tdk
  • 0 kommentarer
Hejsa

Jeg oplever at jeg i perioder af 5 til 10 minutters varighed har høje pingtider til f.eks. opendns.org's dns servere og til Blizzards wow-servere. Pingtiderne stiger langsomt fra omkring 30 til 5-6000 ms hvorefter de så langsomt falder igen.

Det kan ske på alle tider af døgnet.

4 Kommentarer

Er i flere på samme internetforbindelse på adressen?

Hvis det er tilfældet, kan det godt skyldes at andre bruger nettet samtidig, ADSL har svært ved at håndtere massiv traffik (Youtube, streaming osv.) og holde ping-tiderne nede på samme tid.

Havde samme problem tidligere, når en anden computer i huset begyndte at streame video'er fra f.eks. youtube. Det fik ping-tider/latency til at stige voldsomt, hvis jeg havde f.eks. counter-strike åbent samtidig.

Det er kun mig. Jeg har en lokal firewall stående mellem homebox og min router. Trådløst netværk er slået fra, og jeg kan se på min firewall at der ikke er anden belastende trafik på mit netværk end det jeg sidder med.

Firewall'en er en IPCop 2.x hvis det skulle ha interesse..

kan kun tilslutte mig original posters iagtagelse har her til aften mellem kl 1945 til ca 23 oplevet voldsomme høje ping tider samd disconnects i diverse spil bl.a. wow pingen rangerer fra 31 ms til 4k+ og er eneste pc på forbindelsen samt med slukket tv boks dvs intet andet en pc var aktiv på bærelinien.

En lille graf med pingtider fra de sidste 24 timer på min linie.

Pingtider

Som man kan se er der nogle enorme toppe omkring 2000ms

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)