Periodiske disconnects

• Deltager
  • 0 kommentarer
Sidste uge bestilte min far nyt internet, hvilket i sig selv er dømt til at skabe problemer. Da jeg så havde sat det op klagede han over konstante disconnects, hvilket jeg godt kunne regne ud var pga. Hastigheden var sat op til 10mbit fra 6. Og da mine forældre bor på landet i et ældre hus, var det sandsynligt at linien ikke kunne trække det. TDC mente dog at der først skulle overvågning på linien hvilket der så var fra onsdag til fredag, og da teknikerne stadig ikke fattede en brik fik jeg min vilje og hastigheden blev sat ned, med stor succes. Om lørdagen (i dag) klager min mor så over at skype hele tiden slår fra, og jeg kan konstatere at internettet igen slår fra. Mine forældre forventer at disse ting virker og jeg gider sq snart ikke bruge mere tid på det her skidt når TDC i forvejen får penge for det. 

Kundeservice er i forvejen en by i Rusland så man kan vel som minimum forvente en smule teknisk ekspertise. 

Så hvis nogen har haft et lignende problem og en løsning dertil, må de meget gerne komme med den. 

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har den seneste uge været i gennem samme problem som dig, men ikke med samme resultat.

TDC teknikkeren ringede ved start af service og fik en mundtlig beskrivelse af problemet.

Vi blev enige om, at det nok var for høj hastighed, da han også kunne se nogle retransmissioner og CRC fejl. Han ville sætte hastigheden ned og sætte 24 timers overvågning på linjen.

Dagen efter ringer han og hører resultatatet, der var nu næsten ingen frysninger af billedet (der havde været 1, som måske kunne skyldes andre ting). Vi bliver enige om, at han ville lade overvågningen kører weekenden over. Han vil så ringe til mig mandag.

Han ringer mandag og vi er enige om, at det nok ikke bliver bedre.

Sådan burde al service køre!

Jeg kan selvfølgelig havde bæret heldig, men jeg tror generelt, at teknikkere (mig selv inklusive) hader at få at vide, hvad løsningen er inden de selv har set problemet. Bare et tip.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Lige i dette tilfælde kan du meget vel have ret, men hvis andre fejl kan umiddelbart løses midlertidigt ved at sætte hastigheden ned. En fejl på kablet i jorden, ekstern støj f.eks. Derfor er man også nød til at have en monitor på så man kan se om det udelukkende er for høj hastighed eller vi måske er ved at have et dårligt kabel eller et dårligt adsl kort. Mulighederne er mange og skal man være helt sikker skal der måles på stedet.

mvh

Glad humørikon

Hej.

Nu sidder jeg så klokken kvart i kvalme om natten og er ved at være temmeligt frustreret over min forbindelse. Problemet er at jeg en gang i timen præcis på klokkeslet mister forbindelsen i ca 10 sekunder. 

Indtil videre har det stået på siden 18:15.  Dvs 18:15, 19:15, 20:15, osv osv. sidst nu her kl 02:15.

Det er mildt sagt belastende at sidde og arbejde på nettet med ting der kræver login når det her sker...og den her tror jeg ik er hastighedens skyld nej.  Vi har en 10/2 placeret på en linie der kan køre 16 ifølge Tdc´s egne målinger, og alt andet i huset er slukket og jeg er pt koblet direkte op. Ingen switch eller noget og alt vores udstyr er gennemgået i fredags af en tekniker grundet fejl på en multiroom-boks, så det fejler heller ikke noget.

Hvad pokker foregår der?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Når du mister forbindelsen, er der så nogen forskel på lamperne på homeboxen ??

Noget tyder nemlig på at problemet opstår i forbindelse med fornyelse af ip mellem homebox og pc.

Har du forsøgt at give din pc en fast ip adresse?

Jeg ved at windows 7 kan have lidt problemer i den retning.

mvh

Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)