Password

Hejsa.

Det er nu anden gang jeg skriver et indlæg i dette forum.

Der er noget der nager mig.

I mit sidste indlæg (Mailhjælp) havde jeg problemer med at skille de forskellige password ad i TDC. Det har jeg styr på nu.

I 1999 købte jeg et internetabonement ved TDC og har været glad for det. Jeg har løbende fået det opjusteret, men jeg har stadig det samme brugernummer/navn og det samme password.

Den gang kunne man kun lave password med små bogstaver.

Jeg kunne godt tænke mig at få opdateret mit password og/eller mit brugernavn, så det bliver lidt mere bøvlet at knække det.

M.V.H. 

19 Kommentarer

Hej Schjøtt

Det må du kunne gøre på tdc-s selvbetjeningsside (når du er logget ind). Brugernummeret eller navnet tror jeg dog ikke du kan ændre på, men prøv at kontrolere det på sidenGlad humørikon.

Nå ja - det slap jeg nok lidt nemt over.Blinkende humørikon

Du skal ind selvbetjeningssiden og der finde din mail-konto, under indstillinger, nede i rækken står der password.

Hej Majah.

Nu har jeg prøvet din ide igen igen, men det virker ikke.

Jeg er bange for at du lige som mig, roder tingene sammen.

Jeg troede jo også, når jeg lavede mit password om i selvbetjening, så ændrede det på mit password på internetforbindelse. Det er to forskellige ting.

Jeg har på fornemmelsen at det er TDC der skal nulstille min konto, før jeg kan lave det om, men hvordan?

Hilsen Bruno.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Schjøtt

Jeg vil godt lige supplere Maja's svar  Blinkende humørikon

Når du er logget ind på TDC Mail og vil skifte password, så husk på at de mailadresser du her har tilknyttet mailboksen er et alias på den registrede mailadresse. Det vil sige at de 5 mailadresser som maksimalt kan oprettes er i realiteten en og samme adresse på mailboksen. Derfor hentes samme post til alle mailadresser. Når du skifter password er samme password gældende for alle adresser.

God weekend

Hejsa.

Ja det er jeg med på. men når jeg skriver mit gl. password som jeg bruger til min mailkonto og bagefter skriver det jeg gerne vil have - to gange, får jeg at vide at det gl. password er forkert.

Også god weekend til dig

Omdømme 2

Hej igen

Er det ikke en bredbåndsforbindelse du har, som du har tilknyttet selvbetjening og mailboks, Så forstår jeg ikke hvad det er for et password til internettet som du taler om. Din forbindelse er åben for dig og det vil den være så længe dit abonnement er gyldigt. De eneste password som har betydning for dig nu er til login til "Mit TDC" og opsætning af mailkonto

Omdømme 2

Det du helt eksagt skal gøre er følgende for at skifte Password til mailkonto opsætning:

Login på "Mit TDC" med dit TDC-login, derefter Mail. Så kommer du direkte ind i din mailboks. I menuen til venstre klik Indstillinger og Password - så er du hvor du skifter password. Glem dit gamle password men indtast det nye og gentad det nye password og klik på gem lige underneden - og så skulle den være hjemme. Blinkende humørikon

Dit TDC-login er det du bruger når du logger ind på forum og skal ind på selvbetjening, men det er åbenbart der du har været inde og vil skifte password, men det er jo noget helt andet end Password til mail

Omdømme 2

Hej igen

Jeg har lige klippet et svar som jeg tidligere har givet her på forum ang. password

Et TDC-login er det du opretter når du skal tilmelde dit eller dine arrangementer til selvbetjening, når du skal oprette mailbox/webmail eller feks. gøre brug af Forum. Til dette login vælger du en gang selv brugernavn og adgangskode/password. Dette login er faktisk din adgangsnøgle til TDC på nettet, også det der kaldes "Mit TDC" så pas godt på dette TDC-login.

Password eller adgangskode  det er det du får oplyst af TDC når du opretter Internetabonnement. Det bruger du når du første gang går på nettet og registrerer dit internetabonnement. Så efterfølgende opretter du den mailadresse som er indbefattet i dit abonnement, - og her får du oplyst en ny adgangskode eller password som kun er gyldig sammen med din mailadresse når du skal opsætte postkonto i en mailklient eller tilknytte mailadressen til selvbetjening/webmail. Det er dette og kun det password/adgangskode som kan bruges sammen med mailadressen ligegyldigt hvor du opretter mailkonto.

Så det er altså to forskellige ting dit TDC-login og din adgangskode/password til mailadressen.

Nu figurerer der altså også to forskellige brugernavne. Et til dit TDC-login, som kun bruges når du logger ind på tdc's hjemmesider. Og så et brugernavn til Mailkontoopsætning. Dette brugernavn kan være dit 12-cifrede kundenummer eller simpelt hen din mailadresse. Disse brugernavne skal bruges rigtigt. Det går ikke at bytte rundt på dem, således at man bruger brugernavnet fra dit TDC-login til din mailopsætning eller omvendt, det samme gælder adgangskode/password. Gem dine brugernavne og adgangskoder, så du ved hvad de hvær især er gyldig til.

Ja 

Ja 

Ja Glad humørikon

Så er vi ved at være ved sagens kerne.

Det er det brugernummer og og nøgleord - Undskyld jeg skriver dansk - jeg gerne vil lave stærkere altså det jeg i sin tid fik fra TDC .

Det andet forslag du gav mig, med at gå ind i webmail og lave mit password om der, dur ikke. selv om jeg gik ind og ændrede mit password i konti i mit mailprogram. Det er to forskellige ting som lige selv har forklaret

Nu gider jeg forresten ikke at rode mere med det her i aften.

Hygge - Bruno.

Omdømme 2

Hej

Jeg forsøger at hjælpe dig

Det brugernummer og nøgleord du omtaler hvad vil du bruge det til????  ja - undskyld jeg spørger

Og hvad er det helt nøjagtigt for et brugernummer? hvor vil du bruge det og i hvilken sammenhæng?

Og hvad er det for et nøgleord og hvor og i hvilken sammenhæng vil du bruge det?

Det er her at kæden hopper af for mig!

For hvis det er det brugernummer og password du i sin tid fik fra TDC, det skal ikke bruges mere efter du har registreret og tilknyttet dit bredbånd til selvbetjening og nyt TDC-login, og du har oprettet mailadresse.

Gem dit 12-cifrede brugernummer hvis du skulle få brug for det ved direkte henvendelse til TDC.

Jeg kan nu kun sige med hensyn til mailadresserne at du skal læse de svar og følge de anvisninger jeg har givet dig, og virker det ikke for dig er det fordi der er fejl i din fremgangsmåde. Glad humørikon

Du bestemmer selv om du vil svare, og om jeg skal hjælpe dig yderligere, for ellers hopper jeg af tråden her og lader andre tage over. Ligeglad humørikon

Hej igen Schjøtt

Jeg beklager hvis det allerede fra starten, var mig der vildledte dig.

Det brugernummer og nøgleord du refererer til har jeg også. Men da jeg bruger det så sjællendt, tænkte jeg ikke på dem.

For 3-4 år siden havde jeg problemer med nøgleordet og ringede til tdc. En utrolig venlig "telefonpasser" slettede nøgleordet og gav mig et nyt, som jeg har haft lige siden.

Jeg siger som KPN, det er sjældendt jeg bruger det 12-cifrede brugernummer. Kun ved henvendelse til TDC. Det tilhørende nøgleord indtaster jeg kun når pc'en har været formateret og skal oprette konto på min windows live mail. Nøgleordet indtastets i et pop-op windue. Der regner jeg med at det er nogenlunde sikkert. Hvorimod når der skal indtastet i en kasse på en webside for at logge ind, er det nok mere nødvendigt at skifte nøgleord. Det er min teori. Om den holder vand ved jeg godt nok ikke.

Jeg har ledt lidt på tdc's sider, og fundet denne side:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5970

Nederst står der "Adgang til internettet" Ude til højre står et hotlinenummer. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at ringe på det nummer, hvis jeg gerne ville prøve at udskifte mit nøgleord.

Omdømme 2

Hej Maja

Det nøgleord som du fik af en tdc medarbejder og du refererer til når du vil oprette konto, så er det jeg spørger : I hvilken konto bruger du dette nøgleord?

Hejsa.

Nu forstår jeg bedre hvorfor du virkede så muggen i går. Overrasket humørikon

Jeg var jo så sikker på at jeg havde skrevet at det var Emailbrugernavn og/eller adgangskoden i "Konti" under fanen "Servere" i Windows Live Mail. 

Undskyld - jeg havde bare tænkt det.

Mit brugernavn og adgangskode er over 10 år gammelt, så jeg syntes det trænger til fornyelse.

Hilsen Bruno.Glad humørikon

Hej Maja.

Tak for ledetråden.

Det er jo ikke nemt for andre at vide hvad jeg tænker.

Hygge - Bruno.Meget glad humørikon

Omdømme 2

Hej Schjøtt

Intet er bedre end en god debat, for hvis vi vil udnytte den mulighed at vi kan hjælpe hinanden her på forum så er det da bare at deltage i debatten. Jeg tror du har misforstået mig lidt i det sidste svar jeg gav dig, det var måske nok ikke lige det rigtige ordvalg, Overrasket humørikon det kan jeg da godt se nu, men jeg forsøgte bare a at åbne debatten for andre, og så var Maja jo kvik til at komme ind med et indlæg og et link som bedre kunne kaste lidt lys over problemet. Jeg håber da at du nu har helt styr på dine Password.Meget glad humørikon

Jeg er altid parat til at hjælpe så langt jeg formår, og du er altid velkommen her på forum til at stille spørgsmål og søge råd og vejledning og deltage i en god debat.Blinkende humørikon

Hej KNP

Du spurte hvor jeg bruger nøgleordet jeg fik af tdc: 

Med det spørgsmål har du desværre startet en lavine.Meget glad humørikon

Jeg har forsøgt at få min forvirring ned på skrift, derfor har indslaget "smtp på tdc" også noget med nedenstående at gøre.

En lille historie:
Mine første besøg på internettet foregik med et modem til min første stationær computerXP. Modemmet købte jeg i en tdc-butik. Så oprettede jeg en en selvbetjeningsside på tdcs hjemmeside, fik min første og uværende mail-adresse, som ender på webspeed. Da mit kabel-tv stik blev udvidet med et digitalt stik, for at jeg kunne være på nettet hele tiden, købte jeg en også routeren i tdc-butikken. Teknikkeren der lavede det kørte i en bil med tdc-logo.

Mit postprogram er windows live mail, hvor jeg har samlet alle mine konto. Det vil sige webspeed, gmail, hotmail , og tre mailadresser, som er tilknyttet min hjemmeside, som før fortalt. Når weebspeed-kontoen  skal konfirgureres logger jeg ind på tdc's selvbetjeningsside, med mit tdc brugernavn som er min mailto:minadr@webspeed.dk og den kode som jeg af og til forandrer på tdc's selvbetjeningsside.

Nu er det at det begynder at blive sjovt: tdc har en slags sikkerhedspakke, Yousee en anden. Det ved jeg, fordi jeg fik downloadet og instaleret den "forkerte" hos en bekendt. Min sikkerhedspakke er fra yousee. Regningerne på internettet, sikkerhedspakken og kabel-tv betaler jeg til yousee, men jeg skal stadigvæk ind på tdc's side for at se min mail-konto. TDC har TDC-play og yousee har YOUSEE-play. Jeg har ingen af delene, fordi jeg ikke kan se forskælden på tdc og yousee. TDC har Bredbånd og på yousee har de sørme også bredbånd.

Jeg savner en forklaring omkring tdc-bredbånd / yousee-bredbånd. Er det en eller to forskellige selvskaber? Det må det jo være, forde kunnerne får til budt de samme ting.

Nu bliver det rigtig sjovt:

Opsætningen til mailkonto i Windows Live Mail 2011 hos yousee, set på yousee's webside: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/E-mail/Saadan_goer_du/Det_skal_du_taste_naar_du_opsaetter_din_e-mail_og_nyhedsgrupper.aspx
brugernavn: Din e-mail-adresse.
Kodeord: Det du valgte da du oprettede din mailadresse.
indgående post: pop3.yousee.dk       110
 udgående post: asmtp.yousee.dk      587
Server kræver godkendelse: Ja

Opsætningen til mailkonto i Windows Live Mail 2011 hos TDC, set på tdc's webside: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27148
indtast e-mail adressen i Logonbrugernavn.
Indtast koden til din mail i Adgangskode
indgående post: pop3.mail.dk       110
 udgående post: asmtp.mail.dk      587
Server kræver godkendelse: Ja

På min bærbare pc, styresystem win7, postprogram: Windows live mail og Netgear
har jeg skrevet følgende:
E-mail-brugernavn:  mailto:minadr@webspeed.dk
Adgangskode:       Her skriver jeg den kode jeg fik, da jeg ringede ind.
indgående post: pop3.mail.dk       110
 udgående post: smtp.mail.dk        25 
Server kræver godkendelse: Nej

Hvis jeg retter min opsætning til tdc's anbefalinger, virker det ikke. Altså men a og andre portnumre

På tdc's side bruges ordet "Logonbrugernavn" og på yousee's side står der "kodeord", men i windows Live mail står ordet "Adgangskode"

Det ville være noget nemmere, hvis alle udbydere brugte de samme ord!

Konklution: Hvis jeg roder rundt i tdc, yousee og alle de andre udbydere og ikke kan se logikken, mon så ikke der er andre, som heller ikke kan gennemskue den? Der er ihvertfald mange indlæg der handler om mail og især om mailopsætning. Om du eller andre kan bruge disse oplysninger. Det ved jeg ikke. Med det var sjovt at skrive det.

Omdømme 2

Hej Maja

Det er da godt nok den bedste forklaring jeg længe har set. Meget glad humørikon Tak skal du da ha', ka du finde ud af det? så hatten af for dig, og så siger du at du er en selvlært bedstemor, jeg kan godt se at du har fået godt fat om det væsentlige og jeg har fået sat en lavine igang. Det er godt nok lidt pudsigt hvordan du har fået det hele strikket sammen, og at det virker. Jeg forstår det ikke rigtigt lige nu, så jeg har fået noget at tænke over, nå -  men  øh , bare det virker for dig. Blinkende humørikon Jeg kan så sandelig godt forstå at andre har svært ved at forstå det med opsætning, kodeord og postserver og du har givet mig og sikkert mange andre, noget at tænke over.

Rigtig godt gået Maja - og fortsæt endelig med dine gode indlægGlad humørikon

Hej Maja.

Det er jo det nøgleord jeg vil have moderniseret, som du har været så venlig at kamoflere med rødt

Det her ser spændende ud samtidig med at kæden for alvor springer af.

Ved den ene computer står der 587 ved udgående post.

Ved den anden computer, udgående post, står der 25. Hvad er nu det for noget. Skal de ikke være ens?

Til KNP.

Vi lære alle af vore fejl. Når vi sidder her og skiver sammen, hver i vores del af verden. Så må vi ikke glemme at vi mangler kropsproget. Kunne jeg læse dit kropsprog da du skrev til mig i går, havde jeg nok reageret anderledes.

Jeg elsker ironi, men hold op man skal passe på når man skriver.

Du og Maja har været flittige ved tasterne idag.

Jeg har haft besøg af et barnebarn, hele weeekenden - skønt - på 14 år så der skal jo ske noget. Nu skal jeg lige have lidt tid til at nærlæse det i har skrevet, ordnet nogle hængepartier og hvilet ud, men jeg skal nok vende tilbage.

Jeg har mere på hjertet, men nu orker jeg ikke mere og jeg er ikke født med et tastatur i hænderne.

Hygge . Bruno.

Hej igen Schøtt

Til dit spørgsmål: Skal de ikke være ens? JO - det skulle de, men bare ikke hos mig, så jeg gi'r lige en lille sang: "Jeg er ikke som de andre, jeg er noget for mig "sæl".Humørikon med tunge"

Det var da godt vi fik opklaret hvilken kode du menteBlinkende humørikon.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)