Svar

Pas på TDC !!!

Hvis du i forvejen har TDC bredbånd og har tilvalgt fri telefoni til fastnet, så tager TDC r.... på dig, hvis du opgraderer til TDC Trio (altså bredbånd + TV).

For så er gratis fastnet telefoni ikke så gratis mere, da det pludselig koster kr. 1,00 hver gang du løfter røret.

Det er ikke noget sælgeren fortæller dig - det er noget der står pænt skjult i de betingelser TDC sender til dig.

Øv til TDC - lige til Kontant.

icon

Bedste svar af Videotech 11 april 2012, 17:07

Så blev jeg kontaktet af TDC.

Jeg skal hermed prøve at redegøre for forløbet, selv om det er pænt indviklet.

Som udgangspunkt havde jeg et TDC Home Duo abonnement med tilvalg af fri fastnettelefoni – og altså kr. 0,00 i opkaldsafgift og kr. 0,00 i samtaleafgift.

En TDC konsulent kontaktede mig for at høre, om jeg var tilfreds med mit abonnement, og vi kom i snak om forskellige løsninger.

Da vi netop havde opsagt vores aftale med YouSee, var det nærliggende, at se på TDC Home Trio, som også havde TV med.

Jeg gennemlæste betingelserne og priserne, og bestilte så TDC Home Trio.

d. 14. marts modtager jeg en 5 siders ordrebekræftelse fra TDC, og opdager her nogle ting, der ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.

Side 1 omhandler ordrenummer og dato for installation.

Side 2 omhandler det TDC Trio indeholder. Herunder TDC Secure tillægspakke, som bla. er FriFastnet.

Side 3 er blot en side med info. om, hvor jeg kan finde hjælp.

Side 4 omhandler specifikation af ordrenummer.

Din ordre indeholder:

TDC Home Trio

TDC Secure tillægspakke

Gratis Plusabonnement 3 mdr.

Side 5 (som ikke har sidenummer) indeholder TDC Home Trio priser. Herunder samtalepriser i Danmark.

Til fastnet, opkaldsafgift kr. 1,00

Til mobilnet, opkaldsafgift kr. 1,00

Det er prisoplysningerne på denne side, der er vildledende, da TDC på side 2 skriver Fri fastnet, hvilke også fremgår af TDC´s prisliste på deres hjemmeside. Fri fastnet koster altså kr. 1.00 pr. opkald.

Jeg ringer til TDC for at få en forklaring, men de henviser til betingelserne, som de har fremsendt til mig. Jeg får altså bekræftet, at det er min ordrebekræftelse der er det gældende dokument.

Det svar var jeg utilfreds med, og skriver derfor en mail til TDC d. 16. marts, og her får jeg svar samme dag.

Citat fra mail fra TDC:

”Opkaldsafgiften på 1 kr. er kun for opkald til mobil. Der står: "Med TDC FriFastnet taler du løs for 0 kr. til alle danske fastnetnumre – uanset hvor længe du tale" og dette dækker således ikke mobilnumre.”

Ok, det har denne medarbejder så helt misforstået, eller også har han ikke læst min mail godt nok.

Så jeg skriver tilbage til samme medarbejder samme dag, og vedhæfter min ordrebekræftelse, så han kan se, hvad problemet er. Jeg beder ham forklarer ordrebekræftelsen, da den jo ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.

20. marts får jeg svar tilbage fra samme medarbejder – citat.

Nu har jeg fået undersøgt problemet:

Du har modtaget en ordrebekræftelse for HomeTrio, hvor opkaldsafgiften er 1 kr. for opkald til fastnetnumre. Men da du allerede har TDC Fri Fastnet skal du se bort fra dette beløb, da det er vilkårene for TDC Fri Fastnet der gælder for dig, ergo 0 kr. i opkaldsafgift og du kan se bort fra nedenstående. Problemet er at ordrebekræftelsen for HomeTrio ikke tager hensyn til evt. eksisterende kunders andre produkter, men det er noget vi arbejder på at forbedre.”

Det er lidt volapyk for mig, og jeg finder det forkasteligt, at TDC skriver til mig, at jeg kan se bort fra de priser der står i min ordrebekræftelse.

I dag blev jeg så ringet op af en TDC medarbejder, som på bedste vis har forklaret mig sammenhængen.

Når man bestiller et tillægsprodukt (her TDC Home Trio), da jeg jo havde TDC Home Duo i forvejen, så tilsender TDC en ordrebekræftelse, samt en prisliste for det nye tilvalgte produkt.

Den tilsendte ordrebekræftelse indeholder ikke oplysninger om de produkter der evt. er tilknyttet abonnementet i forvejen, og det er op til kunden, at finde den tidligere ordrebekræftelse (i mit tilfælde TDC Home Duo) frem, og så selv tænke sig til, at de services der er tilknyttet det gamle abonnemt, skal tillægges (og altså overrouter) det nye abonnement.

Forvirret ?

Jeg har fattet den nu, men jeg er 100% sikker på, at jeg ikke vil kunne få mine forældre til at forstå det.

Der ligger også et juridisk problem, da det vil være meget vanskeligt at føre en evt. sag, hvor to forskellige aftaler skal ses som én, og en dommer vil næppe kunne hitte rede i det.

Da jeg til slut gennemlæser dette indlæg, må jeg indrømme, at jeg stadig ikke forstår det Humørikon frustreret

Et ganske enkelt spørgsmål til TDC kunne være:

Hvorfor skriver TDC FriFastnet under ”TDC Home Trio indeholder” & ”TDC Secure tillægspakke”, og samtidig vedlægger en prisliste for TDC Home Trio, hvor det fremgår, at det koster kr. 1,00 i opkaldsafgift ?

Se original

27 Kommentarer

Hej Videotech

Det er vist nærmere tdc-KUNDERNE der skal passe på, og ikke TDC, særlig hvis det forholder sig som du gør opmærksom på. At true med kontant, tror jeg ikke har den store virkning, når det trods alt står i papierne.

Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at kontakte tdc, for at få en forklaring, så jeg går da stærkt ud fra, at du har ringet til tdc og spurt om det er fejl eller om det kan være rigtigt.

Hvad svarede de til din undren? 

Du kan lige bande på, at jeg har haft fat i TDC, og de var lynhurtige til at annullere aftalen (bekræftelse er dog ikke kommet) - ordrebekræftelsen kom ellers promte :-)

Jeg mente skam også, at MAN skulle passe på TDC Humørikon frustreret

Det lykkedes faktisk TDC at fremsende to ordrebekræftelser med "fub-fejl, da jeg også skulle ændre et mobil abb. Denne gratis ændring kostede kr. 93,00, hvilke de dog slettede ved min henvendelse.

Sådan ser TDC´s prisliste ud på Trio.

http://i42.tinypic.com/35b7cci.jpg

Hej

Din mening med de tre små ord. Ja du har sgu ret, detvar vist mig det ikke fattede dem rigtig. Humørikon med tunge

Den fejl du har skrevet i første indlæg, burde ikke være sket! Det er vi helt enige om, men du må da trods alt indrømme, at du har fået ordet det, til din fordel.  Nu krydser jeg bare findre for, at du får den anulering hurtigt mulig.

Håber du vil skrive om den videre udvikling.Blinkende humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du havde fri fastnet og skiftede til til et andet abonnement som hometrio jo er, giver det også mening at du så skal betale for de priser der er gældende for dit nye abonnement.

På informations siden om HomeTrio står der øverst med store bogstaver

Telefoni: Kun 1 kr. pr. opkald til fastnet

http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/

Hvis du så stadigt ville have frifastnet, skulle du bare bestille det som tilvalg til dit nye hometrio abonnement.

Under Tilvalg står der

Tal løs for 0 kr. til fastnet

Med TDC FriFastnet taler du løs for 0 kr. til alle danske fastnetnumre – uanset hvor længe du taler.

pr. md.
79,-

eller

Tal til fastnet og mobil for 0 kr.

Ring for 0 kr. pr. minut til alle fastnet- og mobilnumre i Danmark med TDC Fastnet Max. Du betaler kun 0,35 kr. pr. opkald.

pr. md.
165,-

TDC har ikke skjult noget for dig, du har bare gået ud fra at det telefon abonnement du havde før, samt de tilvalg du havde stadigt var gældende, hvilket ikke var tilfældet.

Det er ikke korrekt.

Når en TDC medarbejdet uopfordret tilbyder at opgradere vores abb., og vi i forvejen har tilvalgt gratis telefoni til fastnet, forventer vi, at der ikke bliver pillet ved de andre aftaler.

TDC kunne jo godt finde ud af, at vi havde vis nummer, at vi havde en telefon, og at vi havde viderestilling.

TDC Trio indeholder bla. TDC secure som bla. er fri fastnet.

Hvori ligger forskellen i:

Telefoni: Kun 1 kr. pr. opkald til fastnet

og

Fri fastnet ?

Det står altså ganske tydeligt i kontrakten, at det er med fri fastnet !!!

Men længere nede i samme kontrakt står der kr. 1,00 i opkaldsafgift.

Jeg skal gerne ligge kopi ind af hele kontrakten, hvis det er det der skal til ?

Her er lidt af den:

TDC HomeTrio indeholder:

- 40 digitale tv-kanaler

- Bredbånd, den højeste hastighed, vi kan levere - helt op til 20/2 Mbit/s

- Telefoni

- TDC WebTV

- TDC Film

- TDC Play

- Trådløst netværk

- Mail

TDC Secure tillægspakke

Du har til din TDC HomeTrio bestilt en TDC Secure tillægspakke, som indeholder:

- TDC HomeDisk

- TDC Sikkerhedspakke

- TDC Udvidet Service

- TDC FriFastnet

Har i dag modtaget mail fra TDC, hvor de oplyser, at det kun er mobilopkald der er opkaldsafgift på.

Dette er så ikke korrekt, hvilke jo kan læses i ordrebekræftelsen fra TDC.

Mon ikke TDC er lidt på den nu?

Jer ser to mulighedder for TDC.

1. TDC dropper opkaldsafgiften til fastnet - som de jo påstår ikke er der !

2. Vi sender disse modstridige oplysninger fra TDC videre til (tja, nogen - f.eks. Kontant)

Måske TDC skulle ændre deres "Gratis Fastnet" til

"Helt gratis Fastnet  - for kun kr. 1,00 hver gang du løfter røret" og du betaler kun kr. 79,00 pr. måned for denne gratis ydelse, der i længden kommer til at koste dig kassen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Der er 2 ting jeg vil nævne.

1.  I din originale post nævner du ikke at du har secure tillægspakke.  Derfor var det umuligt at vide du stadig ville have FriFastnet med i din nye pakke.

2:  FriFastnet giver disse priser, som også kan ses på FriFastnet tillægssiden.

Opkaldsafgift pr. kald til fastnet0,00
Opkaldsafgift pr. kald til mobil1,00
Minutpris for opkald til fastnet0,00
Minutpris pr. påbegyndt minut for opkald til mobil0,87

Som du kan se er der gratis opkald og ingen opkaldsafgift til FASTNET opkald, og ikke til mobilopkald.  Så hvis du har betalt opkaldsafgift til fastnet opkald, er det en fejl.  Ellers er det rigtigt at du skal af med en krone for opkald til mobil.  Med mindre du vælger Fastnet MAX tillægspakken som har disse priser.

OpkaldsafgiftTil fastnet og mobil
 35 øre0 øre/min.

At en TDC medarbejder har ringet til dig og givet det muligheden for at skifte pakke, betyder ikke at der er forskel på om du selv havde bestilt pakken via nettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej BrianMose

Tak for at du lagde det link ind, det vil jeg overveje om jeg skal tage, nu har jeg det der hedder "tal løs for 0 kr." Men da min datter og svigersøn har opsagt deres fastnet-telefon, kan det sikkert betale sig at få "tal til fastnet og mobil for 0 kr"

Så jeg takker mange gange, det var nyttig information.Humørikon griner højt

ps. har så fundet ud efterfølgende, da jeg har TDC Secure Sikkerhedspakke og Home Duo Basic, betaler jeg ikke 1 kr. for opkald til fastnet.

hilsen Bente

Jeg prøver igen !

Længere oppe i denne tråd ser I hvad kontrakten med TDC omfatter - okay ?

Den omfatter bla. Fra Fastnet - okay ?

Og den omfatter Home Secure - okay ?

Nu får I så den næste side af samme kontrakt - her i klar tekst.

TDC HomeTrio priser inkl. moms

Abonnement

Pris pr. måned TDC HomeTrio indtil 31. december 2011 499 kr.

TDC HomeTrio fra 1. januar 2012 519 kr.

Betalingsgebyr

Pris pr. regning

Automatisk Kortbetaling 0 kr.

Betalingsservice 5,04 kr.

Manuel betaling (papirregning) 49 kr.

Samtalepriser i Danmark

Til fastnet 1 kr.*

Til mobilnet 1 kr.

* Gælder ved 1. ciffertast.

** Alle minutpriser er pr. påbegyndt minut.

Står der, at det koster én krone pr. okkald til fastnet, elle står det der ikke ?

Hvis man kunne indsætte en PDF fil eller et billede, skulle jeg gerne indsætte hele kontrakten.

Men hvis TDC læser med her, synes jeg de skulle kontakte mig på 26 18 xx xx, for de kan tilsyneladende ikke læse hvad de selv skriver.

Jeg har været inde og fjerne mobil nummer fra indlæg, idet vi ikke ønsker at vores kunder offentliggør private oplysninger på forum. Det kan senere føre til chikane eller misbrug af oplysningerne. Jeg havde desværre overset at der var et mobil nummer her. /Patrick, forum administrator...

Det ligner unægtelig en fejl fra TDC, for denne tekst er at finde i TDC´s prislister.

Her er det gratis, men det er det altså ikke i min kontrakt, hvilke TDC bekræftede pr. tlf. 15. marts.

Hvad så TDC ?

TDC Secure tillægspakke indeholder:

• FriFastnet - Tal for 0 kr. til alle danske fastnetnumre
  • HomeDisk - Automatisk backup af filer og billeder
  • Sikkerhedspakke - Komplet beskyttelse mod virus og spam
  • Udvidet Service - Hurtigere adgang til support
FriFastnet 

Tal løs for 0 kr. til alle danske fastnetnumre. Ring, præcis som du plejer. Du kan benytte din nuværende telefon og nummer, når du ringer. Hos os er telefoni altid en del af dit bredbåndsabonnement. Så slipper du for at betale fastnetabonnement ved siden af og med FriFastnet kan du ringe til alle fastnetnumre i Danmark, så længe du vil, uden det koster ekstra. Opkald til mobil koster 87 øre pr. minut.

Omdømme 3

Hej Videotech

Ja der er noget galt, du burde have gratis telefoni, med den pakkeløsning du har.

Du er omfattet af udvidet service da du har SIKKERHEDSPAKKEN, og har dit eget telefonnummer, så springer du køen over, jeg ville ringe til dem, de fleste af de folk, der sidder derinde, er ret kompetente og de kan sikkert lave om på dit abbonement. Hvis du ikke lige har nummeret til udvidet service, så send mig en PM (privat medelelse) så skriver jeg tilbage med det tlfnr.

Vil du ikke nok i meddelelse 11, hvor dit mobilnr. står, gå ind og slette det, politikken her på Forum, at man ikke giver nogle oplysninger fra sig så som mobilnr. regningsnr. ect, det kan let blive misbrugt.

hilsen bente

Så skift dog til en anden udbyder, istedet for alt det ordkløveri, hykler.

Omdømme 3

Hej mosevej1

Hvem er det du kalder en hykler???

hilsen Bente

Så kom TDC med et svar.

Man skal se bort fra teksten i ordrebekræftelsen.... altså ikke læse det der står med småt!!!

Jeg forventer, at TDC uddyber denne forklaring her i forum, og en undskyldning ville også være på sin plads, da TDC trods alt har holdt fast i, af det er vilkårende i ordrebekræftelsen der er gældende, og de på dette grundlag mistede mig som kunde.

Hej Bent

Alle de som brokker sig i en uendelighed, hvis det hele er så skide uretfærdigt for dem, hvorfor skifter de så bare ikke, det ville jeg da gøre, og gør på min mobil del. Hvis jeg ikke for den rigtige service/pris, så siger jeg pænt tak og farvel og skifter til noget andet.

I dette tilfælde har jeg været kunde hos TDC i over 30 år.

Mit ønske var KUN, at tilvælge en TV pakke.

Da jeg foretager mange hundrede opkald om måneden, ville denne lille "forselse" komme til at koste mig kassen.

Problemet er, at TDC ikke kan se, at de har fejlet, og henviste til betingelserne i kontrakten.

Derfor kunne jeg ikke bare forlade TDC øjeblikkelig, men skulle gennem den sædvanlige opsigelse, der tager nogle måneder.

For mig er det ikke helt så let at skifte, da jeg har firma, og han mange abonnementer og services kørende - bla. fast IP, som ikke kan beholdes ved leverandørskift.

Hej Videotech

Tak fordi du vil dele din frustration med os andre. Det er lige nøjaktig det som dette kunde forum er oprettet til, samt at få hjælp til TDC's produkter. Kun på den måde kan TDC gøre noget ved de problemer, som kunderne oplever, og kunderne imellem kan derfor enten blive bekræftet i deres frustationer, eller måske få et svar fra en anden bruger, der måske ser sagen fra et andet synspunkt. Jeg synes ikke det er ordkløveri, men en debat, holdt i en sober tone, som måske kan få TDC, til at ændre på ting, som kunder her i forum gør opmærksom på.

Hvis vi der læser din tråd, ikke gider læse om dine frustrationer, kan vi jo bare springe over din tråd, eller hvis vi har svaret i tråden, og ikke ønsker at læse flere indlæg,  klikke på "indstillinger for tråd" øverst i tråden og derefter klikke på "Afmeld Abonnement". Så får vi ikke flere mail ind i vores indbakke.

Jeg må desværre sige, at du ikke skal forvente en undskyldning fra TDC i din tråd, da dette forum ikke er en klageinstands. Prøv at forestille dig, hvis TDC begyndte at skrive undskyldninger her i forum, så kunne det blive til mange undskyldninger der måske ikke var en faglig vurdering bag ved. Derfor.. Hvis du ønsker en undskyldning, bliver du nød til at rette henvendelse til TDC på det rette sted, og det er klageafdelingen. De vil så tage stilling til det videre forløb og om en undskyldning er relevandt.

Du kan se et eksempel på en anden bruger, der følte sig uretfærdig behandlet her i denne tråd.

[b]Forbrugsklager[/b] = samtale/trafik/datakald, MB forbrug, tyveri eller misbrug

[b]Øvrige klager[/b]   = Alle andre typer af klage

EDIT: Jeg skrev dette indlæg, mens du skrev dit sidste indlæg.

Hejsa jeg kan ikke se hvad forskellen er da fri fastnet i sig selv ikke er gratis,

så det kommer jo an på hvor meget man ringer mht hvad der kan betale sig

@ Henrik.

Da man betaler for denne servive (fri fastnet), og når det er en del af det abonnement jeg har valgt, tager TDC dobbelt betaling, da de både tager penge for fri fastnet abonnement og opkaldsafgift på 1,00

Det fremgår jo netop af TDS´s prisliste, at der IKKE er opkaldsafgift på denne abonnementtype, men faktum er, at der i MIN kontrakt opkræves opkaldsafgift på kr 1,00 selv om jeg også betaler kr. 199,00 pr. måned for fri fastnet.

Jeg har netop opdaget, at hvis man vælger abonnement "Fri Fastnet", er vis nummer og banke på automatisk med, men det går jeg sørme også og betaler oveni :-(

TDC har valgt ikke at svare på mine henvendelser til dem.

Hej Videotech

Det lyder træls det som du har oplevet. TDC er en mega koncern og jeg har også oplevet at de ikke selv kan følge med i og overholde hvad de lover....fx invitere til Web TV for andre i husstanden. Men det lykkedes efter 3-4 måneder. Sådan er det at være TDC kunde. Take it or leave it Humørikon med tunge Hvor underligt det end lyder, kan du heller ikke regne med de svartider de lover ved at udfylde forms her på nettet. Nogle gange svarer TDC ikke og nogle gange først efter mange måneder.....igen: Take it or leave it! Hvis jeg var TDC chef, ville jeg ikke være stolt af dette, men stolthed mætter jo ikke altid i maven.

Der er også mange gode produkter der virker 99,9 % af tiden. Når tingene ikke virker, er det overvældende, da vi er vant til konstant TV og net flow.

Husk at du ikke kan regne med at TDC svarer her i Forum. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Videotech

Jeg har fulgt tråden her siden den startede og jeg har fået henvendelser, fra ham du skriver mail med omkring dette.

Jeg er rigtigt ked af, du føler dig fejl informeret og at du mener du betaler for noget du ikke får. Og at du er blevet misvejledt.

Jeg har tænkt over, hvordan vi bedst lukker sagen. Jeg ved godt I andre ikke har så stor glæde af den løsning jeg er kommet frem til. I første omgang. Jeg vil nemlig gerne tale med dig, for at få rede i hvad der er op og ned og sikre at vi ikke får lavet fejlen igen. Så hvis du vil sende mig en PM - Privat meddelelse - her på forum, med dine kontakt oplysninger, så bliver du ringet op.

Også kan du efterfølgende skrive her hvad der er blevet sagt og hvad vi kom frem til, så dem der har deltaget, eller fulgt med, også kan få glæde af afslutningen på historien?  Hvis du har lyst, selvfølgelig - ingen betingelse Glad humørikon

Hvis det er bøvl for dig at sende en sådan PM, så kan du sende mig en mail på mailto:kundeforum@tdc.dk - men det hurtigste er PM og jeg vil meget gerne have lukket denne før weekenden!

Jeg beklager at tingene er trukket ud så længe, men jeg vurderede at du faktisk fik et korrekt svar meget hurtigt. Jeg kan se, du ikke syntes det er sådan. Derfor dette usædvanlige forslag Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Hej Patrick

I meddelelse 11 står Videotech's mobilnummer.Blinkende humørikon Er det ikke nok med hans mobilnr.?

hilsen Bente

@ Bente.

Åbenbart ikke.

Og den interne kommunikation fungerer åbenbart heller ikke, for når Patrick har talt med den person hos TDC som jeg skriver med, så havde det jo været passende, og give kontaktoplysningerne med, frem for at tigge om godt vejr her i forum.

Men jeg afventer opkald fra TDC.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Begge

ja, det havde jeg overset. Men har nu anonymiseret det, så vi ungår misbrug eller chikane. Det er i øvrigt een af de ting, som står i vores regler, at man ikke må oplyse private/personlige oplysninger offentligt i forum, men kun på PM.

I øvrigt, selv om jeg havde haft set det, kunne jeg ikke bruge det til noget. Jeg kan ikke give mig til at ringe uopfordret til forum brugerne. Det tillades ikke i Danmark. Så jeg skal have det samtykke det er, at brugeren selv sender sit nummer til mig personligt. Ellers duer det ikke!

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P