Svar

panasonic vt50 og homebox

hej, jeg har lige lige købt et panasonic vt50. når det tændes, går det ind og forstyrrer homebox'en (tdc router) så internet signal mistes. homebox kan ikke etablere forbindelse igen før vt50 er slukket igen. jeg har forsøgt både med trådløst og kabel fra homebox til vt50. jeg har også forsøgt med en swicth mellem homebox og vt50, med samme resultat. jeg mistænker vt50's wifi at forstyrre homebox, men det kan også være homebox der har en fejl. nogen der kan hjælpe? 

icon

Bedste svar af jk44 18 november 2012, 13:20

Hej Allan

Det er nok tvivlsomt for støjen vil, hvis den kommer fra strømforsyningen, fordele sig rundt i dit el-net.

Det vil sige at der er stor risiko for at den går med ud i jordkablet.

Faktisk kan en defekt strømforsyning ødelægge nettet for flere naboer hvis bare det er slemt nok.

Det har vi set indtil flere tilfælde af.

mvh

Jan

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du oplever at homeboxen genstarter når du tænder panasonic´en så kunne det tyde på at den udsender så meget støj at den forstyrrer dit adsl signal. Det ses især hvis strømforsyningen er dårligt støjdæmpet.

mvh

Jan

Er det noget jeg kan gøre noget ved? 

Omdømme 2

Hvis den er helt ny (din panasonic) ville jeg nok overveje at få den byttet.

Det kan jo være at det kun lige er den du har fået der er fejl på.

Nu ved jeg ikke hvor tæt din homebox er på men evt. få den så langt væk som overhovedet muligt.

Dog må du ikke bruge almindelig telefon forlænger kabel da det kun er med til at forstærke problemet.

Det er vigtigt at man kun bruger det hvide kabel der medfølger.

mvh

Jan

Er det hvide kabel skærmet? Jeg går ud fra at det er kablet fra "splitter"/filter til homebox'en og ikke kablet fra stik til "splitter"/filter.

Omdømme 2

Hejsa

Nej det hvide kabel er parsnoet og det er ret vigtigt i denne sammenhæng.

mvh

Jan

Ville det være et forsøg værd, at få fat i et skærmet parsnoet kabel og se om det hjalp?

mvh Allan

Omdømme 2

Hej Allan

Det er nok tvivlsomt for støjen vil, hvis den kommer fra strømforsyningen, fordele sig rundt i dit el-net.

Det vil sige at der er stor risiko for at den går med ud i jordkablet.

Faktisk kan en defekt strømforsyning ødelægge nettet for flere naboer hvis bare det er slemt nok.

Det har vi set indtil flere tilfælde af.

mvh

Jan

Hej Jan, jeg har besluttet at returnere tv'et og få købet et nyt. Tak for hjælpen.

mvh Allan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P