Overvejer Iphone - men hvad hvis nu

• HLJ
  • 0 kommentarer
Hej TDC...

Jeg overvejer om min yngste datter og jeg skal forkæle os selv med en Iphone.

Men min ældste datter har købt en Iphone gennem Telenor, og efter 6 dage gik telefonen i fejl, og ville bla ikke tænde.

Nu skal hun vente månedsvis, mens hendes telefon bliver sendt over til Apple i Usa, til tjek...

Nu har man jo hørt at der er en del fejl omkring Iphone.. så nu tænker jeg ... hvordan tackler i det ved TDC?? Er det samme procedure.. ?

Jeg ved at Telia eksempelvis ombytter Iphonen med det samme....

Jeg ville jo helst undgå at skifte operatør, men syntes heller ikke jeg vil vente på at min nye telefon rejser udenlands uden mig..

Så man er jo bare nødt til at "gennemgå" alle "worst cases" - når man er typen der både går med livrem og seler......

2 Kommentarer

Tyypisk ingen svar fra TDC,,,, Har en Apple iphone, super tlf, men men kan ikke føre samtaler, falder ud hver eneste gang gr. dårlig dækning....

Har prøvet andet mobil selskab, meget billigere end TDC, samme dækning eller mangel på samme.

Vh Udkants Dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er jeg jo sådan lidt en nørd der læser lidt her og lidt der på de store internationale blogs og fora om computere og telefoner. Et fællestræk ved de indlæg der er om Iphone er at folk er meget begejstrede for dem - når de virker.... For det er også klart at et andet fællestræk er at folk er meget utilfredse med driftssikkerheden og hvor sårbare de er for fugt, støv og andre påvirkninger.

Så det du i virkeligheden skal gøre op med dig selv er hvor afhængig du er af din telefon. Hvis du kan acceptere muligheden for at den går i udu lettere end andre telefoner - men vil have den pga. funktionaliteten - så skal du tage chancen. Hvis du er meget afhængig af din telefon - så skal du nok vælge en model der har en bedre track-record.

Husk så i det øvrigt også købelovens bestemmelser. Det kan godt være den skal til USA for at blive fixet - men det giver nu ikke forhandleren ret til ikke at overholde lovens bestemmelse om at reperation skal ske "indenfor rimelig tid". Forholdet mellem forhandleren og producenten er dig uvedkommende. Du har dine rettigheder overfor forhandleren. Hvordan forhandleren så ordner det med producenten - det er hans hovedpine. Uden at jeg ved det konkret, vil jeg også tro at den der med at sende til USA er en dårlig undskyldning. Man vil med garanti ikke sende dem enkeltvis - dvs. man samler dem over en uges tid. Hertil kommer forsendelse til USA på et par dage. Der går mindst en uge med at få en vare udfortoldet i Danmark og indfortoldet i USA. Al told bliver så i det øvrigt annulleret da det drejer sig om en reperation. Men papirerne skal alligevel gennem møllen. Herefter skal telefonerne så frem til et servicecenter i USA og ordnes. Igen skald er samles nogen sammen til en forsendelse. Der går så igen mindst en uge med at få det udfortoldet i USA og indfortoldet i Danmark. Herefter forsendelse til Danmark. Til slut forsendelse til enkelte butikker. Alt i alt lang, lang, lang tid - og så har det kostet en formue i fortoldningsomkostninger som skal betales selvom der ikke betales told. Hertil kommer så forsendelsesomkostninger.....

Næ - jeg er personlig sikker på de bliver repareret i Danmark.

Vh

Peter 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)