Overskredet forbrug af downlaod = nedsat hastighed

Jeg har brug for en forklaring.

Jeg oplever tit, at jeg overskrider mit forbrug af download. Jeg tjekker min historik ofte og kan se, at jeg ikke har overskredet mit forburg, men alligevel sender TDC mig en besked om det også får jeg nedsat min hastighed.

Jeg har snakket med TDC og de kører deres forbrug fra den 14. til den 14. i hver måned. Det hænger ikke sammen med mit forbrug, for jeg overskrider ikke de 10 gb, som jeg har til rådighed. Jeg får f.eks. en besked den 20. i måned også skal jeg vente indtil den 14. i måneden efter. Dvs., at jeg har ca en uge med hurtig internet og 3 uger med rigtig langsomt internet.

Hvad kan jeg gøre?

11 Kommentarer

jeg har præcis det samme problem.. har nedsat hastighed samtidig med at jeg kun har brugt 5.4gb

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, i 2, og velkommen til forum.

Jeg synes at det er lidt mærkligt det i skriver, så jeg vil lige forklare det mad dataforbrug.

som i ved har i en forbrugsgrændse på 10Gigabyte/md. som så når i overskrider bliver jeres hastighed sat ned til 64 kilobit/s.

De 10 Gigabyte består af jeres samlet Upload og Download.

er 10 Gigabyte så meget. Det kommer lidt an på hvad men bruger dem til, kikker man bare en hjemmeside og måske henter et musik nummer, så ja så er det rigtig meget. men går man igang med at Downloade ting fra nettet så begynder de 10 Gigabyte pludslig at blive "mindre" ex en simpel download som et audio Podcast fulder 20 megabyte.

går man så takken op og også ser video streaning på nettet så er 10 gigabyte pludslig ingen ting, bare en ganske afmindlig SD streaming ef et TV show fylder nemt 350+ megabyte.

hvis man så er typen som henter meget fra nettet, og måske henter film selvom at man ikke må, så er 10 Gigabyte tilgrin, det kan man meget nemt bruge på bare at hente 1 film.

oven i alt jeg har skrevt skal man så også ligge opload data.

jeg kan også sige, jeg har målt min forbindelse over 2 dage, hvor jeg her set film eller serier, jeg har tjækket mail og været på TDC forum.

jeg har brugt 2 gigabyte i download og 500 megabyte i upload.(jeg har rundet tallene op)

så hvis jeg havde en begrændsning på 10 gigabyte kunne den med den aktivitet holde i 8 dage. 

Edit: Jeg havde skrevet 64megabit istedet for 64 kilobit.

Tak for svaret miela1

Jeg er nogenlunde klar over, hvor meget data, man bruger på at streame en film, musikvideo eller sang fra  TDC PLAY.

Det kan godt være, at jeg ikke fik forklaret mit problem ordenligt. Jeg bruger ikke de 10 GB, som TDC stiller til rådighed til deres kunder. Jeg bruger ca 7-8 GB hver måned, det er både upload og downlaod talt sammen (Jeg har talt det sammen i min historik, fra den 14. til den 14.). Men alligevel nedsætter TDC min hastighed, selvom jeg ikke har brugt de 10 GB

Det kan der være mange årsager til, det er smadder dyrt for udbyderne at udbyde bredbånd over mobilnettet. Så man kunne godt forstille sig at de skruede ned for hastigheden når kunderne ikke længere kan betale sig. 

Går ud fra du betaler et fast beløb hvert måned? 

Så hvis man har et "overdrevet" forbrug for det meste, så er de nok ikke bange for at træde på bremsen i tide.

Men ellers skift udbyder, det havde jeg gjort, jeg ville ihvertfald ikke finde mig i det Glad humørikon

Man kan også sende dem en klage, det er vel ikke helt at overholde aftalen det der sker.

Iøvrigt er det altså ikke 64 megabit/s hastigheden bliver sænket til, hvilket er LANGT over hvad TDC kan levere på mobilnettet, det er nok nærmere 64 kilobit/s hvilket er ca. 0.5 megabit/s (eller på dansk: VIRKELIG LANGSOMT, tæt på ubrugeligt til hverdagsbrug.)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tror du skal prøve at måle hvor meget du bruger inden den bilver skruet ned, jeg vil nemlig sige at når du siger at du her regnet sammen til 7-8 gigabyte, så er der jo også alt det som ikke ligger i din historik. og det kan godt ske at det ryger op på 10 gigabyte, du har i connectIT mulighed for at se dit forbrug.

Når du så har målt det står du også bedre når du ringer til TDC hvis du ikke har brugt hele din del.
@Tengu

godt setHumørikon med tunge der havde jeg skrevt forkert selvfølig bliver internet forbindelsen ikke sat ned til 64 megabit/s det ville jo være en opgradering man kan jo ikke få mere end 15 megabit/s.

64 kilobit kommer ikke i nærkeden af .5 megabit.

der går 1024 kilobit på en megabit så 64 kilobit er 1/16 kilobit eller 0.06 megabit.Humørikon med tunge

nå men jeg retter det lige.

Hov ja, jeg fejlede også Meget glad humørikon

64 kbps mente jeg, som skulle være lige omkring 512 kbit/s pr sekund, som er 0.512 mbit/s

Omdømme 3

Hej, Tengu, jeg driller dig lige lidt håber ikke det gør noget.

64 kbps = 64 kilobit/s = 1/16 megabit/s = 0.062 megabit/s

64 kilobit/s betyder at du kan downloade 8 kilobyte/s. så

64 kilobit/s = 8 kilobyte/s = 0.08 megabyte/s

Hej

Synes bare det er sjovt at de 10 gb er både upload og download, når det kun er ens download hastighed der bliver nedsat, når jeg tester min forbindelse med nedsat hastighed måler den Hastighedstest 
Hvordan kan det være at upload hastigheden ikke bliver nedsat når du siger at jeg det forbrug jeg betaler for er både data og upload? Just wondering 

Og der findes faktisk public-domain film, her er en liste over film du gratis kan se på nettet uden at bekymre dig om hvem der kommer efter dig - http://www.moviesfoundonline.com/public_domain.php , det er dog mest gamle film, hehe Meget glad humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Denne tråd har gjort mig lidt klogere. At man regner data-forbrug fra 14. til 14. er nyt for mig. Da jeg i sin tid ringede til til TDC for at få denne oplysning kunne jeg ikke få ordentlig besked.

Jeg synes godt TDC kunne vise det aktuelle data-forbrug, så man hele tiden kunne se sin status. Det er fint nok at Connect It viser forbruget, men TDC må have en tæller pr abonnent, så hvorfor ikke gøre den tilgængelig, det er vel såan noget man har selvbetjening til.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har en lille kommentar til emnet.

Jeg har for nyligt nået grænsen, så min download hastighed blev reduceret til ca. 70 Kb/s. Jeg telefonerede til TDC (kom hurtigt igennem !!!) og fik at vide at forbruget regnes fra første i måneden. Her til morgen - 1/10 - testede jeg igen hastigheden, og sandelig nu var den ca 4,5 Mb/s, så det er åbenbart rigtigt at man regner forbruget inden for en kalender-måned.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)