Overgang fra Yousee til TDC Bredbånd

Hej.

Vi har netop bestilt TDC bredbånd, idet vi i forvejen havde HomeDuo, men bruger aldrig fastnettelefon. Vi ser TV via Yousee med en boks, men er nu i vildrede om, hvordan det kommer til at køre fremover. Vi får tilsendt en router, men bruges den både til PC og TV signal? I givet fald: er boksen fra Yousee herefter overflødig?

Flemming

16 Kommentarer

Hej Flemming

Hvis du har Kabel tv fra Yousee, og ser TV via en box fra Yousee, hvorfor i alverden vil du så have TDC bredbånd? Er det billigere eller hvad?

Grunden til at jeg skriver i din tråd er fordi jeg vil se de svar du evt. får. Jeg har nemlig altid troet at kabeltv/bredbånd altid er mere stabilt end når sinalet kommer ud gennem telefonstikket. (undskyld TDC)

Jeg har yousee-kabeltv og for ca. fire år siden kom yousee og sadte et ekstra stik på, således at jeg også fik bredbånd fra yuosee. Men sig endelig til hvis jeg kan få noget der er billigere - Jeg er lutter øre.

Jamen, det var jo fruen, der ringede til TDC, idet vi aldrig bruger fastnettelefon, og jo derfor heller ikke vil betale for det.

Hun fik at vide, atløsningen var bredbånd. Derfor kom jeg helt i tvivl, idet TV-signalet er upåklageligt.

Jeg retter henvendelse til TDCLigeglad humørikon

Hvis det er kabel-tv du har - er det Yousee du skal ringe til:

Kundeservice: 80 80 40 40
Hverdage 8.00 - 18.30

YouSee support: 80 80 40 50
---------------------------
Hverdage    8.00 - 20.00
Weekend    12.00 - 20.00
Helligdage  12.00 - 20.00

Det er gratis at ringe til Yousee (men også til TDC)

Det er to forskellige firmaer der ejes af det samme selvskab.

Hej Flemming

Hvordan gik det?

Hej

Jamen jeg har ringet og talt med YouSee, der ville sende et modem m.m, der så blot skal tilsluttes. Herefter skulle det ikke være nødvendigt at have TDC overhovedet. Lige nu venter jeg så på pakken. Er vist undervejs allerede.

Flemming

Hej Flemmeing

Det er godt at du har fået løst dit problem. Hvis du syns mit førte svar kan accepteres som løsning, ville jeg blive utrolig glad for det, hvis du vil markere det svar som løsning på dit problem.

Hvis du får problemer med tilslutningen til youseeboxen, skal du lige vide at der er et yousee-forum, hvor du måske kan få mere hjælp.

http://forum.yousee.dk/

Tak

Ja, det kan jo godt være, at jeg får problemer, så det er et fint link. Tak for det.

Flemming

Selv tak -

og for at gøre forvirringen total, skal du bruge samme login til yousee-forum, som du har brugt for at komme ind her. Meget glad humørikon

PS

og når du får dit bredbånd via yousee, får du også mulighed for at oprette en gratis mailbox. Den direkte vej til yousee's webmail er her: http://webmail.yousee.dk/ 

Hvis du har en freemail fra TDC, kan du godt regne med at den bliver nedlagt. Fremaill er nemlig nedlagt for alle kunder og ikke kunder. Hvis du vil beholde den skal du slippe 29 kr. om måneden, men hvorfor det hvis du kan fåe en gratis hos yousee.Blinkende humørikon

Jeg er lidt i tvivl om, hvad en freemail er, men jeg har en mailadresse hos TDC, er vist det man kalder en hotmail. Jeg kan ihvertfald logge på fra alle pc'er

Hvis din mailadresse ser sådan ud    xxxx@hotmail.com, har du en mail fra microsoft og så er der ingen problemer.

med mindre det er webmail du mener.

Hvis din mails evt. ser sådan ud  xxxx@mail.dk  er den fra TDC. og den vil du kunne logge på fra denne side: http://mail.tdc.dk/  (samme login som hertil)

TDC har flere domæner men jeg ved desværre ikke hvilke de har. Husk lige at du ikke må skrive din mailadresse her i forum, med mindre du camoflerer den som jeg har gjort i ekssemplerne. Glad humørikon

Okay - tak for det. Det undlader jeg. Min er med xxxx@privat.dk, men den blev i sin tid oprettet ved TDC, så jeg går ud fra, at den fortsætter med at virke. Det er så træls at skifte mailadresse.

xxxx@privat.dk er et TDC domæne og på et tidspunk vil den blive lukket. Ring til tdc-kundeservise, hvis du vil have den skal forsætte til 29 kr. om måneden, ellers vil du opleve at du pludselig en dag ikke kan bruge den.

Du kan ikke tage den mailadresse med til yousee, fordu det er et domæne, TDC ejer retten til at bruge.

Det er kun et spørgsmål om tid. Advarslem om at den lukker, kom sidste år.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Uha, den var ikke god.

Har en del, der skal sikres. Jeg takker og retter henvendelse til TDC

Flemming

Har i mange år kørt bredbånd på HomeDuo og TV på YouSee kabel.

blev ringet op af en TDC sælger, der anbefalede mig til at skrotte YouSee og køre det hele på HomeTRIO - det ville blive meget billigere og så fik jeg enda flere tv kanaler og kunne også optage tv programmer.

Er der noget jeg har fortrudt - så er det at jeg gik med til det. Endnu er regningen ikke blevet mindre - men det værste er at alle mine HD - kanaler forsvandt og i stedet har jeg fået noget der minder om analog tv signaler og masser af tegnefilm!!!

Nu er jeg bundet til TDC i det næste halve år. I den tid vil jeg se om der er andre der kan gøre det bedre.

Til brugere af yousee kabel tv - bliv hvor I er - lad jer ikke overtale.

Edward

eak skrev:
Har i mange år kørt bredbånd på HomeDuo og TV på YouSee kabel.

blev ringet op af en TDC sælger, der anbefalede mig til at skrotte YouSee 

Måske kan en med teknisk viden forklare hvordan det kan lade sig gøre. Jeg forstår det simpelhen ikke. Tdc produkter og Yousee-produkter er to forskællige systemer. Jeg forstår ikke hvordan de to ting kan forlies. TDC sender via telefonstikket og Yousee gennem et kabel ind til et stikdåse i min stue.

Ordet "HomeDuo" er et produkt tdc sælger.

Jeg har youseestik, på mine regninger står der Yousee, og jeg kunne bestemt ikke overtales til at skrotte det.  Hvis du har yousee bredbånd og tv, synes jeg det er en ualmindelig dårlig sælger, der anbefaler dig, at du skal skrotte din yousee-forbindelse. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)