Overførsel af mails fra TDC til Mozilla Thunderbird

Thunderbird er et program der kan samle mails fra flere adresser.

Det går fint de forskellige steder MEN MEN fra .......@mail.dk får man at vide at enten brugernavn eller password er forkert.

Har ingen problemer med at logge direkte ind på min mailadresse hos TDC.

Kører XP home 

Nogle gode bud ??

Vh

Anker

13 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja som fejl meddelsen siger har du skrevet det forkerte brugernavn eller adgangs kode.

dit bruger navn er din mail adresse og det password er det du opretted da du opretted mail addressen alså ikke det somme som når du logger ind på webmail.

har du glemt adgangskoden kan du lave en ny under webmail.

Hej Miela

Ok så kan jeg bedre forstå sammenhængen.

Det er nu lidt misvisende at man skal bruge et gammelt password.

Takker og bukker... (Du er altid meget hurtig på tasterne)

Venlig hilsen

Anker

Hej Anker

Du har glemt nogetBlinkende humørikon

Hvis du vil, må du meget gerne give "hurtigsvareren" lidt  gredit for hans svar i form af acceperet løsning. 

Hej MajaH

Nu ved jeg ikke hvad GREDIT er for noget.

Iøvrigt oplyser TDC at en freemailadresse IKKE kan overføres til andre mailadresser.

Hej Anker

Ja det er engang imellem svært at være tankelæser. Nu har du så også prøvet det. Jeg vil gerne forklare hvad jeg mener.

I dit første indlæg stiller du et spørgsmål. Miela1 svarer dig og du svarer tilbage: 

"Ok så kan jeg bedre forstå sammenhængen.

Det er nu lidt misvisende at man skal bruge et gammelt password.

Takker og bukker... (Du er altid meget hurtig på tasterne)"

Jeg opfatter det således at du har fået hjælp til noget du ikke rigtig havde styr på, og derfor hvis du klikker på accepteret svar ud for Miela1 svar, viser du din taknemmelighed til miela1 der ofrede tid på at svare dig. Ligeledes kan andre spørgere der undrer sig om det samme, se overskriften og lynhurtigt se at her er en tråd der er løst. Glad humørikon

Hvis jeg har stavet ordet gredit, forkert, vil jeg meget gerne rettes.Trist humørikon

Hej igen Maja

Det er mig der ikke kender ordet GREDIT men har fået oplyst at det findes og er stavet rigtigt.

Tråden er ikke løst .

Hej igen

Engang imellem skal jeg have skåren noget ud i pap. Er det stadigvæk brugernavn og pasword der er problemet?

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind og oprette et nyt sådan:
Log ind på mit TDC med dit TDC-logon brugernavn og pasword. Og log  ind på din webmail. Inde i indstillinger kan du oprette et nyt password.

Det vil sige: Postopsætning: et brugernavn og et pasword,

TDC-login = det brugernavn og det pasword du logger ind på forum med.

Så er vi nået til denne sætning: "Iøvrigt oplyser TDC at en freemailadresse IKKE kan overføres til andre mailadresser."  Den sætning kan jeg ikke hjælpe dig med, for jeg forstår den ikke, men vil gerne prøve at gætte.

1. Hvis du mener at en freemailadresse ikke kan overføres til andre udbydere, så er det rigtigt. Domænenavnet@mail.dk ejes af TDC og må ikke bruges af andre firmaer.
  2. Hvis du mener at en freemailadresse ikke kan overføres til andre konto, så er det også rigtigt. Du har en konto med en mailadresse, men du kan også på den samme konto oprette 5 aliasser. De er gode at have hvis du på nettet skal oplyse en mailadresse for at få tilsendt eller downloadet et spil.
Hvis du ønsker yderligere hjælp er du meget velkommen til at forklare lidt mere om hvad du er i tvil om, så kan det være der en andre der kan hjælpe. Jeg har desværre ikke flere brikker at flytte rund med.Blinkende humørikon

Hej Maia1

Tak for info.

Ja det er stadig brugernav/password den ikke vil æde.

I al sin korthed drejer det sig om at mails indgået på min mailadresse hos TDC videreføres til Mozilla Thunderbird, som er et sted hvor man kan læse alle sine mails fra forskellige mailadresser.

TDC oplyser at det kan man ikke......MEN jeg kender en bruger der benytter samme metode med sin mailadresse hos TDC.

Håber jeg har skrevet det forståeligt.

Mvh

Selvlært bedstefar

Anker

PS 

Ovebst. indlæg skal jo være til MajaH

Anker

Mit navn - pyt med det.

Et spørgsmål: Er Mozilla Thunderbird et postpogram du har installeret på din pc?

Det tror jeg det er. Det er Thunderbird programmet der henter din post hos webmail og ikke omvendt.

Jeg har fundet en dansk hjælpe side til programmet. Måske kan det hjælpe.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Håber du får det til at virke.......

Hej MajaH

Ja det er et postprogram, men man har ikke en særlig mailadresse der.

Skal man sende en mail benyttes en af de adresser man har overført til thunderbird

Du har ret. Det er thunderbird der henter mails fra andre adresser.

De andre adresser jeg har oprettet er der ingen bøvl med. De fungerer ganske fint.

Det er kun hos TDC der er bøvl med.

Iøvrigt mange tak for linket

Vh

Anker

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Når du skriver at Hværken det Jeg eller MajaH har skrevet virker.

synes jeg du skal prøve at fjærne Kontoen Fra Thunderbird. og opsette den igen efter TDCs vejledning.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678.

hvis det du mener er at du godt vil soter dine mail Aliasser ud til forskelleige Mapper skal du prøve at se den her vejledning jeg har fundet på Tunderbirts hjemmeside.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-filtre.php#maildeling

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)