Overførsel af filer fra webdisk til homedisk

Hej

Jeg har, forud for lukningen af webdisk, overført det jeg ville gemme, til min homedisk.

I dag opdager jeg, KATASTROFE, at to af de overførte billedmapper, er tomme..

Mappen med navn, er overført, men uden indhold.

Hvordan og hvem skal kontaktes for at få gendannet disse på webdisk/homedisk?

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det lyder ikke godt - jeg har selv været ude for at miste alle familiebilleder, det er bare trist..

Her på kundeforum kan vi kun anbefale dig at ringe til kundeservice på 70 70 30 30 - så kan de viderstille dig til dem der har med det at gøre.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Har du tidligere konstateret at der rent faktisk var noget i de filer du havde uploaded?

Vi er nok flere der har prøvet at tro at vi havde backup - og så viste det sig at være tomme filer....

Hvis du aldrig har afprøvet indholdet i den fil du har hentet på webdisk er der en vis sandsynlighed for at den altid har været tom. Så er der ikke noget at gøre, med mindre du har billederne liggende et andet sted.

Vh

Peter

Hey.

Tak for de helt sikkert velmente ord, jeg har døbt mapperne efter indhold, så det som var i dem, ferier/fester etc. kan jeg huske jeg har været til, og taget billeder.. så derfor ved jeg at de ikke var tomme forud for overflytningen. Noget må være gået galt i flytteriet, så derfor ...

Jeg tænker, at hvis jeg kan få adgang igen til webdisk, ville opgaven være enkel..

Any ideas?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan jo prøve at høre ved kundeservice. Men jeg er desv. ret sikker på at der nok ikke er noget at gøre mere.

Vh

Peter

Da filerne blev overført fra Webdisk til Homedisk, var der så noget unormalt, som f.eks. at overførslen gik usædvanlig hurtigt - som det kan formodes såfremt mappen var tom da den blev overført?

Kan det tænkes at overførslen skete som en zip-komprimeret fil, som så enten ikke er pakket ud eller der er sket fejl ved udpakning? Hvis der er overført en zip-komprimeret fil direkte til Homedisken kan der måske være sket noget galt ved udpakning, fordi Homedisken var gået igang med at lave online-backup. Man kan så håbe på at zip-filen stadig eksisterer på Homedisken eller i computeren.

Hvis der er overført mange data kan Homedisken være beskæftiget i lang tid med at lave online-backup, jeg har oplevet at der ikke uploades mere end ca. 1-3 GB i døgnet.

Hvor ses det, at mappen er tom, er det i Homediskens medieafspiller, eller er det i Windows stifinder (eller tilsvarende hvis der ikke bruges Windows)? Mediefiler som billeder og musik, viser sig nogen gange ikke i Homediskens medieafspiller med det samme, da de først skal gøres tilgængelige for Homediskens medieserver. Endelig er det ikke alle billedformater, som Homediskens medieserver kan genkende. Så vises de ikke i Homediskens medieafspiller, men de bliver vist via stifinder. Homediskens medieserver virker desuden kun hvis billeder lægges i mappen "Billeder", Musik i mappen "Musik" og videoer i mappen "Videoer". Men de kan altid ses i stifinder uanset hvor de ligger.

Dette er blot nogle tanker, jeg fik. Men desværre er det nok mest sandsynligt at filerne er tabt, hvis ikke TDC kan hjælpe.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej MS-E

Tak for en lang mulighedsliste.

Jeg afprøver dine forslag, og må i sidste ende, hvis ikke TDC kan hjælpe, afskrive billederne.
@alle; mit første indlæg i dette forum, og jeg er pænt overrasket over det overskud som I viser, for at hjælpe.

Tak.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P