Overfør optagelse via scart

Hej
Jeg kan se at det er lovligt og muligt at overføre sine optagelser til en anden endhed med scartstik, men der står aldrig noget om hvordan dette gøres?
Er der ikke en der kan lave en 'step by step' brugsanvisning, så også jeg kan finde ud af det? [i] 

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

CathrineH skrev:
Hej
Jeg kan se at det er lovligt og muligt at overføre sine optagelser til en anden endhed med scartstik, men der står aldrig noget om hvordan dette gøres?
Er der ikke en der kan lave en 'step by step' brugsanvisning, så også jeg kan finde ud af det? Glad humørikon 

Hej Catrine

Jeg kan desværre ikke beskrive hvordan du laver en optagelse, det kommer an på hvilket produkt du benytter. Hvis du derfor er helt sikker på at du vil gemme optagelser vis scart så start med at finde en optager som har scart-mulighed og læs herefter (eller måske før) brugervejledningen. Vær dog opmærksom på at billedekvaliteten bliver forringet med scart, og at det tager lang tid at gemme en optagelse da det opgældende program/film skal afspilles i sin fulde længde.

Hej

jeg er nyt i forum, og har også problemer med at overføre nogle optagelser, men kun ved enkelte sportskanaler.

Jeg har tilsluttet en harddisk/dvd-rekorder via scartkabel, vælger den passende indgangskanal og starter optagelser. Indtil nu gik jeg ud fra, at det er lovligt at gemme tvprogrammer på dvd, hvis man ikke sælger eller viser den "offentligt", vil sige, kun til privat brug. Men ved de "nye" sportskanaler 3sport mv. videre kommer beskeden "dette billede kan ikke optages", og optagelsen afbrydes inden for et minut. Hvad kan jeg gøre ved det. Jeg har henvendt mig til 3sport, og fik svar, at de ikke har problemer med, at man optager noget til privat brug, og at udsendelser ikke er krypteret. De fleste andre kanaler kan overføres, også viasat film. 3sport m.v. kan også ikke optages direkte til dvd, hvad er muligt med andre kanaler.

Har nogen et svar til mig?

Ellers er tdc-boksen snart fuld og mange håndboldkampe går tabt.

På forhånd tak for svar og hjælp.

Annedore

Hej Annedore

Det er næsten umulig at give dig et andet svar, end det du har fået.

Jeg ved godt at sådan nogle brugsanvisninger er noget af en prøvelse, men som Droid skriver, er der næsten ikke andet at gøre, end at starte fra side 1. 

Har du spurt i den forretning harddisk/dvd-rekorderen er købt? Min erfaring er at langt de fleste forretninger er flinke til at svare på sådanne spørgsmål.

Har du prøvet at tage strømmen fra din harddisk/dvd-rekorder i et par minutter?  Det skal jeg med min gamle phillips dvd-harddiskoptager med scart-stik.

Hej Annedora.

Hvilken model og type er din harddiskoptager?

Hvad er harddiskoptageren tilsluttet til (apparat model og type)?

Er det optagelse på optagerens harddisk, der ikke virker, eller er det efterfølgende optagelse på en DVD-skive, der ikke virker?

Hvis optagelse på harddiskoptagerens harddisk virker, kan der så afspilles uden problemer?

Hej.

Et spørgsmål mere for at kunne hjælpe: Er det kun TV-kanaler i HD der ikke kan optages, mens TV-kanaler, der ikke er i HD, godt kan?

I en hjælpetekst til YouSee Plus-boksen står der at hvis man vil anvende scartstikket skal man ændre en indstilling under HDMI, der nedsætter kvaliteten så den ikke mere er HD. Men det betyder at der ikke vises HD-billeder selv om man ser en HD-kanal og har et HD-fjernsyn. Hvis boksen er en TDC TV-boks kan det samme være tilfældet, da man ikke kan sende HD gennem scartforbindelser.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)