Outlook vil pludselig ikke sende mine mails...


Jeg har en TDC-mail tilknyttet min Outlook, men pludselig kan programmet ikke oprette forbindelse til serveren for udgående post? Jeg kan altså sagtens modtage mails, men ikke selv sende.

Jeg har ikke rørt ved nogen indstillinger, så jeg aner ikke hvad der kan være gået galt.

 

Programmet skriver følgende, når jeg prøver at sende en mail: Opgaven '**@*******.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC0F) : 'Forbindelsen til serveren blev afbrudt. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.  Serveren svarede: 421 4.7.1 87.50.10.88 TDC internal RBL, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=25150'

 

Er der nogen der kan hjælpe mig?

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Microsoft vejledning til fejlkode 0x800CCC0F:

http://support.microsoft.com/kb/813514/da

Link til programmet "TDC Mailsupport", som kan hjælpe dig med at finde fejl i din mailopsætning:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_bb_mail_sup

Mvh FN ;-)

Jeg har ikke problemer med internetadgangen, og indstillingerne til min mail er også som den skal være. Vejledningen til fejlkoden hjælper mig derfor ikke rigtig?

Og mailsupporten registrerer at der er et problem med serveren til den udgående post, men den har ikke en funktion der kan reparere problemet, eller fortælle mere om eventuelle løsninger.

Så jeg er stadig på bar bund?

Når jeg åbner den online udgave af min mail, kan jeg godt sende mails fra min mailadresse.. Jeg aner ikke om det kan sige noget om hvad problemet med Outlook er?

Kan det hjælpe at afinstallere og geninstallere Outlook?

Hvilken Outlook-version bruger du?

Hvad har du skrevet i SMTP?  Hvilken port bruger du til udgående post?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Kan det hjælpe at afinstallere og geninstallere Outlook?"

 

Næppe. Outlook fjernes nemlig ikke fuldstændigt. En hel del af dine settings bliver gemt, så en reinstallation vil givetvis være behæftet med de samme fejl som din nuværende installation.

Funktionen "Reparer Office" fra Office CD'en er heller ikke en skid værd ifølge mine personlige erfaringer. Jeg har aldrig oplevet at den har repareret noget som helst på en fejlbehæftet Office-installation.

Slet din mailkonto og opret den igen. Det kan nogle gange hjælpe.

Tag en backup af dine mails inden du roder dig ud i alt for meget, således at du ikke mister disse.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Vejledning, - 2007 ganske vist, men den er ret identisk med de øvrige versioner af Outlook:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Her for 2002-2003:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6427

Mvh FN ;-)

Hej Hg3a25ca

"Jeg har ikke rørt ved nogen indstillinger, så jeg aner ikke hvad der kan være gået galt."

 

Det er måske det, der er problemet. TDC har forandret noget i opsætningen til mailklienter.

Prov at tjekke din opsætning igen:

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hg3a25ca har du fulgt det link som du selv har sendt med.

Du har bevist eller ubevist sendt spammail og derfor er din IP-adr blevet blacklistet, du kan også være uheldig at have fået tildelt en ny IP-adr. som tidligere har været brugt af en anden kunde som udsendte spam.

Du kan forsøge at slukke for alt dit internetudstyr modem/router/PC , altså strømmen helt fra - jo længere tid jo bedre, men prøv med 6-8 timer, hvis det ikke er nok - prøv med et par dage

Mvh.

Kim

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)