Outlook opsætning

• Deltager
  • 0 kommentarer
Jeg vil gerne til at anvende Outlook – og bruger indtil nu TDC’s mail ”på nettet”  mailto:...@post.tele.dk     

Har dog netop ”åbnet Outlook” og straks FORSVANDT alle mine mails fra TDC’s mailboks.

Kan jeg ikke indstille outlook – opkoblingen så jeg kan bevare mine mails i TDC’s mailbox samtidig med at de sendes til Outlook?

Jeg har hørt, at man i stedet for at anvende POP3 i opsætningen kan anvende IMAP – hvilket skulle være nødvendigt, såfremt man har 2 forskellige mailadresser.

Og da jeg har såvel en tdc-mailadresse som en adresse i Gmail.com – må dette vel være løsningen?

Men har man adgang til IMAP gennem TDC’s net?  -  og hvordan er så opkoblingen / navn / hvad er adresserne etc?  – nu vil jeg jo ikke risikere at miste alle mine mails!

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej tj

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum

Du kan indstille Outlook til at beholde en mail kopi på serveren.

Afhængigt af,  hvilken version af Outlook du benytter, kan denne vejledning muligvis hjælpe dig.

Outlook:

1. Klik på E-mail-konti[/b] i menuen Funktioner[/b].
  2. Marker Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti[/b], og klik derefter på Næste[/b].
  3. Marker den ønskede POP3-konto under Navn[/b], og klik derefter på Rediger[/b].
  4. Klik på Flere indstillinger[/b].
  5. Klik på fanen Avanceret[/b], og marker afkrydsningsfeltet Gem en kopi af meddelelserne på serveren[/b] under Levering[/b]. Du kan også angive, at meddelelserne skal fjernes automatisk efter et bestemt antal dage, når du sletter emner fra din computer, eller når mappen Slettet post[/b] tømmes. På den måde undgår du at overskride postkassens tilladte størrelse, som er angivet af internetudbyderen.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen igen her på TDC Forum.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)