Svar

Outlook med anden mailadresse for indgående post end TDC

Hej....

Jeg har selvfølgelig, som TDC-kunde oprettet en TDC-mail, og har også fået den til at virke med Outlook 2010 - så langt så godt.

Jeg har en mailadresse, som jeg har haft i rigtig mange år, og vil være ked af, hvis jeg skulle af med den - derfor vil jeg MEGET gerne have den mail som indgående post i Outlook 2010. Det har aldrig været noget problem, hos andre udbydere, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke med TDC som udbyder.

Nogen der kan hjælpe ?

Vh

Smydi

icon

Bedste svar af Electronic 15 maj 2013, 16:49

Hejsa,

På linket, kan du læse at det IKKE er muligt, at benytte en mailadresse, som ikke tilhører TDC, på deres servere - ergo, skal du ikke bruge asmtp.mail.dk til udgående, eller pop3.mail.dk som indgående -> Dette er TDCs mailservere.

Prøv dette:

Start med at slette din nuværende mailopsætning, af din tiscali mail og start på ny, med følgende opsætning:

Indgående server:

mail.tiscali.dk på port 110

Udgående server:

smtp.tiscali.dk på port 587

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Smydi.

Din gamle mailadresse må være "hosted" hos en anden mailadresse-udbyder end TDC.

Hvis du opsætter din Outllook 2010, som denne anden udbyder foreskriver det, så skulle din gamle mailadresse gerne fungere fint i Outlook - også med en bredbåndsforbindelse hos TDC Glad humørikon Det gør det i hvert fald for mig.

Du skal ikke anvende nogen af TDC's vejledninger i forbindelse med opsætningen.

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Tak for hurtigt svar - som desværre ikke gjorde mig klogere.... Overrasket humørikon

Jeg er klog nok (lucky me Humørikon med tunge) til at forstå det "nørdede snak" ( i min verden .... jeg er IT-mongol) at min mailadresse er "hosted" af en anden udbyder (Telenot/Tiscali)..... så langt så godt.

Problemet er bare, at domænet tiscali.dk ikke eksisterer mere, men ejes af Telenor - dog der er INGEN support at få hos dem, til en Tiscali mail, som nu er at betragte som en hotmail, fordi teleselskabet Tiscali i Danmark ikke eksisterer mere, men alle domæner ejes Telenor ..... Giver den forklaring mon mening ??? 

Jeg er med så langt, at jeg ved hvad deres ingående mailserver hedder og jeg har også luret (tror jeg) hvor i  Outlook det er, jeg skal skrive mine logon oplysninger til TDC mailen - MEN når jeg så kommer så langt som at sende testmailen, logger Outlook fint på min webmail - men når der så skal sendes testmail, får jeg denne fejlmeddelelse (af Outlook) :

• Send test-e-mail: Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto.  Serveren svarede: 550 5.1.8 sending domain not allowed, se venligst http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 (tiscali.dk)
Den forklaring der står her http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 giver ikke mening, for jeg er IKKE kunde hos telenor og kan derfor ikke gøre som der står i forklaringen (.....tror jeg)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa,

På linket, kan du læse at det IKKE er muligt, at benytte en mailadresse, som ikke tilhører TDC, på deres servere - ergo, skal du ikke bruge asmtp.mail.dk til udgående, eller pop3.mail.dk som indgående -> Dette er TDCs mailservere.

Prøv dette:

Start med at slette din nuværende mailopsætning, af din tiscali mail og start på ny, med følgende opsætning:

Indgående server:

mail.tiscali.dk på port 110

Udgående server:

smtp.tiscali.dk på port 587

Mathias - du er GUD !!!!!

Der ser du, såre simpelt ... når man kan og ikke er IT-mongol som jeg Humørikon med tunge Tusind, tusind, TUSIND tak, for hjælpen....

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hvo intet vover, intet vinder.

God fornøjelse Glad humørikon
Hej Smudi_plander

Hvor er din tråd dog rar at læse.

Nogle rigtig gode informationer fra dig, og som følge deraf gode svar til dig.

En så god tråd bør få en markering som løst tråd.

Ud for det svar der hjalp dig mest, kan du se en knap der hedder "accepteret som løst trød". Vil du klikke der. Så er du med til at hjælpe andre med samme problem. I min signatur er et link til en forklaring på hvad accepteret løst tråd betyder

Ha' en rigtig god aften til dig og alle der læser med..

Hej MajaH

Tak for rosen af min tråd - dog beklager jeg, at jeg ikke samtidig har sat mig ind i, hvad sig hør og bør, her på sitet Glad humørikon

Jeg har fluks klikket på "Accepteret som løsning" og på "Synes godt om" ved alle andre, end mine egne kommentarer i tråden.... Will that do ??? Blinkende humørikon

Også god aften til dig

Super!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)