Outlook express: postkassen fuld, kan ikke modtage mail

en besked nogenlunde som nævnt ovenfor kommer frem med mellemrum. Situationen er, at jeg ikke modtager mails for tiden. Men afsendelse af mails går udmærket. Nyligt oprettet webmail fungerer perfekt, men vil gerne kunne læse/modtage mails på egen pc (altså i outlook expreess).Hvilken 'postkasse' er der tale om. Mine mails, slettede mails fylder ikke alverden, da der er renset ud blandt dem. Måske et lyst hoved har løsningen!! :-)

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej benson

Der er formentlig tale om din postkasse/Webmail på TDC's server. Det kan evt. være spammails, der fylder, så prøv at logge ind på din Webmail og slette alle unødvendige mails i alle mapperne.

Mvh Stephen

ps. også mappen med slettede mails.Glad humørikon

Hej

Jeg tror ikke at det er problemet, idet web-mailen først er oprette fornyligt, hvorfor der ikke er mere end en halv snes mails. Imidlertid vil jeg for en sikkerheds skyld lige kontrollere dette.

Den pågældende mail-adr. tilhører ikke mig, men min  kæreste. Jeg vil holde øje med den i weekenden og i givet fald kontakte hotline. Jeg har aldrig selv været ude for problemet (i MS Outlook2007) tidligere.

Outlook Expres-postkasse og MS Outlook2007, er begge to postprogramme der er installeret på din pc, og i prinsippet er de lige så store  i indboxen, som der er plads på din pc.

Jeg tror det er webmail der er problemet.  Hvis din webmail kan rumme 10 MB, er de ti MB brugt op hvis en person sender x-antal mail med billeder. Et billede kan nemt fylde 4 MB, eller der kan være vedhæftede filer der fylder på en enkel mail.

Det kan også have noget at gøre med, hvor meget din server kan håndtere af indkomne mail. Min kan kun håndtere  eks. 5 medsendte filer og jeg tror det er 24 MB i alt. Hvis den der sender, sender mere med afviser min yousee-server den fremsendte mail.

Du kan få dit postpogram til at gemme mail på webmail i 5 dage, hvorefter de slettes, med det skal du indstille på dine postpogrammer. På min Windows Live mail ser det sådan du.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

her er den meddelelse, der er modtaget. Pt. modtages mail OK! Men hvor tømmer jeg postkassen og hvilken er der tale om???

Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2872

You are getting close to the quota of your mailbox or the quota
of one of your folders. Please delete some of your messages. In case
a folder quota has been exceeded, delete some messages from that
specific folder.

The following is a more detailed description of the problem:

Mailbox or Folder Quota: mailbox
               Quota Type: total bytes stored
          Quota Available: 1225034
              Total Quota: 10485760

TDC Postmaster

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej benson

Der er tale om din Webmail-postkasse (mailbox), som du kan logge på via følgende link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5707).

Linket indeholder i øvrigt en lang række informationer om Webmail.

Når du har logget på din Webmail, skal du slette alle unødvendige mails i alle mapperne - og til sidst tømme papirkurven Blinkende humørikon

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P