Outlook Express på såvel stationær som bærbar computer

Hej,

Jeg har via mit TDC abonnement installeret Outlook Express på min stationære computer. Har nu anskaffet også en bærbar computer.

Mit spørgsmål går på, om jeg kan installere den samme mailadresse på den bærbare computer, som på den stationære. Forstået således, at jeg ikke behøver bruge webmail for at læse mails.

Som det er i øjeblikker, når jeg læser mails via webmail, bliver de "stående" i Outlook Express på min stationære computer, og registreres først som læst her, når Outlook Express åbnes. Kan denne funktion foregå via 2 forskellige computere.

På forhånd tak for svar /mvh Torben Hansen

1 Kommentar

Hej nongni

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Hvilket styresystem har du på din stationære pc og hvilket på din bærbare?

Du kan godt installere den samme mailkonto på to forskællige pc'er. Hvis du har windows 7 på din nye bærbare, vil jeg anbefale dig at installere det gratis postpogram Windows Live mail 2011. Der kommer nemlig ikke flere opdateringer til outlook ekspres. Det er derfor vigtigt at du har en sikkerhedspakke på din stationære, men håber du har et på begge maskiner.

Postpogram til styresystem windows 7: Windows Live mail 2011

1.  Windows Live Mail - Download
  2. . Windows Live Mail - Opsætning TDC-side
  3. . Windows Live Mail - Tilbagemelding        
  4. . Windows Live Mail - Dansk stavekontrold
For at du kan få de samme mails ned på begge pc'er, skal du gå ind i egenskaber på hvert postpogram, og instille postpogrammerne til at gemme mail på tdc's server webmail:

marker ud for "Gem en kopi af meddelelse på servere" og derefter marker ud for "fjer kopi efter x-antal dage." Det skal du gøre for at undgå dinwebmail bliver for fuld til at kan modtage nye mail.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)