Outlook Express og flere mailadresser.

• JLS
  • Deltager
  • 0 kommentarer
Hjælp.

Jeg leder og leder efter hjælp og vejledning til, hvordan jeg kan bruge disse to mailadresser, jeg har oprettet.

Den ene mailadresse er min, den anden er min kones.

Jeg har ikke noget problem med, at mail sendt til enten min kone eller til mig går ind i den samme indbakke.

(Men kan det laves, så mail til min kones mailadresse går til hendes indbakke, og mail til mig går til min indbakke?)

Det jeg så gerne vil have oprettet er den mulighed, at mine mails svarer på min mailadresse, og min kones mail svarer på hendes mailadresse.

Der er mange forslag til, hvordan jeg skal gøre det, men indtil nu har jeg ikke "fundet de vises sten".

Jeg ser, der er noget, der hedder identiteter, men forstår ikke, hvad det er, og til hvad det skal/kan bruges.

Håber, der er hjælp her i dette forum.

Hilsen, John

8 Kommentarer

Hej John

Udfra dit indlæg kan jeg se du har søgt i forum på ordet  sorteringsregler, måske har du også set denne tråd.

/t5/Mit-TDC/2-mail-p%C3%A5-samme-tdc-bruger/m-p/70639#M6902

Læs især dette indlæg af KPN:

/t5/Bredb%C3%A5nd/ops%C3%A6tning-af-flere-emails-i-outlook-2007/m-p/20907#M3657

Du kunne jo vælge at købe en ekstra mail-konto af TDC - 29 kr. pr. måned, hvis ikke du gider alt det bøvl Eller du kunne få din kone til at oprette en gratis gmail hos google, og så er du ude over alle de problemer, som de der sorteringsregler kan give dig..

Da du bruger Outlook expres er det  begranset hvor længe du kan bruge det program, da der ikke længere laves opdateringer til det fra Microsoft side. Jeg vil derfor anbefale dig at droppe det program og bruge tdc's webmail istedet for, samt den der gmail-konto. 

Hej.

Jeg er klar over, at Outlook Express er "et ældre program", men jeg fortsætter med at bruge det, indtil jeg ikke længere kan få opdateringer til Windows XP, som jeg har.

Til den tid må jeg så -desværre- sige farvel til XP, og begynde at bruge Windows7, og et myt mailprogram, sikkert windows live mail.

Mht. mit nuværende mailprogram Outlook Express:

Jeg kan fint acceptere, at mails til mig, og mails til min kone kommer i den samme indbakke.

Det jeg eftersøger er alene, hvordan en mail til min kone bliver besvaret med hendes mailadresse som afsender.

Det TROR jeg, kan gøres ved at oprette en konto mere med hendes mailadresse.

Er det mon korrekt?

HVIS det er korrekt, så skal jeg finde ud af, hvordan jeg opretter en konto mere.

Jeg har på nettet fundet mange "fancy" forklaringer:

oprette sorteringsregler, oprette identiteter, oprete konti osv.

Måske er løsningen bare, at oprette en ny mailadresse til 29,-/måned.

Det er næsten ikke pengene værd, da den mailadresse der er oprettet som alias til min kone, sjældent bliver brugt!

Så jeg eftersøger alene en "skåret ud i pap forklaring/vejledning" på, hvordan jeg får det sat op, så en mail til min kone kan blive besvaret med hendes mailadresse som afsender.

Det må kunne lade sig gøre, uden fancy sorteringsregler og andet hokus pokus.

Hilsen, John

Hej

Du slipper ikke uden om sorterings regler i outlook ekspress, når du vil bruge din mailadresse og den emailadresse som du har oprettet som alias for din første mailadresse, og som din kone nu bruger.

Jeg bruger ikke outlook ekspres, og kan ikke lave sådan en vejledning til dig.

Har du set denne vejledning http://www.blindsigt.dk/sortering-mail-OE.html

Hej Maja.

Tak for din indsats.

Jeg tror, du misforstår, hvad det er jeg eftersøger?

Jeg kan fint acceptere, alle mails går ind i min/vores fælles indbakke.

Der er der ingen grund til sortering.

Nu meddeler en anden mig, at jeg kan oprette en konto for min mailadresse, og en konto for min kones mailadresse (alias)

Dertil skal jeg bruge kontonummer/password mm., som jeg brugte, da jeg i sin tid oprettede min mailadresse.

Men ak ak, det er snart mange år siden, og "borte" har taget disse oplysninger

En anden meddeler, han har oprettet 12 konti, men det er måske for andre mailadresser, og ikke et alias?

Men igen:

Det nemmeste vil sikkert være, at oprette en ny mailkonto til 29-/måned.

Men måske kan jeg ikke oprette en ny mailkonto til den alias adresse, jeg har oprettet til min kone?

Det må jeg nok hellere snakke med TDC om, hvis ellers det er muligt at komme i kontakt med en medarbejder?

Det er som at vinde i lotteriet.

Hilsen, John

Hej

God ide med at ringe til TDC. Blinkende humørikon

Hvis alt andet slår fejl, så bed din kone om at oprette en google-konto og derefter en gmail, så er du ude over alle problemer. Meget glad humørikon  og så er det en gratis løsning Glad humørikon

Hanne.

Google konto????

Uha nej tak.

Jeg skal ikke i kløerne på Google!!

Hilsen, John

nå ????

Så en af alle de andre websider der tilbyder en gratis mail-konto. der er mange muligheder.

Jubii, Hotmail hos microsoft eller prøv at se her. http://www.gratis.dk/kategori/gratis-links/computer/e-mail

Hej.

Jeg afventer, at Windows XP "afgår ved døden", så må jeg igang med Windows 7, og Windows live Mail.

Hilsen, John

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P