Svar

Outlook Express - og 3 mailadresser

• BEL
  • Deltager
  • 1 kommentar
Nu er jeg træt af det. Jeg har tre aktive mailadresser. Når jeg henter mails ind i Outlook Ekspres, så kommer alle mails (uanset adressen) tre gange.

Det er noget frustrerende at skulle starte hver gang med at slette de to ud af tre mails hver gang.

Det har ikke altid været sådan, men synes at optræde periodisk. Men nu er der gået 1/2 år.

Jeg kan IKKE finde løsningen nedskrevet nogen steder.

Er det nogen, der kan hjælpe?

icon

Bedste svar af BEL 1 november 2011, 13:54

Har løst problemet.

I Outlook Ekspress var der krydset af på alle konto i feltet 'Medtag denne konto ved modtagelse af post ..".

Ved at fjerne afkrydsning alle steder, på nær i kontoen pop3.mail, blev problemet løst.

Dejligt!

Se original

3 Kommentarer

Hej Bente

Jeg har set dit første indlæg, I det indlæg skriver du at du har samme problem som trådopretteren, som gerne vil bevare mail på  TDC-serveren.

I det indlæg fortæller du også at du har fjernet markeringen ud for "gem kopi af meddelelser". 

De to ting hænger ikke sammen. Hvis du vil bevare mail på TDC-serveren skal der markeres på det faneblad.

I dette indlæg skriver du at du får de samme tre mail tre gange. Jeg tror du skal finde årsagen til problemet i din indstilling på outlook ekspres. Du skriver at du har tre mailadresser. Du har en mailadresse og to aliasser. Alle tre mailadresser er tilknyttet en mail-konto og mail til alle tre mailadresser havner i din indbox på webmail, hvor dit outlook program henter dem.

Prøv at forandre fanebladet for egenskaber og se hvad der sker. Send evt. nogle mail til dig selv på hver adresse.

Lige nu har jeg ikke flere bud på hvad årsagen kan være, men jeg har prøvet at efterlyse en mulig løsning, fra en bruger der har samme problem som dig. /t5/Mit-TDC/Modtager-samme-mail-flere-gange/m-p/29847#M3124

Hvis du i mellemtiden finder en løsning, ville det være godt, hvis du skriver det her i tråden.

Hvis den bruger svarer, vender jeg tilbage til dig, ellers må vi sætte vores lid til en bruger der måske ved hvad du skal gøre.Glad humørikon

Hej Maja

Jeg kan se, at problemet er oppe at vende i et andet tråd. Det er nu ikke mig, der har skevet det.

Men jeg ser også, at der ikke er fundet en løsning på problemet.

Jeg er også ret sikker på, at det er opsætningen i Outlook Ekspress der skal ændres. Jeg har forsøgt flere muligheder, men uden at finde løsningen.

Det har IKKE noget med hakket i 'behold på serveren' at gøre. Det har jeg også eksperimenteret med.

Og problemmet opstå ved alle mails; sendt til hovedadressen og til de to alias'er.

Spændt på, om nogen kender til en løsning.

Hilsen

Bent

Har løst problemet.

I Outlook Ekspress var der krydset af på alle konto i feltet 'Medtag denne konto ved modtagelse af post ..".

Ved at fjerne afkrydsning alle steder, på nær i kontoen pop3.mail, blev problemet løst.

Dejligt!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P