Outlook 2010

Ovennævnte program " vil " ikke sende mails med vedhæftede filer.  Sk... ærgerligt , da jeg netop har en del billeder af vor nye barnebar som gerne skulle rundsendes. Der kommer følgende melding....

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Emne: test

Sendt:14-02-2011 21:33

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

xxx@XXX.com den 14-02-2011 21:34

550 5.6.0 message considered spam, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23428

ER det TDC eller hva`som blokerer fro mine billeder . ??

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Linket til Postmaster fortæller jo ellers ret tydeligt hvad der kunne være galt og hvad du kan gøre for at undgå det. Prøv det.

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23428

Send også en mail med det/de vedhæftede billeder til dig selv og se om du modtager den.

Problemet kan også være relateret til at du prøver at masseudsende den pågældende mail. (Deraf mistanken om spam). Prøv at sende til en enkelt eller nogle få modtagere af gangen.

Mvh FN ;-)

Jeg kan heller ikke sende til mig selv . Men nogen ide om hvorfor mine billeder bliver betragtet som spam ???

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Halløj..

Har du husket at fjerne fluebenet i :

"Tillad ikke at vedhæftede filer der muligvis indeholder virus, åbnes eller gemmes"

Den findes under: Funktioner - Indstillinger - Sikkerhed

Godtnok er det Windows Mail jeg bruger, men tror det læner sig kraftigt op af Outlook..

CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu er det vel ikke sådan at du pakker billederne i en zip-fil. Den slags opfattes som potentielt skadeligt indhold af næsten alle mailclients.

Du skal sende billederne som .jpg

Prøv at sende direkte fra TDC Webmail på dette link:

http://mail.tdc.dk/

Og igen, - send den til dig selv. Det er den nemmeste måde at kontrollere det på, - og kig efter om mailen afvises både på TDC's server og af din egen mailclient (dit mailprogram).

Mvh FN ;-)

Hej

Nu kan det godt være jeg har misforstået noget, men jeg prøver alligevel med et lille input.

Outlook 2010 og windows live mail (som jeg har) er begge microsoft-programmer. Når jeg sender billeder med Windows livw mail, sender jeg dem som album. I albummet der bliver sendt er det kun små billeder der bliver sendt, de originale oploades til microsoft side, hvor modtageren kan downloade dem. Eller rettere sagt, sådan tror jeg det foregår.

Hvis der er en sådan funktion i outlook 2010, kunne der måske sendes flere billeder ad gangen uden at pakke i zip og uden tanke for hvor store jpg-filerne måtte være.

Er der nogen der ved om den funtion med album, findes i outlook 2010?

Når jeg sender en mail med vedhæftet fil, bliver intet sendt.

Hvorfor?

Hej Erik-Hjort

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Er der intet i denne tråd der kan kaste lys over dit problem.

eksempel kunne det være en zip-fil som opfattes som virus, eller den vedhæftede fil er for stor. Er det altid eller kun til bestemte adresser?

Hvad siger din fejlmeddelelse, hvis du får sådan en. (husk: kopier ikke dine private oplysninger ind her i tråden.)

Jeg har læst tråden og har Umiddelbart ikke flere forslag til løsning. Det kan være andre har?

Fejlimeldingen lyder - tror jeg:

Server:´asmtp.mail.dk

SWindows Live Mail Fejl-id: =x800CCC69

Protokol SMTP

Port 25

Sikker (SSL): Nej

Hej Erik-Hjorth

Et lille gæt:

Gå ind i din opsætning. Server for udgående post skal være dette, hvis det er en TDC-mailadresse du har.:

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

.Her kan du se TDC's anbefaling af opsætning

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P