Optagelser på min TV harddisk

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej,

Hvordan kan man kopi'er sine optagelser fra tv harddisken over på en extern harddisk eller computeren.

Kan man det?

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ramona

Grundet rettigheder, kan dette desværre ikke lade sig gøre. 

Hilsen

Martin

Hej,

Hvilke rettighed, det er jo ikke anderledes end at man optager på sin egen hard disk, eller Video for den sags skyld.

Jan

RE: Martin
Hvis det ikke kan lade sig gøre finder jeg denne artikel på TDCs eget forum en anelse malplaceret;

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19412

Så jo, selvfølgelig kan det lade sig gøre at overfører/overspille fra boxen til et andet medie.

Du bør dog være opmærksom på, at det juridisk set er lidt af en gråzone, da det er et digitalt medie du optager fra og at du har købt retighederne til at bruge denne optagelse priva, så det er ikke "ligesom at optage via et antenne signal" (som er analogt), og det gør også at du - i teorien - ikke må tage mere end den ene kopi og ikke må dele denne kopi med nogen; altså ligesom reglerne med DVD'er og CD medier.

Nu er jeg ikke jurist, men: ved overførsel gennem Scart er der tale om en digital til analog-kopiering, hvilket er lovligt. Digital til digital-kopiering er derimod ikke lovligt. 

Derfor er det lovligt med f.eks. Scart til en VHS-maskine eller DVD-optager. 

Venlig hilsen 
Søren 

Men det er vel et digitalt medie som du starter fra, i og med at det ligger digitalt på en harddisk.
Og man kan jo også overspille fra DVD til DVD optager med et scart-stik, og det er jo ikke lovligt.

Min opfattelse omkring dette emne har derfor altid været, at er 'startmediet' digitalt, så må man ikke kopiere det - andet end én back-up kopi (som selvfølgelig er endnu mere personlig end originalen).
Men må nok også indrømme, at der er langt fra skolelærer til jurist. Så jeg undskylder for den drejning som tråden nu har taget, men det er helt bestemt muligt. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)