Optagelser på hometrio boksen!!??

Vi har været rimelig tilfredse med vores boks, men vi har desværre oplevet flere gange, at den kun kan optage/indholde omkring 10-12 optagelser. Vi har haft optaget feks. natteholdet i ugens løb, og et par film i løbet af ugen. Men ofte så har den slettet dem, hvis vi ikke har været inde og vælge, at vi sletter selv.  Eller den fortæller der ikke er plads til at optage mere!!??

Vi har prøvet at slukke og tænde, genstarte osv. og så har den selvfølgelig slettet alle optagelser.. ØV..

Det syntes jeg er mærkeligt, vi har da vist ikke nogen begrænsning på vores hometrio, så vidt jeg ved..

Er der andre som har oplevet dette og hvad har I så gjort??!!  

2 Kommentarer

Hej Lanos1

Tak for spørgsmålet.

Prøv først at kontrollere pladsen på den indbyggede harddisk på denne måde:

1) Tryk på knappen 'Menu' på fjernbetjeningen.

2) Vælg punktet 'Indstillinger'.

3) Vælg derefter 'Generelt'.

4) Vælg 'System information'.

5) Vælg punktet 'Systemressourcer' til højre på listen.

Her vil der nederst fremgå et tal i procent for hvor meget plads, der er tilbage på harddisken.

10-12% bør ikke fylde mere end cirka 10%, hvilket altså vil betyde, at din resterende plads bør være omkring 90%.

Venlig hilsen
Søren

Hej Lanos1

Tak for jeres indlæg.

Den digitale modtager kan rumme 120 timers optagelser/160GB. Dvs. hvis I har 10-12 optagelser, som sammenlagt ikke giver 120 timer, så er der nok tale om en fejl. Det kan muligvis være en defekt i den digitale modtager.

Som udgangspunkt er der ikke nogen begrænsning på optagefunktionen. Som standard vil den digitale modtager være indstillet til, at når harddisken er ved at være fyldt op, vil den automatisk slette de ældste optagelser først. Dette kan dog laves om under indstillinger i tv-menuen. Den vil så i stedet gøre opmærksom på, at der er manglende plads når man vil starte en optagelse.

Hvis i fortsat oplever problemer med optagefunktionen, vil jeg anbefale jer at ringe på 80808047. Her vil vores Hotline vurdere, hvorvidt jeres digitale modtager skal byttes.

Jeg håber det var svar nok, ellers er I velkommen til at skrive igen.

Venlig Hilsen

Casper

TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8