Optagelser forsvundet + langsom multiroom efter opdatering af tdc box?

Hej fra en ny i forum.

For et par dage siden var jeg i gang med at se en optaget film via multiroom boxen. Midt i det hele fik jeg pludselig en besked om at optagelsen ikke kunne afspilles og at dette kunne skyldes manglende forbindelse til resten af systemet eller manglende netværk. Da jeg derefter gik ind på alle mine optagelser, var alt forsvundet! Jeg tænkte at en af ungerne måske var kommet til at afbryde strømmen til tdc boxen. Dette var dog ikke tilfældet og da jeg tændte for boxen var den midt i en opdatering. Da den var overstået var der stadig ingen af mine tidligere gemte optagelser? Efter denne opdatering har multiroomboxen virket utolig sløv ved kanal skift og der kan gå en del tid inden der kommer billede på, selvom der står information om de viste program i bunden af skærmen. Hvad kan disse problemer skyldes og er alle mine gemte optaglser gået tabt? Der skal dog siges at tdc boxen efter opdateringen ellers lader til at virke fint og at jeg har optaget programmer efterfølgende, som er blevet gemt uden problemer. 

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej RobinHat

Det kan desværre forekomme, hvis boxen bliver afbrudt på uhensigtsmæssig vis - som her hvor du har været igang med at se en optagelse samtidig med at Hovedboxen er gået igang med opdatering.

Du kan prøve at tjekke systeminfo og se om den ledige diskkapacitet ser ud til at stemme med hvor mange optagelser du har liggende, for at få en idé om hvorvidt dine gamle optagelser er slettet.

Hvis du mener de ligger på disken endnu, kan du forsøge at slukke begge dine digitalmodtagere samtidig (så du logger helt af TV Platformen), og derefter starte Hovedboksen op først. Hvis det ikke giver dig mulighed for at se dine gamle optagelser igen, er de nok desværre gået tabt. 

Hvad angår din "sløve" Multiroombox er det muligvis nok med en genstart. Du kan også prøve at genindlæse Software ved at lave 3Xgenstart i træk.

Mvh. Gitte

Hej Gitte,

Tak for svar.

Det vil jeg prøve.

Vender tilbage når det er afprøvet.

Hej igen,

Ja så har jeg prøvet dit forslag. Jeg tjekkede systeminfo er den oplyste 34% ledig plads tilbage. Det passede fint med de gamle (slettede) optagelser og de nye jeg havde optaget efter opdateringen.

Så slukkede jeg for hele sytemet..men men men ak. Efter genstart har den slettet alt igen, også mine nyeste optagelser, øv!. System info siger nu 99% ledig plads. Det eneste der er husket, er de planlagte optagelser.

Hvad nu? Kan jeg mon regne med at systemet fungere ordentligt fra nu af og at mine fremtidige optagelser bliver gemt? Eller skal hovedboxen nulstilles fuldstændig? Eller er det mon harddisken den er galt med? 

Omdømme 2

Hej igen

Der er noget der kunne tyde på at der har været rod i systemfilerne på din box. Jeg vil derfor foreslå dig, at du nu hvor disken alligevel er slettet (øv) benytter lejligheden til at lave en Factory Reset. så du får formatteret harddisk og genindlæst software.

Det gør du ved at holde "pil ned" og "ok" knappen inde samtidig - indtil REC lampe blinker 3 gange

Herefter starter download af software.

Derudover kan jeg oplyse at man ikke bør slukke for boksen i op til en time efter man har optaget,
(dette er hvad Microsoft anbefaler)

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Gitte: Kunne jeg lige få den der nulstillingsproces én gang til.

Jeg har netop været nede at købe en ny fjernbetjening i TDC Butik. Der findes ingen vejledninger osv. af den på tdc.dk, men den er stadig slimline, men har fået nye knapper i form af en "Mit TDC" knap, bogstaver på de farvede knapper nederst, lettere betjening af STB-funktionerne, selvom det dog slet ikke burde være nødvendigt at have denne STB-knap mere, da der jo både er en tænd/sluk knap til TDCTV-boksen og en til TV'et seperat hver for sig.

Så hvad er det HELT NØJAGTIGT og i HVILKEN RÆKKEFØLGE man skal gøre denne nye form for nulstillingsproces, for jeg kan nemlig ikke få den til at virke?

Omdømme 2

Hej HeinrichP

Der er ikke nogen "ny nulstillingsproces". Der findes 2 former for "nulstilling". Den ene genindlæser blot Software. Den anden formatterer harddisken og genindlæser Software.

1. Genindlæsning af Software - Optagelser bevares: Sluk og tænd boksen via afbryderen bag på boksen. 
Sluk boksen - vent 10 sekunder. Tænd boksen igen - når der står starter i display, slukkes boksen igen. Dette gentages 3 gange. Når boksen starter 4 gang, skriver den "downloading" i display - og software indlæses. (Hvis den ikke downloader er tænd/sluk udført for hurtigt eller langsomt - prøv igen)

2. Factory Reset - OBS. ALLE OPTAGELSER SLETTES ved Factory Reset, når Harddisken formatteres.

Kan udføres via "Reset knappen" bag på boksen - Hold knappen inde til der står "Dowbnloading"  i display.

En nemmere metode er at slukke boksen. Herefter holdes "Pil nedad" og "OK" knapperne på  fronten inde

samtidig med at der tændes for boksen igen. Når "REC" lampen blinker 3 gange slippes knapperne, og formattering og indlæsning af Software går igang.

Jeg er dog ikke helt med på hvorfor du vil "nulstille" din boks. Det har jo ingen effekt i forbindelse med at du har fået en ny fjernbetjening..?

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det var bare mig, som havde misforstået noget. Efter at have læst en af dine andre svar lidt længere oppe, tænkte jeg, at det kunne være smart lige at gøre. Jeg havde fået tanken, at det var på fjernbetjeningen at disse knapper skulle trykkes og holdes inde, og der stod desuden intet om, at boksen skulle tændes under denne proces.

Men da jeg har købt ny fjernbetjening, kunne jeg ikke få det til at virke. - Men forklaringen er du lige (indirekte) kommet med.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)