Optage på dvd, men billedet er for stort.

Når jeg tænder for dvd optageren, slår tv'et over på en anden kanal (Dvdkanalen). Selve billedet bliver større, f.eks.. hvis den stå på TV2, kan man lige ane det bagerste af 2talet, i logoet i hjørnet. Og hvis jeg sætter dvd'en til at optage, så er det det billede jeg optager, det vil så sige at hvis jeg optage noget med undertekster, så er de første og sidste ord ikke med....  Jeg har prøvet at indstille format, både på tv, dvd og TDC. 

Håber det giver mening og at der måske er en der kan hjælpe. 

7 Kommentarer

Hej Prøv at se dette link. /t5/Os-med-TDC/For-stort-sk%C3%A6rmbillede/m-p/101674#M2655 MVH HJ
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej!

Linket der henvises til er ikke relevant for TV format, men handler derimod om browser billedet på en PC.

Jeg tror nogenlunde jeg kan sige at årsagen til dit problem er DVD optageren, og en af dens indstillinger. Er din DVD tilsluttet direkte til dit TV, eller til din digitalmodtager?

Idag er det de færreste der bruger DVD optagere sammen med vores TV løsning, da man med et Plusabonnement kan bruge digitalmodtagerens indbyggede harddisk til at optage sine programmer med.

Dvd-optageren er forbundet med HDMI stik til tv og forbundet med scart kabel til TDC Digitalmodtager. 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Synes det lyder lidt selvmodsigende :s Kan du være lidt mere præcis?

Ved ikke hvad jeg ellers skal skrive.... 

Fra dvd optageren op til tv'et er der et HDMI stik.

Fra dvd optageren op til TDC boksen er der et scart stik.

Fra tv'et til TDC boksen er der et HDMI stik.

Det er sådan vores ledninger sidder.... 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

TVboxen kan ikke håndterer signal på begge stik samtidig, det er nok problemet.

Du skal kun bruge enten HDMI eller Scart, hvis optageren har en HDMIindgang kan du bruge en HDMI-spiltter fra TV boksen eller måske et HDMI-signal direkte fra TVet.

Se også om din skærmformatindstilling i TVboksen står til Normal.

Hvis du trykker på Tandhjul-knappen og vælger Skærmformat skal den stå til Normal, indstillingen påvirker også billedstørelsen på scartstikket, men bruger man scart kan man ikke se denne menu. "Ulempen" ved Normalindstillingen er at et billed i 4:3 vil vises i 4:3 på TVet og altså ikke blive trukket ud - altså der bliver sort kant i siden, billeder i 16:9 skulle ikke blive andeledes.

Mvh

Kim

Tak for svaret... Vil prøve mig lidt frem... 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)