Opsplitning af mailadresser på samme mailkonto

• 0 kommentarer
Hej...

Jeg er ny kunde hos TDC og har nu desperat forsøgt at finde en smart løsning til at komme omkring problemet med at dele mailboks uden at skulle betale for et ekstra abonnement (som en anden bruger også beskriver her: /t5/Mit-TDC/flere-mailbokse/td-p/35989).  [i]

Kan man via indstillingerne i webmailen eller lignende sætte et eller andet op, så jeg ikke behøver at modtage min families mails og omvendt i samme mailboks? Jeg har prøvet at undersøge, om jeg evt. kunne sætte en regel op, så jeg kun får de mails, der bliver sendt til mit mail-alias/min mailadresse, men kan ikke finde noget, der virker efter hensigten.

Hvis der ikke er nogen løsning på det andet end at betale for et ekstra abonnement, dropper vi nok bare TDC mail helt og aldeles, men hvis der skulle være nogen, der kender en smart måde at komme omkring problemet på, hører jeg gerne om det.  [i]

PFT og mvh. Pia

10 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Pia

Hvis jeg husker rigtigt, kan det gøres ved at lave en regel, der siger at man ikke skal hente modpartens post.

Dvs. bruger A har adressen a@a.dk, og bruger B har adressen b@b.dk.

Bruger A skal derfor lave en regel på sin computer, der siger at den ikke skal hente post hvor b@b.dk står i "Til-feltet".

Og bruger B skal lave en regel der siger at den ikke må hente post hvor a@a.dk står i "Til-feltet".

Jeg håber det giver mening :-)

Der vil dog være et hul i denne regel, da den kigger på e-mailadressen i "Til-feltet", så modtager man post hvor ens adresse står i Cc- eller Bcc-feltet, vil den person der henter post først modtage det.

Vh.

Rasmus - TDC

Hej

Den beskrevne løsning virker hos os - sådan nogenlunde.

Nu har vi imidlertid fået Iphones - og her kan vi ikke sætte regler op der forhinder at alle modtager alles mail.

Er det muligt at tilkøbe en eller flere ekstra konti for et rimeligt beløb.

Den først udbyder jeg have for nogle år siden, gav gratis adgang til 5 konti.

Er der nogen der ved om der er nogle udbydere der stadig giver denne mulighed?

Mvh. Kim

uha Kim

Hvis vi kunder begynder at reklamere for andre internet-udbydere , så er jeg bange for at forums moderatorer kommer efter os med en pisk. Der er ikke andet for, end  at du selv må ud på nettet og søge.

Hos TDC koster det 29 kr. om måneden pr. konto. Ellers må hver enkel i husstanden oprette en gratis profil hos google med efterfølgende mailkonto.

Eller du kunne købe et domæne hos eks. one.com - der kan du oprette lige så mange konti du lyster, for en billig penge.

Hej Maja

Tak for dit svar.

Jeg vil overveje de mulighedder du beskriver.

Mvh. Kim / stadig kunde Glad humørikon

At nævne både G og 1 er da også at lave reklame for andre mail udbydere Glad humørikon

Intet i denne verden er gratis, enten betaler man fordi man lægger beslag på resourcer og dermed medføre omkostninger eller også betaler man med sin sjæl og data f.eks. om ens præferencer og adfærd. Husk alt har en pris og vurder hvad man er villig til at betale.

TDC er mig bekendt ikke reklame financeret, men udelukkende bruger/kunde financeret, lige langt de fleste europæiske firmaer traditionelt er.

Hej JuleNissen

Jeg går ud fra det er mig du skriver til.

Ja det har du ret i, men går den så går den.

Jeg er så træt af, at tdc lever i det forige århundrede, og tror at EN familie også en EN kontakt til omverdenen.

Hvorfor kan sikkerhedspakken installeres på fem pc'er, når de samme kunder kun har adgang til en mail-konto?  Overrasket humørikon 

Jeg har min gmail og jeg har min hotmail. Dem har jeg haft i mange - mange år. Og så må du gerne skrive at jeg er naiv. Jeg passer godt på mine mailadresserog tænker mig om HVOR jeg skriver dem. Måske er det derfor jeg aldrig har spam i min indbakke. Derfor er jeg helt tryg ved at have mine gratis mail-konto de to steder.

For øvrigt ved jeg godt, at du er for en TDC-webmail.

Desværre er vi nogle stykker der er nød til at se i vores pung, hvad der er råd til. Og i mit tilfælde har jeg altså kun råd til een yousee-webmail.

Hej Kim

Dejligt at du overvejer hvad du vil gøre. Det er netop derfor dette forum er til: At få oplysninger så du kan træffe et valg.. De fleste af os kunder har nemlig ikke en interesse i TDC, der skal varetages for at give et tip til løsning. Blinkende humørikon 

Hej

Hvis nu jeg vælger at oprette en ekstra konto hos TDC - kan jeg så få en af mine nuværende mailadresser med over på den nye konto?

Det er problematisk at skifte mailadresse - vi er to der deler TDC-kontoen, og den er ude hos rigtig mange venner, bekendte og forretningsforbindelser.

Det vil være et temmelig stort arbejde at advisere alle vore forbindelser, og ændre mailadressen alle de steder de er brugt som en del af en profil osv.

Mvh. Kim

Hej

Jeg kan godt se dit dilemma, men der bliver jeg dig svar skyldig.  Hvis ingen anden kan give dig et korrekt svar, kunne du jo prøve at ringe til TDC's kundeservice og spørge.

Hvis du gør det, må du meget gerne skrive her i tråden, så bliver jeg også klogere. Glad humørikon

KMJ, ja man kan 'give' ens mail aliaser til en anden TDC konto, som man har oplysningerne på (email adresse og kodeord) via webmail under Indstillinger->Adresser.

MajaH

Ja det var til dig Glad humørikon mht. reklame. og det gik jo og går i flere tilfælde fra din hånd.

Enig det er lidt underligt at TDC ikke er merer samtemmende mht. de forskellige produkter. Men igen hvad er en norm familie idag. Far og Mor køber ADSL linien og får en mail konto knyttet hertil. De tilkøber en sikkerhedspakke, som de gerne have have ungerne også anvender. Ungerne har så typisk idag en MSN/hotmail eller anden gratis mail konto allerede, da de jo er frie og uafhængige (økonomisk). Problemet for TDC bliver naturligvis kommende generationer, for når ungerne flytter hjemmefra, er deres 'gratis' mail blevet en del af deres digitale identitet, også den dag de selv skal ud og købe net adgangen, prioritetsgæld m.m. Glad humørikon I dag tilbyder TDC dog i det mindste tilkøbsmulighed for flere mail konti helt i tråd med deres forretningsmodel (kunde financeret). Nu er mail jo blot en ting, husk på at uden understøttelse af danske virksomheder vil vi alle komme i udenlandske bandi....s/firmaer vold. De 'gratis' mail udbyder henter jo deres indtægter på anden vis, men de tilbyder jo ikke net opkobling på dansk grund og dansk talende support, hvilket nogle fortsat har glæde af. Det er lidt ligesom, når vi alle handler syd for grænsen og sender penge ud af landet/fællesskabet og samtidigt tuder over tabet af arbejdspladser herhjemme. Hvis vi ikke vil handle med hinanden, skal vi oppe os for at holde os selv beskræftiget ved export til omverden, som jo arbejder for mindre løn Overrasket humørikon Nå må heller stoppe mit lidt politiske rand eller det løber helt af sporet Meget glad humørikon

Har da også selv div. mail konti. og nej jeg er ikke fanboy af [tdc] webmail, men jeg ville foretrække, at TDC tilbød imap, således jeg kunne anvende nativ mail klienter på mine div. enheder. Men ja deres webmail tilbyder en del gode selvbetjenings features, som kun kan nåes denne vej.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)