Opsigelse

Jeg kan simpelthen ikke finde stedet hvor man opsiger sit abonnement på sikkerhedspakken?

Kan nogen hjælpe, jeg vil opsige den fordi den er blevet for dyr!

mvh

marberg

16 Kommentarer

Hej Sorteknud

Velkommet til tdc's forum.

Jeg tror den side du leder efter er denne.Blinkende humørikon

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22491

Iøvrigt vil jeg godt give dig ret.

40 kr. for en sikkerhedspakke der kan bruges til 5 pc.er. Hvor mange privatpersoner har 5 pc'er stående. Jeg kan trøste dig med, at jeg betaler 50 kr. for en anden sikkerhedspakke - også for 5 pc'er, selvom jeg kun har 2 styk.Trist humørikon

Jo det kan du måske have ret i, jeg selv har 2 Pc og har det sidste år sløjfet  sikkerhedspakken på den ene, i stedet har jeg MS security  og den har løst opgaven fint indtil videre.

Prisen steg fra 10 kr pr. måned til 40 og det er lige i overkanten til mig!

Mvh

marberg

Jeg vil lige sige at det kink du sendte ikke virkede.

Under tilvalg er der ikke noget link til at opsige, og jeg kan ikke forstå hvorfor det skal være så vanskeligt at opsige en tjeneste, og dog  for det må være en guldgruppe!

• Klik på Bredbånd i menuen til venstre
  • Under Tilvalg ses TDC Sikkerhedspakke samt Opsig link
  • Hold da kæft en smøre jeg fik skrevet her derfor laver jeg lige en indholds fortegnelse

1. Jeg bruge gratis AVG

2: link til AVG

3: at finde andre gratis programmer

4: Hvordan skifte man antivira eller installer en ny PC

5: Jeg tabte mit hoved virus

6: Ingen officiel hjælp ved gratis programmer

7: Kommentar til antal PC i pakke.

1:

Jeg bruger AVG som er gratis og det har jeg nu gjorde i 3-4år. Jeg er meget tilfreds med dette.

Der er dog en ting der irriteret mig i går og det er at jeg normalt installer AVG som en grund indstalation uden PCen er på nette og så straks opgrader AVG når jeg tænder for nette igen.

Det kan man ikke længer for det er et lille program du får som henter hoved programmet.

2:

her er et link til AVG :

http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free

Jeg bruger altid AVGs egen hjemme side for at komme så tæt på kilden som muligt

3:

Der findes også andre gratis programmer, men pas på med at søge på det selv for nogle vira gemmer sig i sådan programmer.

Tjek programmet ud via venner og spørg evt.. her eller andre steder. Men hvis der straks er en der siger god for det så pas. Vent og se om der er nogle der protestere.

Jeg håber et eller andet sted at denne her text bliver censureret og hvis det viser sig at være en virus jeg er ved at smide dig i nakken så bliver mit indlæg fjernet.

Du kan også gå på biblioteket og finder en bunke gamle data blade for at finde anmeldelser.

4:

Det skal lige siges at min erfaring er at ønsker man at skifte sin antivira ud så skal man først afinstalere det gamle antivira og så installer det nye. Dette fordi de kan konflikten Og i værst tilfælde betragte hinanden som vira.

Og gør det mens computeren er ny! Ex kommer Norton jo tit med en ny PC og kan prøves i 30-90 dage og så stopper opgradering. Fjern det og smid det ind du vil bruge i stedet for og opgradere ALT og det vil sige også Windows og evt.. Tekstbehandling. Og du skal ikke bare stole på auto opgradering. Men selv søge efter det i Windows og dit antivira program. Så genstarter du PCen og tjekker igen ..... Fordi nogle gange giver en opdatering adgang til en ny opdatering ..... og så gentager du ind til du syndens din PC nærmest siger til dig : SÅ slap dog af .... stoler du ikke på mig ;-)

Her efter kan du så installer de programmer som du ønsker at bruge og sætte din mail klient op

Og hver gang du installer et nyt program opgradere du manuelt og paronit.

Hvis du gør alt dette grundigt første gang du sætter en PC op så er der ingen grund til at være nervøs fremover for sikkerhedens bliver mere og mere intrigeret i Windows og det jo godt men :-).

5:

Dog er der ingen der kan beskytte dig mod at du har tabt hovedet og du selv sender dit password, pin kode og konto nummer  til ham fra Uganda som lover dig 80 milliarder og et harem fordi du er nr. 99999 bruger !

6:

Husk dog at hvis du bruger et gratis program så er der ingen officiel support og du må "nøjes" med hjælp fra sådan et sted som her.

Jeg syndens dog ikke TDCs hjælp (undskyld hr. moderator) er en skid vær. For køber jeg deres sikkerhed pakke så er jeg også begrænset til hjælp i forhold til bestemte programmer.

Ex bruger jeg ikke Exploder (kan KUN hent 2 filer af gange fra PLAY) men firefox(kan hente 15 og starte forfra på et down load) .... Så er der Ingen hjælp !

Det gider jeg sku ikke betale for at blive begrænset i mit program valg

Bruge også OpenOfies frem for Word

Bruger også foobar frem Midiaplayer til MP3 filer

7:

Og hvad andgår antallet af PCer så er det da nemt at nå op på 5, jeg bruge konstant 2 stk. Og jeg vil da ha en gammel PC op at stå som server til mine gamle HDer og kunne spille Warcarft 2 igen. Og når ungerne er her så popper der sku mange maskiner op på min internet opkomling.

8: text og personlige stave fejl by Kai Grøn kræv nr. 5228 :-)

Tak til dig Kaj, det var godt nok en ordentlig smøre, og jeg har da også tænkt i de baner!

Men jeg savnede et svar på hvordan jeg kommer ud af mit abonnement på en "pæn" måde?

mvh

marberg

Når alt andet svigter så ringe du sku bare :-) Det kan godt ske de sender dig lidt rundt men i den sidste enden skal du nok ende ved en der kan gøre det for dig.

Du kan jo ikke søge her i evigheder hvis det kan klares med 15 i tlf ....... Så må TDC tage dene kritik til sig og optater :-)

Jeg ser ikke noget ikke-pænt nogle steder i denne tråd.

Husk at have dit EM eller fastnet nummer klar

Hej igen Marberg.

Jeg kan ikke give dig dybde-linket til selvbetjeningssiden, fordi det er min side, hvor jeg er logget ind  med min login-kode. Trist humørikon

Prøv dette: TDC-webside - klik på selvbetjening i højre spalte - log ind - Nu er jeg landet på en side, hvor mit navn, adresse og tlf. står, samt at jeg har yousee-bredbånd.

I nederste overskrift står der øvrige produkter. Hos mig står der 0, men hos dig gætter jeg på at der står sikkerhedspakke (med mindre det er en sikkerhedspakke fra yousee). 

Dernest klikker på på rediger indstillinger i højre kollonne.

Næste side i venste kollonne står der afmeld services. Hos mig kan jeg sætte vinge ud for youse Bredbånd og/eller min webspeed-mail. Hos dig står forhåbentlig sikkerhedspakke?.

Håber det kan hjælpe digGlad humørikon Eller er der sikkert en anden der kan hjælpe dig

Nogle af mine bekendte bruger også AVG og er godt tilfredse med det. Jeg bruger en betalings-sikkerhedspakke, fordi jeg forventer at der ikke er skjulte motiver i noget jeg betaler for. Og så har jeg også et sted, hvor jeg kan få hjælp, hvis der er behov for det. Jeg vil derfor bede dig om at overveje det endnu engang. Hvis du er IT-sikker, så glem min advarsel.

Et lille forsigtigt Hej til kai5228.

ang. nr. 7. Hvorfor syntes du det er rimeligt at en "bedstemor" skal betale for sikkerheden, for at du og dine mange venner eller børns venner kan spille warkraft, eller hvad det nu hedder?Overrasket humørikon

A.pro.po en "pæn" måde: At skrive "sgu" een gang syntes jeg er i  orden, men at skrive "sgu" to gange i samme indlæg, syntes jeg ikke er nødvendigt, men det er bare min mening.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Her er et link til login siden Selvbetjening som sorteknud efterlyser:

http://tdc.dk/login/login/?ssologintarget=https%3A//fxn.selfcare.tdc.dk/Krump/jsp/front/start.do&ssologintarget=https%3A%2F%2Ffxn.selfcare.tdc.dk%2FKrump%2Fjsp%2Ffront%2Fstart.do

Og så er der det laaange indlæg fra kai5228

Det er såre simpelt alt det du skriver det er grundregler og nok grundlaget for al sikkerhed på din PC.

En ting vil jeg fremhæve, det er når man vælger antivirusprogram sørg for at det er et program der kan opdage og fjerne alle de nyeste former for virus og de såkaldte Rootkits, her har såvidt jeg ved, AVG Antivirus en svaghed. TDC's sikkerhedspakke indeholder netop alt det som er mest nødvendig i dag for at opretholde en god sikkerhed på din PC. Ikke for at sige at AVG er et dårligt program, men det har altså nogle svagheder som mange ander gratisprogrammer. Vil du have optimal sikkerhed må du selvfølgelig også betale for det, men som gratisprogram vil jeg nok anbefale Microsoft Security Essentials.

Det du skriver i dit pkt. 6 er du nok nødt til at uddybe lidt, for det forstår jeg ikke rigtigt.

Blinkende humørikon

Godt indlæg Kai

Ups: jeg glemte lige det med mange pc'er

Når jeg ser mig rundt i huset , så kan jeg tælle 5 PC'er plus en server oppe oven på Meget glad humørikon

>Et lille forsigtigt Hej til kai5228.  Et stort hej herfra :-)

>ang. nr. 7. Hvorfor syntes du det er rimeligt at en "bedstemor" skal betale for sikkerheden,

>for at du og dine mange venner eller børns venner kan spille warkraft, eller hvad det nu

>hedder?

Se nu er jeg jo selv bestefar, dette kan bl.a. se ved at jeg stadig hænger ved warcraft2.

Og som jeg gør opmærksom på så bruge jeg AVG så der er IKKE noget med at jeg nasser på det du betaler for.

Og hvad gæster har på deres PC er ikke mit problem .... men jeg forventer dog de har et Antivira program.

Har prøvet abonemanget dengang det var Norman og jeg har i min tråd gjod rede for at jeg ikke syndes surporten er noget vær når de kun hjælper mig i forhold til et begrænset.

Jeg prøver engelig på at sige jeg syndes at TDC burde lave 2 pakker

En famile pakke som dækker op til 10PCer

Og

En koligie værelse pakker der dækker 3 PCer

Og begge pakker kan være med og uden sørvis

>A.pro.po en "pæn" måde: At skrive "sgu" een gang syntes jeg er i  orden,

>men at skrive "sgu" to gange i samme indlæg, syntes jeg ikke er nødvendigt,

>men det er bare min mening.

Når jeg skrive pæn så mener jeg at ingen har har disset hinanden eller disset TDC. Der er kommet kritik af prisen ved TDCs sikheds pakke og jeg giver kritik af begransninger. Og det så det

Og så stopper jeg min forsvars tale !

>Det er såre simpelt alt det du skriver det er grundregler

>og nok grundlaget for al sikkerhed på din PC.

Ja det har du da fulstendig ret i men jo flere steder menig mand kan finde det formuleret på forskælige måder jo støre chanse er der for at folk har deres PC i orden og det er så også støre sikker hed for dig og mig og vi ....

>En ting vil jeg fremhæve, det er når man vælger antivirusprogram sørg for at det er et program der

>kan opdage og fjerne alle de nyeste former for virus og de såkaldte Rootkits, her har såvidt jeg ved,

>AVG Antivirus en svaghed. TDC's sikkerhedspakke indeholder netop alt det som er mest nødvendig i

>dag for at opretholde en god sikkerhed på din PC. Ikke for at sige at AVG er et dårligt program, men

>det har altså nogle svagheder som mange ander gratisprogrammer. Vil du have optimal sikkerhed

>må du selvfølgelig også betale for det, men som gratisprogram vil jeg nok anbefale Microsoft

>Security Essentials.

Det vil jeg mene svinger fra dag til dag. Samt at du også kan betale for AVG og jeg har da for en tid siden set AVG under de programmer MS forslår

>Det du skriver i dit pkt. 6 er du nok nødt til at uddybe lidt,

>for det forstår jeg ikke rigtigt. Blinkende humørikon

For at komme med noget som er remeligt nyt, men som godt nok ikke er antivira. Så ringet jeg med et problem omkring PLAY. Jeg kunne ikke få hjælp med mindre jeg åbenet min Explorder.

der var ploblemet det samme :-)

>Godt indlæg Kai

Tak

>Ups: jeg glemte lige det med mange pc'er

>Når jeg ser mig rundt i huset , så kan jeg tælle 5 PC'er plus en server

>oppe oven på Meget glad humørikon

Det jo det jeg siger ..... 5 er ikke nok til en familie :-)

Men Klart for mange til en engelig nomal bruger :-)

Hej Kaj

Nu var det sådan mere generalt, at jeg mente at prisen burde være tilpasset den enkelte bruger. Jeg brugte bare dig som eksempel. Trist humørikon

Jeg kan nu se, at du med nr. 7 mente pakker efter behov. Det er da en super god ide. Du forslår pakker med 3 og 10 stk. Jeg syntes dog at en stk-pris mangler i dit forslag.Meget glad humørikon

Det ender nok med, at vi stort set er enige. (Desværre har jeg yousee sikkerhedspakken og der er nok ikke chance for at de kikker med her.)

Jeg syndes der mangler et ny Emne ord ..... håber de folk der har fuldt med (maja og KNP)

>Jeg syntes dog at en stk-pris mangler i dit forslag.Meget glad humørikon

Jeg har lige tjekket prisen ude på nette. Du kan få Norton 360 på dansk for 414kr til 3 PCer.

Kilde : EDBPRISER.DK

Lad os gå ud fra at den er inc opgradering i et år så er det 34,5 pr månde eller 11,5 pr PC pr månde.

Set ud fra det så er TDCs pris da OK

Særligt fordi at jeg på yousees side kan se prisen kun er 29 pr månde / 5,8 pr PC

http://yousee.dk/Bredbaand/Sikkerhed.aspx

Ved TDC 40Kr / 8 pr PC

http://sikkerhed.tdc.dk/sikkerhedspakke/

Så vil man ikke ud på gratis market som jeg så syndes jeg bestemt at TDCs priser er OK

>Det ender nok med, at vi stort set er enige.

Hvad skal vi så snakke om :-)

>(Desværre har jeg yousee sikkerhedspakken og der er

>nok ikke chance for at de kikker med her.)

Hvorfor ikke? Det vil da være tåbeligt hvis der er 2 forumer og så viddt jeg kan se har Yousee ikke nogen det vel også derfor du er her :-)

Og jeg mener bare at vise ting er da fældes PLAY er PLAY og sikkerhed er sikkerhed.

PS .... kikker lige på :

http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?dogtag=ngto_sik_tools

Det ser ikke helt toset ud :-) Den vil jeg prøve.

Jeg er lige nu ved at lave en grundi scaning af min PC hvor jeg følger lidt beder med.

Hej Kaj

Hvad mener du med at der mangler et nyt emneord? Mener du at KNP og jeg skriver for meget?

Det er da også rigtig: hvis vi er enige, hvad skal vi så snakke omBlinkende humørikon

Jeg fløj ind på yousee's side og på hovedet i mine regninger. Jeg gi'r 87 kr for tre måneder + moms.

Sikkerhedspakken fra tdc og yousee er ikke ens, ihvertfalt ikke af udseende og opsætning, forige år, hvor jeg ved en fejltagelse fik installeret tdc's hos en bekent.

Jeg har prøvet norton. det er ikke lige mig. Nu er jeg endelig blevet dus med pakken fra yousee, så nu bytter jeg den ikke ud. Men tak fordi du undersøgte markedet. Glad humørikon

Grunden til at jeg skriver at yousee nok ikke kikker med, er på grund af min lille historie på denne side nr. 17:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Password/td-p/6903 (Når jeg ved lidt mere fra en tdcansat, ved jeg om tdc og yousee er 1 eller 2 selvskaber.)

MajaH skrev:
    Hej Kaj

>Hvad mener du med at der mangler et nyt emneord?

>Mener du at KNP og jeg skriver for meget?

GRIN :-) skulle jeg syndes i skriver for meget :-) se lige hvor meget jeg har skrevet :-) siden igår :-)

Nu er du altså sød :-)

Nej slet ikke :-) Men i skal få kamp :-)

Nej men vi snakker jo ikke om opsigelse længer og jeg syndes jeg emne skal laves om. Jeg viste bare ikke om i så viste jeg skrev vider på vores "chat".

Men jeg kan udlede af dit svar at du stadig er på :-)

> Det er da også rigtig: hvis vi er enige, hvad skal vi så snakke omBlinkende humørikon

>Jeg fløj ind på yousee's side og på hovedet i mine regninger.

>Jeg gi'r 87 kr for tre måneder + moms.

hvilket jo er 40 kr

Men så vil jeg fortælle dig en historie.

Jeg havde et mobil net abonemang til 100kr og det hørte jeg ikke noget om

Da jeg så ville tegne et til min store datter(hinde der gjorder mig til morfar) fandt jeg ud af at prisen var faldet til 50 ..... det brokket jeg mig over ...... og så faldt mit abonemang til 50Kr :-)

Så ring og spørg hvad der lige forgå her !

>Sikkerhedspakken fra tdc og yousee er ikke ens,

Ved jeg godt men de indeholde begge den fulde pakke og derfor sammen ligner jeg det med Norton som folk kender.

>Jeg har prøvet norton. det er ikke lige mig.

Det kan vi godt lave en klub omkring :-)

> Nu er jeg endelig blevet dus med pakken fra yousee,

>så nu bytter jeg den ikke ud. Men tak fordi du

>undersøgte markedet. Glad humørikon

Velbekomme men det er bare at tjekke EDBPRISER.DK ....

>Grunden til at jeg skriver at yousee nok ikke kikker med, er på grund af min

>lille historie på denne side nr. 17:

>/t5/Bredb%C3%A5nd/Password/td-p/6903

>(Når jeg ved lidt mere fra en tdcansat, ved jeg om tdc og

>yousee er 1 eller 2 selvskaber.)

Jeg tro det er for at syliggøre at det er forskælige ting de kan tilbyde

Jeg sider på 26 katoflerække(27'erne er længer nede af gaden) og kan derfor kun får TDC. Men så får man automatisk en HardDisk box med og den dims er jeg glad for :-) Og når jeg får sat en gamme transpotabel PC op i mit soverværelse så kan jeg jo se WEB TV så er det fint. (se der er jeg jo oppe på 4 Pcer ;-)

Mens min kamarat sider i den store by og har Yousee og kan sætte TVet til alle steder ..... men ingen HD box.

Noget andet er snak er så at de siger fra suport, at jeg er så tæt på centralen at det ikke kan være beder ...... tja jeg bliver smidt af centralen min en gang om dagen og det giver hulder i TV/TV optagelser/netradio.

Jeg gider ikke klage over det mere :-(

Jeg ser TDC som TDC og det hvad enten de stopper mobil forand eller TV pakke eller bredbånd

Så fik vi vist redt trådene ud! Der er sikkert andre der kan drage nytte af vores ordkamp.

Nu er det sengetid for mig. Du der fra den 26'tyvende kartoffelrækkeBlinkende humørikon.  Sov godt

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)