Opsætning af tdc mail på Samsung Galaxy S2

Hej

I TDCs anvisning er vist proceduren for en HTC Sence. Men på min Samsung Galaxy S2 er der ingen POP3-valg. 

Så hvad skal jeg gøre for at få TDC mail ned på telefonen?

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tror at du skal prøve at følge den her vejledning,

http://telefonmanualer.tdc.dk/#/samsung/i9100-galaxy-s-ii/e-mail/manuel-opsaetning

da jeg ved det er muligt at sette en Pop3 mail op på din telefon, de skal bare vælge det er en pop3,

jeg tror grunden til at din ikke er ligeså dan, er forde at din telefon ikke har samme Android Udagve som den viste model.

min telefon ser nemlig heller ikke ligeså dan ud. men jeg kan

Har selv en Samsung Galaxy S2 og kan også se dette problem.

Her er hvad jeg har fundet ud af.

Den generelle e-mail app på Android er et lidt forsømt område. Det er fordi Android er lavet af Google og de putter naturligvis deres ressourcer i app'en til Gmail og ikke den generelle e-mail app. Det kan man mene om, hvad man vil, men det er nu engang status.

Når det så er sagt så leverer mange Android-Smartphone-leverandører deres mobil med en generel e-mail app, som de selv har lavet, dvs den er ikke nødvendigvis den samme som i den generelle Andriod. Har en fornemmelse af at dette er tilfældet med Samsung. Det betyder at du ikke kan tage en vejledning som hedder "Sådan sætter du e-mail op på Android" og forvente at du kan bruge den direkte på din Samsung (hvis antagelsen om at Samsung har lavet sin egen e-mail app er korrekt).  Oven i dette kommer at disse apps er forskellige fra en Android-version til den næste. De fleste vejledninger du kan finde på Internettet er i denne sammenhæng det rene lort: de angiver ikke hvilken Android-version de gælder for og de angiver ikke (hvis relevant) hvilken smartphone de gælder for.

Min Samsung Galaxy S2 har p.t. Android 4.0. På denne er der ikke længere mulighed for explicit at vælge mellem IMAP og POP3 når man konfigurerer sin e-mail-konto op i den generelle e-mail app. Jeg tror at det som sker, er, at valget er blevet implicit i stedet, men ærligt talt er det kun gætværk fra min side.

Jeg har Googlet røven ud af bukserne på dette problem, men uden at kunne finde frem til noget. Alle artikler man støder på er typisk lavet for tidligere versioner af Android (dvs før v4.0) og så kan du ikke bruge dem.

Ok, her er sagen:

Det er godt nok da ikke intuitivt. Nok derfor det er svært. Den gode nyhed er at jeg endelig har fundet svaret på hvordan men kan sætte en POP3 eller IMAP e-mail konto op i den generelle e-mail app.

Nedenstående vejledning gælder for en Samsung Galaxy S2 med Ice Cream Sandwich (aka Android 4.0), helt præcist Android 4.0.3.

Her er hemmeligheden:

På det billede hvor du indtaster e-mail addresse og password er der nedenunder på samme skærmbillede en setting som hedder "Push notification". Denne setting skal du slå fra !!!. Når du gør det ændrer tryk-knappen nederst til venstre i skærmbilledet sig fra at være "Microsoft Exchange ActiveSync" til "Manuel Setup". Det er præcis "Manuel Setup" som du er ude efter.

Ok dette var ikke en fuldstændig vejledning, men blot en fortælling om hvordan man kommer frem til der, hvor man kan sætte IMAP og POP3 oplysninger op.

Min Samsung Galaxy står til engelsk sprog så derfor er min skærm-dialog på engelsk. Håber du selv kan oversætte ovenstående til den danske udgave.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Super godt råd!

Når man er inde i den manuelle setup, skal du blot bruge de informationer du finder her: http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=26880.

Håber det hjælper nogle af de folk, der døjer med dette problem.

Alex

Hej lmick

jeg har OGSÅ brugt laaannngg tid på at få det til at virke,

takket være dig er det nu endelig lykkedes!!!

HERLIGT & TAK!!

mvh

Rasmus O.

Tak lmick.

Det var guldkornene jeg søgte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@