Opsætning af TDC mail på iPhone/iPad

Besked fra admin:

Indholdet i denne tråd er forældet - se vejledning til opsætning af mail på iPhone

Hjælper artiklen ikke, så opret en ny tråd

Jeg ville gerne have min mail TDC mail opsat på min iPhone og iPad. Jeg har fulgt vejledningerne fra TDCs hjemmeside men den skriver at adgangskoden og eller brugernavn til pop3. Mail.dk ikke er korrekt. Jeg har kun min adgangskode til min mail adr og alt er skrevet rigtigt. Jeg har været inde under indstillinger i min mail for at prøve at ændre koden til min mail for at se om det hjalp men ej heller vil den godkende. Kan det virkelig være rigtigt at fordi det er en gammel tdcmail jeg har oprettet for 10 år siden så kan jeg ikke opsætte den til iPad og iPhone. Ellers så hjælp mig

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Victoria10 

din opsætning burde ikke have noget at gøre med, hvor gammel din TDC mail er, hvis den stadig er aktiv. Var opmærksom på, at opsætningen også er følsom over for store og små bogstaver. Her er min opsætning:

Indstillinger: E-post, kontakter, kalendere

Info om POP-konto:

Navn: mit fulde navn

E-post: min mailadresse

Beskrivelse: TDC mail

Værtsnavn: pop3.mail.dk

Brugernavm: min mailadresse

Server til udgående post - SMTP:

Værtsnavn: asmpt.mail.dk

Brugernavn: min mail

Adgangdkode: min kode

Brug SSL - nej

Godkendelse - med adgangskode

Serverport: 25

Avanceret:

Brug SSL -nej

Godkendelse - med adgangskode

Slet fra server - valgfrit (jeg har min på "aldrig")

Serverport: 110

Mvh

Har samme problem her.

Login virker fint på webmail, men iOS enheder nægtes adgang.

KOM NU TDC! Hvor svært kan det være???

Og få så lige IMAP aktiveret så der er SYNC mellem iOS enhederne og webmail!!!!!

POP3 er jo noget man brugte i 70'erne!!!!

Omdømme 2

Hej ReneBryding,

jeg har TDC Mail på både iPhone og iPad uden problemer, så måske er der noget forkert i din opsætning?

Du kan f.eks tjekke, at du bruger ret login?

Din adgangskode til din mailkonto er ikke den samme som dit TDC Login, som du f.eks. bruger ved log ind i TDC webmail.

Læs her hvad du kan gøre, hvis du er usikker på din mail-login:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28131

Mvh

Tja, jeg er IT konsulent, så burde jo vide hvad jeg laver.

Nu er kontoen videresendt til Gmail, hvor man kan få IMAP og meget andet godt.. Problam løst.. ad omveje..

Omdømme 2

Tja, jeg er ikke IT konsulent og det har altid lykkes mig ved første forsøg, at få TDC mail ind på OS-enhederGlad humørikon

Har også Gmail, og som brugere af de to mail-programmer, oplever jeg ingen forskel i at læse og sende mails, uanset POP3 eller IMAP.

Læste også på Microsoft side, at:

"MAP eller EAS..... er bedre end POP og kan holde styr på nye, ulæste og slettede mails og automatisk kan gemme mails. 

Derfor har man ikke mulighed for POP i Windows 8.

Men, jeg undrer hvad forskellen enlig er (altså når vi taler om at læse og sende mails)?

Mvh

Nej det løste desværre ikke problemet. Har desuden haft fat i tdc support som heller ikke kunne hjælpe. Har skrevet alt hvad der står og ændret kodeord, men lige meget hvad vil den ikke acceptere. Den vil godkende men ikke acceptere kodeordet. Ærgeligt, da jeg ingen problemer havde med at få tilmeldt hotmail på min iphone/ipad. Har desværre hørt en kollega med samme problem vedr. tdc mail og ej heller her har support kunne hjælpe

Hej

Jeg har en Iphone 5, med telenor abonoment. Jeg har fuldt din anbefaling slavisk, men kan stadig ikke få min tdc mail til at virke :-(. Den bliver ved med at skrive at bruger navn eller adgangskode til pop3. mail.dk er forkert. Det er kontrolleret flere gange at det er de rigtige navn og kode der skrives!!

Hvad gør jeg forkert ??

Mvh. Michael

Hej Michael

Du er kommet til at bumpe en gammel tråd.

Jeg kan se på dit første indlæg at du også har haft en iPhone3, og den gang har du ikke accepteredet din tråd som løst. Betyder det at du heller ikke dengang kunne få din gamle telefon til at virke med mail?

/t5/Telefoni-og-mobil/Ops%C3%A6tning-af-tdc-mail-p%C3%A5-iphone3/m-p/27375#M2906

Jeg skriver lige dette

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Hejsa

Nå ok, fandt denne "tråd" som passede på mit problem.
Nej, fik det aldrig løst på min Iphone 3, og har heller ikke på min 4 kunne få det løst. Nu ville jeg så prøve på min 5 :-)

ps. har skiftet pasword.

Mvh.
Michael

Michael - Jeg ved ikke om den opsætning iMac har skrevet længere oppe i tråden, men har du prøvet om den stadig virker efter så mange måneder. Jeg har ikke iPhone.

Edit:

Afsnit slettet, fordi Tigerdyret2301 har sat et mere korrekt link.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints tigerdyret2301 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej
Bare følg denne opsætning... Virker på iPhone 6
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063#mail

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8