Opsætning af Outlook 2010

Hej.

Beklager på forhånd, hvis der har været 5.000 tråde om dette emne, men jeg er ny TDC-kunde og har nu siddet i 3 stive timer, og forsøgt at opsætte min Outlook 2010 UDEN held.

Jeg har fulgt TDCs vejledning SLAVISK - og alligevel får jeg hele tiden denne fejlmeddelelse:

• Log på serveren til indgående post (POP3): E-mail-serveren afviste dit logon. Kontrollér brugernavnet og adgangskoden for kontoen i Kontoindstillinger.  Serveren svarede: -ERR invalid user name or password.
  • Send test-e-mail: E-mail-serveren afviste dit logon. Kontrollér brugernavnet og adgangskoden for kontoen i Kontoindstillinger.
Alle felter er udført FULDSTÆNDIG efter vejledningen på TDCs hjemmeside ..... Hvad pokker gør jeg forkert ????

Venlig hilsen

Smydi

PS - jeg er spejlblank, når det kommer til IT,  men jeg har altså kunne får det til at fungere med andre udbydere ..... Så hvis detter er såre simpelt, så bær over med mig  [i]

5 Kommentarer

Hej Smydi_Plander

Fortvivl ikke.

det du formodentlig tager fejl af er at du har to logon. Dit TDC logon bruger du til at logge på forum og webmail med og dit server logon bruger du til at få din mailklient til at hente mail på tdc's server.

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Log ind på mit TDC med dit TDC-logon(samme som til forum) Klik på Webmail-linket ude til højre.
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.

Har du fået det til at virke?

Nej desværre Trist humørikon

Jeg har fulgt din anvisning, og vejledningen her http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26036 alligevel bliver der ved med at poppe en dialogbokks op, der kræver kodeord. Uanset om jeg taser kodeordet, eller klikker på annuller, får jeg fejlmeddelelsen op, som jeg har beskrevet i oprettelsen af denne tråd.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Jeg har gjort det masser af gange, hos skiftende udbydere - men med TDC, lader det sig ikke gøre.....?

Hej 

Det var da surt.

Nu vil jeg jo ikke påstå at du har lavet noget forkert, men det sker altså at brugere skiver det samme som du og når de så går  deres skrevne oplysninger efter, mangler der et bogstav, eller der er et mellemrum for meget eller der er brugt et forkert tegn. Der har også været bruger der har kopieret min opsætnings linier ind i etn mailklient og så har det virket.  Da du er HELT sikker på, du har skrevet det  rigtige server-brugernavn  og det rigtige  server-pasword, kan jeg ikke rigtig hjælpe dig videre. 

Mit bedste bud er derfor, at du skal ringe til kundeservice og bede dem om at se din tråd her. Sig til dem at du gerne vil have, at de skal tjekke dit server-logon, til opsætning af dit outlookprogram. Du kunne også spørge om du er registreret med to TDC-login, så det er derfor du har problemer.

http://tdc.dk/kontakt/

Meld meget gerne tilbage med, hvad du finder ud af. Glad humørikon

Ja det er meget surt Trist humørikon

Jeg vil så heller ikke påstå, at jeg ikke gør nget forkert - for det gør jeg jo, siden det ikke virker. Igår prøvede jeg at ændre kode ord, for at være sikker på, at der var forskel - men det ser ud til jeg kun har ét logon.

Som jeg før har nævnt, så har jeg ikke den store ledvogter eksamen i IT, men for mig at se, har jeg kun et logon ....?

For ligesom at klippe det ud i pap:

Hvor logger man ind med sit server logon ?

Du nævner man skal bruge en mailadresse til at oprette sin mail-klient. Jeg har prøvet både med den webmail jeg har hos en anden udbyder og den jeg har oprettet hos TDC - ingen af dem virker.....

Og jeg VED godt jeg er "tung" - beklager Humørikon med tunge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P