opsætning af outlook 2007 - koder virker ikke

Jeg har reformateret min pc og skal have opsat outlook igen. Men det brugernavn og den kode, som jeg normalt bruger på min tdconline.dk profil virker ikke i den opsætning. Hvad gør jeg så? Den automatiske outlook opsætningsguide hos TDC kan heller ikke hjælpe mig! TAK, Louise

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej LouiseW

Jeg vil fortælle dig at det er de forkerte brugernavn/adgangskode som du bruger.

Her er svaret som jeg har givet i en lignende tråd tidligere her på forum:

Et TDC-login er det du opretter når du skal tilmelde dit eller dine arrangementer til selvbetjening, når du skal oprette mailbox/webmail eller feks. gøre brug af Forum. Til dette login vælger du en gang selv brugernavn og adgangskode/password. Dette login er faktisk din adgangsnøgle til TDC på nettet, også det der kaldes "Mit TDC" så pas godt på dette TDC-login.

Password eller adgangskode  det er det du får oplyst af TDC når du opretter Internetabonnement. Det bruger du når du første gang går på nettet og registrerer dit internetabonnement. Så efterfølgende opretter du den mailadresse som er indbefattet i dit abonnement, - og her får du oplyst en ny adgangskode eller password som kun er gyldig sammen med din mailadresse når du skal opsætte postkonto i en mailklient eller tilknytte mailadressen til selvbetjening/webmail. Det er dette og kun det password/adgangskode som kan bruges sammen med mailadressen ligegyldigt hvor du opretter mailkonto.

Så det er altså to forskellige ting dit TDC-login og din adgangskode/password til mailadressen.

Nu figurerer der altså også to forskellige brugernavne. Et til dit TDC-login, som kun bruges når du logger ind på tdc's hjemmesider. Og så et brugernavn til Mailkontoopsætning. Dette brugernavn kan være dit 12-cifrede kundenummer eller simpelt hen din mailadresse. Disse brugernavne skal bruges rigtigt. Det går ikke at bytte rundt på dem, således at man bruger brugernavnet fra dit TDC-login til din mailopsætning eller omvendt, det samme gælder adgangskode/password. Gem dine brugernavne og adgangskoder, så du ved hvad de hver især er gyldig til.

Jeg håber at dette svar kan hjælpe dig på vejBlinkende humørikon

Hej - ok tak! Det forklarer jo en del....

Det 12-cifrede kundernummer burde jeg nok kunne finde på en regning et sted i min netbank, men hvordan finder jeg så lettest frem til koden hertil? Den har jeg jo forlængst og lykketligt glemt:-)

Takker......

OG..... nu har jeg læst mig frem til, at kodeordet kan ændres af mig selv inden i webmailens indstillinger (som jeg har adgang til) - så det prøver jeg lige!

OG... det virker! Case closed. Håber andre kan få gavn af denne info også.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej LouiseW

Jeg kan se du har fundet løsningen. Glad humørikon

Jeg har først nu her sent i aften haft mulighed for at se og svare på dine indlæg.

Skulle du igen få problemer med din PC eller andet TDC-udstyr, er du altid velkommen til at søge hjælp her på forum.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)