Svar

Opsætning af nyanskaffet HomeDisk

Hejsa,

jeg har lige hentet min HomeDisk på posthuset i dag og jokket den i Homebox'en.

Når jeg skriver "homedisk" i browseret, ender jeg på TDCs hjemmeside vedr. HomeDisk'en....

En masse graveri senere, viser det sig at HomeDisken leveres med en fast IP adresse (192.168.1.5), hvorfor hulen står det ikke i dokumentation ?!?!?!

Mit netværk er sat til at køre med 10.0.0.x

Dvs. jeg kan ikke konfigureret tingesten !!![i]

Jeg kan sætte IP på min computer til f.eks. 192.168.1.100 og få fat i HomeDisk'en, men det går helt galt når registreringsproceduren går igang....

Når jeg nu ikke har lyst til at rette min netværksopsætning (3 servere, printer + det løse med fast IP), hvordan kommer jeg så videre ???

mvh

Jesper

icon

Bedste svar af Quark1 5 maj 2011, 23:12

Hej Thomas,

tak for afklaringen af at der ikke var nogen smutveje.

Jeg valgte dog en "bagvendt" løsning, ved at koble en ekstra router på min TDC box, sætte den til 192.168.1.x og så koble HomeDisken på den, kunne jeg konfigurere HomeDisken uden at pille i mit eksisterende netværk.

Så nu kører den som den skal, med en IP adresse i 10.0.0.x området Humørikon med tunge

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Det letteste vil nok være midlertidigt at gå tilbage til TDC's standardopsætning af Homeboxen - 192.168.1.1 som routerens adresse. Nu kan du registrere din HomeDisk. Når det er afsluttet kan du gå ind i indstillingerne og ændre HomeDisken til at køre DHCP (eller en fast adresse på dit 10-netværk).

Og naturligvis ændre din router til sidst, så den igen har de adresser du ønsker.

mvh Thomas

Hej Thomas,

tak for afklaringen af at der ikke var nogen smutveje.

Jeg valgte dog en "bagvendt" løsning, ved at koble en ekstra router på min TDC box, sætte den til 192.168.1.x og så koble HomeDisken på den, kunne jeg konfigurere HomeDisken uden at pille i mit eksisterende netværk.

Så nu kører den som den skal, med en IP adresse i 10.0.0.x området Humørikon med tunge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)