Opsætning af mailadresser.

Jeg har oprettet 2 mailadresser hos TDC. Disse kører på samme konto og samme mailserver, hvorfor alle mails går til samme mailprogram.

Hvordan foretager jeg denne opsætning?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg er lidt i tvivl om hvad det er for et problem du har,

vil du opdele dine mails til forskellige Konti i dit mail program.

eller vil du bare vide hvordan du skal opsette din mail program, til at hænte dine mails.

i bægge tilfælde skal du også lige fortælle hvilket mail program du bruger, så vil det være nemmere fom mig eller en anden bruger at hjælpe.

Mit mailprogram er Outlook 2010.

Jeg modtager i øjeblikket mail fra begge emails, da de har samme pob-server.

Jeg vil gerne have lavet det sådan, at de mails der bliver sendt til min mail udelukkende kommer til mig. Og omvendt for den anden mailadresse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeg er bange for at det du gerne vil ikke kan lade sig gøre.

som du selv har lagt mærke til kommer dine mail i samme "postkasse", det er for de at alle dine mail adresser er Aliaser for samme mail adresse, det vil sige at selv om du har oprettet 5 mail adresser har du i virkligheden kun 1 de 4 andre er bare et andet navn for den samme adresse.

det der kommer nærmest på det je tror du vil er at dele dine mails op i forskelleige mapper i dit mail progam. det kan du med at opsette soterings regler. i dit mail program.

jeg mener dog at der er nogle mail programmer det kan settes op til at kun at hente de mils som er sendt til en bestemt email adresse, men du kan ikke i Outlook.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan du IKKE.

Outlook har ganske vist nogle "Sorteringsregler" men de er ikke til der formål du efterspørger.

I Outlook kan du med "Sorteringsregler" sortere indkomne mails efter afsender, således at mails fra eksempelvis fra din arbejdsgiver går direkte i en indbakke/mappe som du selv kan oprette, og kalde for eksempel "Mail fra job".

Det du har brug for er ikke at kunne sortere indkomne mails efter afsender, men derimod at kunne sortere indkomne mails efter modtager, - og det kan Outlook desværre ikke.

Outlook Express har den funktion du efterspørger, men Outlook Express findes ikke som et selvstændigt program (se nedenstående undtagelser), men var inkluderet i Internet Explorer indtil version 6.0, og den er der jo ikke ligefrem nogen god grund til at vende tilbage til. Desuden udsendes der heller ikke længere opdateringer hverken til Outlook Express eller IE 6.0

Af de hæderlige udbydere jeg kender til, findes der to der tilbyder download af Outlook Express. Jeg har ikke selv prøvet at installere programmet, så du må afgøre med dig selv om du har den fornødne tillid til at ville prøve det. Begge udbydere angiver Microsoft som udgiver af programmet, der i øvrigt er freeware (gratis):

http://www.tucows.com/preview/194179

http://www.softpedia.com/get/Internet/E-mail/E-mail-Clients/Outlook-Express.shtml

Den fil du downloader er en setup-fil og fylder kun 497KB. Det vil sige at filen ikke indeholder selve programmet (Outlook Express), men udelukkende starter installationen op, hvorefter installationen af selve programmet foregår online på nettet.

Vær derfor opmærksom på om det KUN er Outlook Express der bliver installeret eller om det er hele Internet Explorer 6.0 du får med i pakken.

Du kan hurtigt komme ud i noget der kræver betydeligt mere viden end "almindeligt brugerniveau", og er du ikke i besiddelse af det, så vil jeg anbefale dig at lade være med at eksperimentere.

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej Monthy

I stedet for at downloade et ældre og udgået program som Outlook Express, så kan du downloade det sidste nye  postprogram fra Microsoft, Windows Live Mail 2011 som er en videreudvikling af Outlook Express det kan det samme og meget mere til og det er gratis.

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Windows Live Mail er en del af en programpakken Windows Live Essentials 2011, som også er værd at overveje, det indeholder en del nyttige programmer, og det hele er gratis. 

http://explore.live.com/windows-live-essentials?os=other

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P