Opsætning af mail i Outlook

Jeg har lige installeret Outlook 2003 på min Vista. Alle test fungerer perfekt. Når jeg så prøver at sende en mail, får jeg beskeden: 'Opgaven 'pop3.mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x8004010F): Handlingen lykkedes ikke. Et objekt blev ikke fundet'.

Kan heller ikke modtage mails på Outlook. Det er ikke et TDC problem men måske har nogen her været ude for det samme og har en løsning?

4 Kommentarer

Hej Helene

Det nærmeste jeg kan komme et svar er denne side, som jeg har fundet på microsoft side.

http://support.microsoft.com/kb/312354/da

Det har tilsyneladende noget at gøre med dit profilnavn i outlook.

Skriv gerne tilbage hvad du finder ud af eller mangel på samme, så kan andre måske hjælpe dig videre..

Hej Maja

Tak for svar. Jeg har forsøgt alt det, der står i artiklen (endda op til flere gange).

Har prøvet at opsætte kontoen både manuelt og med TDCs automatiske opsætning.

Testene viser også, at alt burde fungere, men det gør det bare ikke.

Har også selv ledt på nettet efter svar men enten er det alt for teknisk eller også er det på engelsk (som jeg ikke er god til).

Men du skal have mange tak for forsøget :-)

Anne

Hej igen

Det var en skam du ikke havde skrevet hvad du havde prøvet. Det vil nemlig have indvirking på det eller de svar du får. Nu bliver jeg nød til at spørge om du evt. har prøvet at slette programmet og indstallere det igen? Jeg bliver også lige nød til at høre om det er et ægte program?  Og en ting til. Jeg syns Outlook 2003 er et tungt program at "danse" med, og da du har vista, er der jo Windows Mail installeret på din pc. Er der en grund til at du ikke bruger det? Hvis ikke du får outlook 2003 til at køre, var det måske en ide.
@Alle

Er der andre der evt. ved hvad der kan være i vejen med Anne's program?

Hej Maja

Ja, jeg havde glemt at skrive, hvad jeg har prøvet.

Jeg har ikke prøvet meget andet end at slette og opsætte mailen igen flere gange - både manuelt og med TDC's automatiske opsætning. Jeg har ikke haft slettet Office og geninstalleret men jeg har kørt reperationsprogrammet. Så har jeg ledt på nettet efter svar men det var som nævnt enten på engelsk eller meget teknisk. Det kunne vist også handle om flere forskellige problemer men jeg syntes, at det så ud som om, at det måske handlede noget om kontaktpersoner-kartoteket.

Det er det ægte program og det er aktiveret. Pt. bruger jeg Windows mail, Windows kalender og Windows kontaktpersoner, men det kan slet ikke måle sig med Outlook, hvor det hele er samlet, så jeg var bare glad, da jeg fik Officepakken.

Jeg må prøve at geninstallere og endnu engang tak for hjælpen.

Hilsen Anne 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P