Opsætning af "Linksys RE1000" ønskes.

Jeg har købt en "Linksys RE1000" og det kan jeg ikke få til at fungere. Jeg har fulgt vejledningen men efter ganske få minutter forsvinder internettet i hele huset og kommer først igen, når homeboxen er genstartet, så nu ligger Linksys RE1000 i skuffen...

Mon der er en, der kan hjælpe med opsætningen?

2 Kommentarer

Jeg har ikke selv model Linksys RE1000, men har tidligere anvendt en anden Linksys model.

Hvis du kan læse engelsk er her et link til den officielle hjemmeside angående RE1000, hvor der måske kan findes flere oplysninger end der fulgte med ved købet af RE1000:

http://homesupport.cisco.com/en-eu/support/rangeexpanders/RE1000

Så vidt jeg kan se kan RE1000 fungere som en repeater, men det vides ikke om TDC's Homebox kan klare dette (Er det dette, som du har forsøgt?). En mere enkel måde er at deaktivere routerdelen og en evt. DHCP-server i RE1000 og forbinde den med et kabel til Homebox, således at alene access-pointdelen (radiodelen) bruges. Kablet skal sættes i LAN-porten i RE1000 (d.v.s. ikke i WAN-porten).

Man kan sandsynligvis sætte det op på flere mere avancerede måder, som jeg ikke har overblik over. Det kan fremgå at dokumentation på nævnte hjemmeside, men det kan så også stille krav om ændrede indstillinger i Homebox.

Mulige problemer, og mulige løsninger. Det kan være at RE1000 har samme IP-adresse som noget andet på netværket (så må man ændre dens IP-adresse), eller at den sender trådløst på samme frekvens/kanal som Homebox (så må man ændre frekvens/kanal enten i Homebox eller i RE1000, eller at SSID-navnet er det samme i Homebox og i RE1000 (så må man ændre navnet i en af dem), eller at en router eller en DHCP-server i RE1000 ikke er deaktiveret, eller at et kabel er forbundet forkert (på Homebox skal en af de gule porte bruges, på RE1000 skal en LAN-port bruges).

Det havde nu nok været lidt enklere at anvende et rent Access-point uden indbygget router, DHCP-server, switch m.m. Det vil stort set svare til at et kabel fra Homebox ender i en antenne, som der så kan forbindes trådløst til.

M.v.h.

MS-Erik

Jeg har i år fået TDC Home Trio, men routeren rækker ikke langt nok til alle rum, selv om det er et træhus med tynde vægge. Jeg er derfor også meget interesseret i at få forlænget rækkevidden på mit WiFi netværk.

Den bedste og letteste løsning skulle iflg. alle eksperter være en Linksys Extender RE1000. Den kan købes for 489 kr., og det vil jeg gerne betale for at få løst problemet. Men virker det med TDC Trio? Jeg bruger ikke den medfølgende HomeDisk.

Hvis ikke TDC ved det, hvem gør så. Det må jo være mange tusinde af deres kunder, der har brug for svar på det. En vejledning i hvordan man tilslutter den ville være en god service.

Venlig hilsen

Peer Fischer Holm

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)