Svar

Opsætning af IKKE tdc mail, altså domæne hosted uden om TDC

1. Spørg ikke tdc om hjælp, de kan ikke, kun en henvisning til en tdc.dk/4266, ubrugelig side

Incomming Server:

Brug dit hosting hus

eks. pop.hosting2.dk

anvend dit login og Password

port 110

Outgoing server

Brug dit hosting hus

eks. smtp.hosting2.dk

anvend dit login og Password

port 26

Du kan så helt undgå tdc mail og andet snask, du ikke skal bruge alligevel, jeg er nu ejer af endnu en mail adresse der er ligegyldig.

God jagt

Husk at tale med dit hosting hus support før tdc. så splider du ikke timer i massevis eller bliver spurgt

"hvorfor bruge du ikke bare en tdc mail, du behøver jo ikke at have din egen mail adresse", nej det behøver ingen, men det er nu rigtig rart at have sin egne mail adresse, som kan flyttes fra udbyder til udbyder.

icon

Bedste svar af olecarsten 25 august 2011, 20:11

Hej Alle

Jeg føler ingen trang til at gå vidre ind i negative debatter, jeg vil afslutningsvis citere to supportcentre hos tdc.

ordlyden er den samme begge sted

"Jeg vil ikke hjælpe, jeg kan ikke hjælpe, jeg må ikke hjælpe"

Lad det tale for sig selv, læser de to medarbejdere dette, håber jeg er de mand og kvinde nok til at sige, ja det sagde jeg til vores nye kunde.

Se original

14 Kommentarer

Hej OleCarsten

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Tak for dit forslag. Indimellem skal jeg have skåret det ud i papTrist humørikon

Når du skriver "anvend dit login og Password" Hvad mener du så?Overrasket humørikon

TDC-logon (brugernavn og Pasword , eller det login (brugernavn og Pasword) som er oprettet på den webside, hvor man opretter sin mailadresse.

det login som du bruger hos dit hosting selskab, ikke noget tdc login, da du slet ikke bruge deres ail posthuse, det er det der er ideen

Jeg har nu svært ved og forstå det for det tror jeg de fleste ved at hvis man har domæne så har det ikke noget med dit login til TDC og gøre for hvordan skal TDC vide hvordan ens web hosting skal sættes op der er snart så mange web hostings selskaber og det kan være meget forskeligt fra jeg har både haft Web 10 og meebox og Surftown og de er alle 3 vidt forskelige Tdc er kun din internet udbyder ikke web hosting udbyder

@olecarsten - ok - Jeg regnede også med, at det var det du mente.

Min gmail og hotmail-adresse har jeg haft i flere år, og hvis jeg på noget tidspunkt bliver nød til at skippe yousee-webspeed.dk adresse, så har jeg stadig mine "gamle" konti samlet i mit postpogram. Så jeg vil give dig ret - Det er rigtig smart.Glad humørikon

Redigeret tilført:

@mfp - nej, tdc kan ikke vide hvordan man opsætter tusinvis af konto  i diverse postpogrammer. Jeg opfattede nu også bare indlæget som en god ide til at samle sine konto et sted, så man ikke skulle surfe på nettet, hvergang man skulle se om der var kommet post.

Jeg henviser lige til at jeg kun har komenteret olecarsten tråd ellers har jeg intet med den og gøre MajaH

@mfp - Tihi - jeg havde ikke set dit svar da jeg postede mit. så jeg lavede lige en tilføjelse og så havde du sørme skrevet et nyt. og ja - jeg opfattede da også bare at du kommenterede olecarstens indlæg. Nu skal jeg llige opdatere siden, før jeg poster igen. Blinkende humørikon

Bare okay MajaH nu har jeg også opdateret den hos mig 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Man kan benytte næsten en hvilken som helst mailkonto i en mail klient som f.eks. Outlook (Expres)

Jeg har selv 12 forskellige mailadresser fra 6 forskellige domæner opsat i mit Outlook. Alt efter webhotel kan det være vidt forskellige porte og pop3 / smtp servernavne man skal benytte.

Hvis man har et internet abonnement hos TDC kan man få op til 5 gratis e-mail adresser, disse kan selvfølgelig også sættes op i f.eks. Outlook. TDC benytter ikke smtp længere men derimod den mere sikre asmtp, man kan ikke benytte TDC's asmtp server til at sende mails som ikke er TDC's domæne som f.eks.@mail.dk.

"Spørg ikke TDC om hjælp" skriver du olecarsten. Nej TDC hverken kan eller skal supportere alle mulige webhotel / mailhotel opsætninger eller for den sags skyld alle mulige mail klienter. TDC Hotline kan hjælpe med opsætning af TDC mails på ganske få mail klienter samt på TDC's webmail. Hvad man ellers har af Gmail, Hotmail, egne domæner og lignende må man selv finde ud af.

rigtigt man skal ikke anvende noget fra tdc kun portsetting 110 for ankommende og 26 for afgående post

Tak til alle der har kommenteret, mit ring ikke til tdc for support, er bekræftet i dit svar, det er dog ikke proffesionel hjælp at sige til en kunde, det må du selv finde uf af.

Jeg tror at 10.000 vis af kunder har samme oplevelse som jeg, dårlig hjælp er dårlig hjælp. Men der er ikke grund til at en stor organisation ikke er hølig og fortæller om det andre har fundet udd af, det er tdc der vælger at spærre for standard port 25 ikke mig

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Port 25 er som standard spærret hos langt de fleste udbydere.

Grunden til dette er for at minimerer risikoen for spam fra evt inficerede computere eller bevidst afsendelse af spam. Da de færreste har fast ip kunne man som almindelig bruger lige pludselig støde ind i problemer med afsendelse af emails.  Man kan dog få fjernet denne spærring men skal så have en fast ip således at der stadig kan kontrolleres for misbrug i forbindelse med spam mails. Vælger man at få sin hjemmeside hosted er det vel egentlig også mest fair at det er ens web hotel der skal yde support på deres egen mailserver lige som man vel egentlig heller ikke kan forlange at Telenor skal yde support på en Tdc mailserver eller omvendt.

mvh

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

olecarsten skrev:
rigtigt man skal ikke anvende noget fra tdc

Hvorfor dog ikke det? Hvis man har en TDC e-mail giver det da god mening at benytte TDC's anvisninger om portvalg og deres asmtp server.På samme måde er det en god ide, at benytte one.com's anvisninger hvis man har et web- eller mail hotel hos dem.

olecarsten skrev:

det må du selv finde uf af

Det var mig der skrev det, det var ikke TDC's hotline eller andre fra TDC. Hvis man ringer til hotline får man hjælp til at opsætte TDC mails. Hvis man spørger om løsning af f.eks. one.com mail problemer vil supporteren sandsynlig sige: Beklager, jeg kan ikke hjælpe med det spørgsmål, jeg vil anbefale dig at ringe til one.com.

Så kan man mene at det er for dårligt at TDC ikke kan svare på alle former for mail spørgsmål, eller man kan mene at TDC skal holde sig til at supportere deres egne produkter. Alle har lov at mene hvad man vil.

Sandheden er jo, at support mange andre steder forgår ved at man sender en mail med spørgsmålet og så får man svar indenfor 24 timer. Hos TDC ringer man og får en rigtig levende person at snakke med i den anden ende. Godt nok med en del ventetid en gang imellem.

Hej Alle

Jeg føler ingen trang til at gå vidre ind i negative debatter, jeg vil afslutningsvis citere to supportcentre hos tdc.

ordlyden er den samme begge sted

"Jeg vil ikke hjælpe, jeg kan ikke hjælpe, jeg må ikke hjælpe"

Lad det tale for sig selv, læser de to medarbejdere dette, håber jeg er de mand og kvinde nok til at sige, ja det sagde jeg til vores nye kunde.

Der kan nu også være positivt at debatere negative debatter. Det kunne jo tænkes at dit første indlæg med en negativ undetone, blev set af nogle fra tdc. Og det kunne jo også være at tdc-medarbejdere der ser dit sidste indlæg, måske tænker sig om næste gang de får en ny kunde i røret.

Derfor, selvom tråden ser negativ ud, synes jeg den i sidete ende er god, og tilmed med mange gode indlæg.

Og så syns jeg stadigvæk din ide med at have mailadresser samlet et sted er super.

Det er da også lidt sjovt, at du vælger en løsning på dit første indlæg der hedder:

"Jeg vil ikke hjælpe, jeg kan ikke hjælpe, jeg må ikke hjælpe"Overrasket humørikon

Jeg troede faktisk du var i mod den form for hjælp.Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P