Opsætning HomeDisk efter skift af router & PC

Hejsa

Har skiftet router og PC og skal nu have HomeDisk installeret på den nye PC, men hvordan gør jeg lige det ? Jeg skal ved ikke følge vejledningen for "installation for første gang" ??

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Zibber,

Hvis det er den samme HomeDisk, skal du bare tilslutte den til routeren.

Åben en browser og skriv 192.168.1.5 - tryk på svensknøglen i højre hjørne. - tryk på opret netværksdrev oppe i højre hjørne.

Ellers kan se læse meget mere omkring HomeDisk her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_tj_btj_hd

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Hej Thomas

Tak for tippet, men det virker desværre ikke :-( Når jeg åbner en browser og skriv 192.168.1.5 og/eller homedisk får jeg siden "Internet Explorer kan ikke vise websiden", så jeg er fuldstændig hægtet af og gode råd modtages med tak ! (Den nye router er et Speedstream 4100 1 port)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej zibber

Du kan prøve ar resette homedisken, ved ikke om det hjælper, men du sletter ikke noget ved at forsøge.

Start med at slukke for computeren og følg denne opskrift.

Bag på Homedisken, mellem strøm og Lan er en Resetknap. Denne holdes inde (med en papirklips eller en nål), indtil der kommer 2 bip, der går op til 10 sekunder før 2. bip kommer, slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca. 3-6 sekunder, efter første bip slip da knappen.

Når Homedisk har været slukket ca 30-45 sekunder, tænd da igen og vent til de 2 grønne lamper lyser konstant.

Tænd nu din pc, og åben en Internet browser.
Prøv nu at taste 192.168.1.5 i browser adressefeltet., så skulle det gerne virke.

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

@zibber

Speedstream 4100 er et gammelt udgået ADSLmodem, du må da have tilsluttet mere end det - din egen router - hvilken, og om det vil virke med den, måske/måske ikke.

Hvor blev TDC' Homeboks af.

Mvh

Kim

som KsNa skriver så kan homedisken ikke rigtig virke med speedstream modem, du skal have homebox, da homebox er konfigureret til at tildele ip adressen 192.168.1.5 til din homedisk.

Hvis du har fået købt en homedisk men stadig sidder med de gamle modems er der ikke meget andet for end at ringe på onsdag og få dit ADSL modem skiftet ud til en homebox

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)