opsætning af flere emails i outlook 2007

Jeg har oprettet flere forskellige emails til flere familiemedlemmer gennem på mail.tdc., men hvordan får jeg dem ind i mit outlooksystem, så der kan sendes til og fra dem?

29 Kommentarer

Hej braad

Velkommen til TDC-Forum

Du har en email-konto på webmail. Derudover har du mulighed for at oprette 5 aliasser.

Det er derfor aliasser du har oprettet.

[Redigeret: slettet afsnit på grund af forkerte oplysninger]
Alternativt tip:
Opret en gratis konti i Google-Gmail, Microaoft-Hotmail og/eller eks. jubii-konto.

Jeg vil tro at du herefter kan tilføje disse konto til din outlook 2007, således at du kan kontrolere hvilke mailadresser du vil sende fra. Det kan jeg i windows Live Mail, men det er kun når jeg har åbnet en ny mail jeg kan se de adresser jeg kan sende fra.

Hvis dette ikke hjælper dig, skriver du bare igen. Så kan det være der er en anden bruger, der kender mere til dit postpogram, og kan hjælpe dig videre.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det du efterspørger kan ikke lade sig gøre.

Outlook har ganske vist nogle "Sorteringsregler" men de er ikke til der formål du efterspørger.

I Outlook kan du med "Sorteringsregler" sortere indkomne mails efter afsender, således at mails fra eksempelvis fra din arbejdsgiver går direkte i en indbakke/mappe som du selv kan oprette, og kalde for eksempel "Mail fra job".

Det du har brug for er ikke at kunne sortere indkomne mails efter afsender, men derimod at kunne sortere indkomne mails efter modtager, - og det kan Outlook ikke.

På dette screendump (se link) kan du se hvilke options du har i guiden regler for sortering af mail i Outlook, - 2003 ganske vist, men 2007 er ikke anderledes hvad dette angår.

http://bildr.no/view/805214

Bemærk at alle regler kun omhandler mail fra bestemte afsendere, og ikke til bestemtemodtagere.

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej braad

Du kan oprette en mailkonto på hver af de alias mailadresser du har oprettet. Brugernavnet er alias mailadressen og adgangskoden er den samme for alle dine mailadresser. Altså op til 5 TDC-mailkonti.

Når du sender mails vælger du den konto (mailadresse) du vil bruge som afsender. Når du modtager mails vil du som der tidligere er svaret, modtage den samme mail uanset hvilken konto du bruger til at hente post.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan ikke bare vælge hvilket af de 5 alias du vil bruge som afsender af dine mails.

Hvis du opretter 5 alias for den samme mailadresse, så skal du i dit mailprogram gå ind under kontoindstillinger og vælge hvilket af de 5 alias du ønsker at benytte som "Standard".

Dette, og kun dette, ene alias vil fremgå som afsender.

Ønsker du at ændre dette, så skal du for hver eneste mail du afsender gå ind i mailprograms indstillinger og ændre det alias du vil bruge som standard. (Se screendump på link):

http://bildr.no/view/806047

Mvh FN ;-)

Jeg vil i det følgende indlæg skitsere nogle facts for dig.

Omdømme 3

Lad os antage at du opretter 5 alias for den samme mailadresse.

Din mailserver (TDC) modtager i dagens løb 40 mails i alt der er sendt vilkårligt til forskellige af disse 5 alias.

Du kommer hjem og tænder din computer. Dit mailprogram vil nu hente samtlige 40 mails uanset hvilket alias de er sendt til. (I realiteten vil det hente 200 mails, men det kommer vi til senere i dette indlæg)

De andre alias vil IKKE kunne hente disse mail, idet mails pr. default slettes på serveren når de er blevet hentet.

Dette kan du omgås ved at gå ind i dit mailprograms indstillinger og sætte flueben i det felt der hedder "Gem en kopi af meddelelserne på serveren". Dette gør du under "Avancerede indstillinger", og du skal gøre det for samtlige 5 alias.

Nu kan hver af de 5 alias hente de 40 mails, - men hvert alias henter samtlige 40 mails uanset hvilket alias de er sendt til.

For at dette overhovedet skal kunne lade sig gøre er der dog visse ændringer du skal foretage i dit mailprogram. Du skal først og fremmest deaktivere at mailprogrammet henter mails automatisk, - både ved opstart, og/eller efter et bestemt tidsinterval målt i minutter.

Du kan heller ikke bare klikke på "Send/modtag" for så sker der noget helt andet, som jeg vil forklare i slutningen af denne vejledning.

Du skal i stedet klikke på pilen i "Send/modtag", således at du får en folde-ud-menu hvor du kan vælge hvilket af de 5 alias du vil have dine mails sendt til, men uagtet at du gør dette, så vil du stadig modtage samtlige 40 mails uanset hvilket af de 5 alias de er sendt til.

De øvrige 4 alias vil ligeledes kunne hente de samme 40 mails efter samme opskrift som i ovenstående afsnit, men også disse vil modtage alle mails uanset hvilket alias de er sendt til.

Klikker man blot på "Send/modtag", så vil man modtage de 40 mails til samtlige 5 alias, - altså (5 x 40) 200 mails i alt, idet man modtager samtlige mails i 5 eksemplarer, - nemlig et eksemplar af hver mail til samtlige 5 alias. Funktionen "Send/modtag" er nemlig defineret som "Send/modtag ALT"

De øvrige 4 alias vil også alle modtage 200 mails når de klikker på "Send/modtag".

Hvis du undlader at deaktive "Send/modtag" automatisk, så vil du fremover modtage hver eneste mail der bliver sendt til dig i 5 eksemplarer, uanset hvilket alias den pågældende mail er sendt til.

Kort sagt, - og som tidligere nævnt: Det kan ikke lade sig gøre.

NB: Samtlige info er baseret mailprogrammet Outlook.

Omdømme 2

Man skal da ikke med nogen af sine konti gemme en kopi på serveren, men skal derimod opsætte ens sorteringsregler for alle sine alias konti (mailadresser). Så er det lige meget hvilken konto du bruger til at hente mails. Hvis du henter med alle konti (send og modtag alt) vil den første konto på listen hente alt, og der er intet at hente for de resterende konti, fordi den første konto har ikke gemt en kopi på serveren, men det der er hentet er blevet sorteret ud i forskellige mapper, som du har opsat dine konti til. I det her tilfælde er der så hentet de mails som var sendt til serveren, hverken mere eller mindre og de er sorteret i mapper.

Har du flere pc'er på dit netværk skal der naturligvis på disse øvrige PC'er gemmes kopi på serveren, og hver af disse pc'er opsættes kun med en alias postkonto.

Jeg vil også gør opmærksom på at man ikke kan sortere til de forskellige ailas mailadresser i Outlook, men til forskellige mapper. I mailklienterne Outlook Express, Windows Mail og Windows Live Mail er det muligt at sortere til de forskellige alias mailadresser og mapper.

Min egen mailklient er opsat med 4 alias konti (mailadresser) Altså konto 1 til 4, og ikke at gemme en kopi på serveren og heller ikke at hente post automatisk. Der udover er der 3 pc'er på mit netværk som er opsat hver med en af mine alias konti, altså konto 2, 3 eller 4, og til at gemme en kopi på serveren. Når jeg henter post får jeg ikke 4 kopier af min post kun et enkelt eksemplar og alt er sorteret som jeg har opsat det til uanset hvilken konto der henter post.

Det er klart hvis jeg først vil hente post på en af de øvrige PC'er, som er opsat til at gemme kopier på serveren, så har jeg mulighed for at hente den samme post på min egen pc. Når jeg så efterfølgende henter på den, så bliver posten slettet på serveren. Jeg har 4 pc'er på mit netværk opsat til at hente post jeg får ikke 4-dobbelt post på nogle af mine pc'er.

Omdømme 2

Hej

Jeg har en korrektion til mit forgående svar.

Citat:

Jeg vil også gør opmærksom på at man ikke kan sortere til de forskellige ailas mailadresser i Outlook, men til forskellige mapper. I mailklienterne Outlook Express, Windows Mail og Windows Live Mail er det muligt at sortere til de forskellige alias mailadresser og mapper.

Citat slut.

Jeg er nu blevet oplyst om at sortering efter mailadresser også er en mulighed i mailklienten Outlook 2010.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hey KPN (og alle andre)

For lige at forstå dig ret (eller måske forstår jeg dig ikke rigtigt) Så oplyser du at der er mulighed for sortering efter modtager i outlook 2010... Det er for så vidt også rigtigt, men kun på samme måde som i de foregående udgaver af outlook - altså ikke som outlook express, windows mail eller win live mail - hvor man kan afvise at modtage post som ikke er til en selv... Man kan i outlook 2010 lave regler der først modtager posten, men derefter sender den post retur til serveren som ikke er til en selv - evt. gemmer posten i en mappe efter eget valg på ens computer - således at man kan hente post og dele den ud til forskellige brugeres mappe på den samme computer..

Opsummering: Man kan ikke bruge TDC's mailsystem med en unik, og 4 alias konti til noget fornuftigt - såfremt man har mere end 1 pc i huset der skal have hver deres mail adresse...

Selv ikke med express, mail eller live mail fra fra microsoft, er det 100 % vandtæt. Ofte havner posten af en eller anden udefinerbar grund, alligevel ofte i de forkerte indbakker...

Så løsningen må være: Lev med at det ikke virker som du vil ha det - Lev med at det virker delvist som du vil ha det - find dig et webhotel til din email - eller skift udbyder, til en der leverer flere unikke mail konti..

UPS: Glemte lige den sidste mulighed: Køb flere mail konti hos TDC - til 29 kr. pr. stk. pr måned...

Mvh: CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

prøv at se de svar KPN og jeg er kommet med her, bare se bort fra mit første svar dt det ikke længere er min holdning.

/t5/Mit-TDC/Mail-alias-hvor-finder-jeg-disse-hvis-de-ikke-st%C3%A5r-under/td-p/21565

Omdømme 2

Hej CVX

Jeg kan ikke rigtig forholde mig til hvad du mener der ikke kan lade sig gøre. Det jeg har beskrevet fungerer fint mellem de forskellige PC'er på mit private netværk. Blinkende humørikon

Omdømme 1

Hmm... KPN

Nu vil jeg så prøve at konkretisere det så godt jeg evner - jeg er desværre ikke et geni på området, men har dog været med siden C64 og de 286'er, og har da under tiden erhvervet mig en anelse indsigt.....

Vi har 5 stk. computere - alle tilhørende pc-klassen - alle med en variant af windows vista eller windows 7..... de 4 kører 64 bit, og en kører 32 bit ... Ikke at det gør nogen forskel, men så er det på plads..

Som den opmærksomme pc-kyndige så her vil vide, er vores mail program (i fald vi anvender det medfølgende microsoft program (og det gør vi)) af udgaverne Windows mail og Live Mail...

Disse programmer har alle en mulighed for at opsætte et regelsæt (det har vi vist fastslået flere gange) Og dette regelsæt indeholder muligheden for at afvise en mail, såfremt linjen TIL, indeholder nogle bestemte ord (i vores tilfælde opsat til ikke at hente hverandres mail - fordi deres mail-adresse er omfattet af reglerne) Alt dette burde jo så være i skønneste orden...

Det er det så af en eller anden grund IKKE - Jeg modtager jævnligt mail der er adresseret til min kone, eller min datter... Jeg har stadig til gode at finde ud af præcist hvorfor, da mail'en er adresseret rigtigt..

Altså: Hvis min adresse er XXXXX(snabela).mail.tele.dk - og hendes er YYYYYYY(snabela).mail.tele.dk. Og disse adresser er omfattet af en regel på de 2 pc'er (altså modsat hinanden) MODTAGER jeg ski stadig hendes mail til tider... Og hun modtager min !

Har observeret at det oftest er mail der indeholder flere modtagere - altså hvis skolen udsender en eller anden proklamation, der vedrører samtlige elever - ja, så skriver de selvfølgelig kun en mail, og indsætter så alle elevernes adresser... Ville jeg selv ha gjort på samme måde...

Men det kan mailprogrammet så åbenbart ikke håndtere (ikke her i hvert fald) Også andre mail's sniger sig af ukendte grunde, med mellemrum ind i de forkerte indbakker...

OG - nu kunne man selvfølgelig godt sidde og rode rundt i alle disse regler, og sende kopier tilbage til server, og hva ved jeg... Men alt det her roderi kunne sagtens afhjælpes, såfremt man havde adgang til lidt flere unikke konti !

Det ønsker TDC så ikke at stille til rådighed (har jeg fået at vide her på forum) Okay - det er deres valg. Men det gør altså ikke lívet nemmere for de brugere som måske hverken har lyst eller evner til at sidde og rode med slags...

Og endnu værre ser det jo så ud for dem der evt. har investeret i en office pakke med outlook, eller har købt outlook programmet som "stand alone" . . Den kan da slet ikke håndtere mail alias'er.. Jo, ved en eller anden finurlig sætten regler op og sende dem rundt og retur osv... Magter ikke at blive ved med at rode med den slags - bedst som man synes at det virker, så ryger en mail dælme i den forkerte indbakke...

Så kan man hævde, at det ikke kan være TDC's problem, men Microsoft's - da det er deres program der ikke kan håndtere mail alias'er på en rimelig og fornuftig måde... Måske - men problemet er altså nemmest løst, ved at man får lidt flere unikke konti stillet til rådighed..

Andre har så løst det ved at købe plads på et web-hotel.. Det er så også en løsning - men et eller andet sted må det ski ha en øvre grænse for hvor meget man ønsker at ofre på ens tele-løsninger...

Ved ikke om du fornemmer at jeg er en anelse utilfreds med TDC og deres mail-tjeneste..  At du kan få det til at fungere er da rigtigt godt... Men ud fra alle de spørgsmål vedr. netop mail på flere computere her på forum - er mit bud, at der er langt flere der ikke kan....

Undskyld jeg måske lyder lidt bidsk - men har rodet med det her i noget tid.. Og på trods af alle de forskellige opskrifter som velmenende fora's har bidraget med, er der efter min erfaring ingen velfungerende løsning på problemstillingen: mail-alias vs microsoft mailprogrammer.. Dette vil man også erfare, såfremt man søger på nettet i andre fora - hvor spørgsmålet også er legio....

Måske jeg har overset noget - måske jeg ikke er særligt dygtig... Og måske jeg kunne få det til at fungere hvis jeg gad bruge en masse mere tid på det - det gider jeg ikke.. Og måske en del af dem der spørger ind til det, har det på sammen måde.. De gider eller magter det ikke.. Så nytter det ikke med alle de fine spidsfindige måder hvorpå man kan få det til at spille.. Simple løsninger må være vejen frem for sådan noget som et sk... mail program.... Det er da ikke noget man skal sidde og spilde flere dage på at få til at fungere...

Det blev godtnok langt det her - i kan jo redigere det bort, hvis i ikke gider ha det stående.. Gi bare lige KPN tid til at få det læst inden...

Mvh. CVX (en tidligere TDC kunde - nu kun 28 dage til de klipper forbindelsen)

Omdømme 2

Hej CVX

Du har da ret, og jeg har da heller aldrig påstået at det var nemt at rode med. Du drømmer ikke om hvor meget tid jeg har brugt på at få det til at spille nogenlunde som jeg vil have det. Jeg bruger ikke selv Outlook men de mailklienter som du selv nævner der fulgte med i systemet. Jeg vil da godt vedgå at der pludselig kan dukke en en mail op der er havnet i den forkerte indbakke, men der er dælme længe imellem og så, nå ja - så finder jeg megafonen frem og kalder på konen og beder hende om at komme og læse hendes mail inden den ryger ud. Så kommer det klassiske spørgsmål: Hvorfor laver du ikke bare så det hele (underforstået hendes mails) ryger over på min computer. Meget glad humørikon

Så får hun lige en kopi af sin mail over i hendes delemappe, for jeg har det ligesom dig , jeg gider ikke altid at rode med opsætning af regler og postprogrammer. Hovedsagen er at vi får vores mail, og når de så er læst så ryger det meste ud. 

Konklusionen på det hele er at vi er enige og det er helt sikkert ikke nemt for almindelige brugere at opsætte det rigtigt.Blinkende humørikon

Omdømme 1

Godt så...

Er rigtig glad for at vi grundlæggende er enige KPN... Havde også lidt svært ved at forstå, at du kunne få det til at virke "problemfrit" ..

Men når nu alt er fryd og gammen i denne tråd. Er jeg så også nødt til at bede dig om at bekræfte, at den vejledning der linkes til højere oppe, måske ikke er forkert - men i hvert fald heller ikke helt korrekt ... For som jeg læser vejledningen, får jeg helt klart det indtryk at det sagtens kan lade sig gøre at fordele mail fra mail-alias til flere computere via outlook (og varianter) uden de helt store kundskaber... Dette er direkte misvisende... For vi har jo netop fastslået i enighed, at det er både besværligt og ikke en skudsikker måde at gøre det på...

Det er denne vejledning jeg har i tankerne...

(/t5/Mit-TDC/Mail-alias-hvor-finder-jeg-disse-hvis-de-ikke-st%C3%A5r-under/td-p/21565)

Mvh: CVX

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Det er min vejledning.

den er verken forkert eller misvisende,

den viser jo lige pressis hvor dan man kan fordele sine mails i forskellige mapper efter hvilken mail adresse den er sendt, og det er nemt, det fremgår af den at det er det den er til, og det virker.

Jeg ved ikke med om du med outlook varianter mener outlook 2003 - 2007 - 2008 men der virker den, men jeg skriver også er det kan være ting som er anderledes.

men hvis du mener Live mail, Windows Mail nej så er jeg virker passer vejledningen ikke med det fremgår heller ikke. men det kunne være at jeg skulle skrive Office outlook så at der ikke er nogen der tror den virker i et program som ikke ikke længere bruges eller følger med til nye styre systermer(I prakist ikke findes) min fejl.

Omdømme 2

Hej CVX

Alt er besværligt indtil man finder løsningen. Nogle gange kan man med hård arbejde finde løsningen, andre gange falder man tilfældigvis over en løsning der fungerer efter ens behov. Altid når man har fundet løsningen, konkluderer man som regel: Nå det var da logisk og nemt.

Den løsning jeg bruger er ikke et problem for mig, og jeg kan kun bekræfte at det jeg har beskrevet tidligere er det der virker for mig.

Omdømme 1

Halløj miela1 (og KPN)

Jeg giver op... Mit budskab når vist ikke igennem til jer - pyt med det, jeg har om en lille måned mit på det tørre.. Så egentlig kan jeg være ligeglad med om jeres rådgivning er brugbar eller ej... Nogle vil kunne bruge det, andre ikke...

Til slut synes jeg lige at primært miela1, måske burde være en smule mindre overlegen i sin dom over hvad der findes af mailprogrammer på computere rundt omkring - Jeg kender da adskillige der stadig anvender XP (Outlook Express) og Vista (Windows Mail) ... Og mon ikke der er en del der bruger den medfølgende mulighed for at anvende Live Mail på Win 7 ?

Nu skal i få fred for mig - tror næppe det gavner spørger eller andre, at vi barberer mere uld af den gris... Udviklingen i denne debat, er vist på vej ind i en negativ spiral...

CVX

Omdømme 3

Hej, CVX,

Jeg er helt enig med dig i at det du skriver med at opsette den med regler til forskellige computer ville være en gang bøvl, der ska mange regler til og undtagelser til, og nå du siger at du så stadig kan resiker at få mails sendt til andre i din hustand så er det jo ikke noge ma gider at prøve.

men det er jo heller ikke det min vejledninge fortælle, den fortæller hoverdan men sotrer mail i forskelliige mapper, neget som jeg og ande her på forum før har fortalt at man ikke kan(for min part unden at undersøge det, jeg havde bare stolt på hvad de andre dygtige bruger havde skrevet) hvilket man kun kan.

Ja jeg tænker på at der er nogen der bruger Live mail og Windows Mail(som ikke følger med i windows 7, men som en del af Live og skal derfor downlodes) derfor skriver jeg også at det er til Outlook. men som jeg skriver skulle jeg nok have sagt at det ikke gælder Outlook express jeg havde ikke tænkt at nogen bruger et program som er så gammelt.

ikke for at være negativ, men jeg tror du skulle have læst det før du skrev at den var forkert for den er rigtig og det virker, men det er ikke til Windows Live Mail. og det er ikke til at soter mails imellem forskellige computere men til at soter mails i forskellige Mapper.

Omdømme 1

Well...

Den her tråd er faktisk lidt komisk - for nu har jeg læst den igennem igen, og kan se at spørger faktisk ikke har reageret på et eneste af de indlæg der er kommet... Mon han er rendt skrigende væk, da han opdagede at samtlige førsteskribenter meldte sig under svar-fanerne ?

Nå, anyway - Jeg læste som sagt tråden igennem igen, og kan se at spørgsmålet ikke er så enkelt endda..

Faktisk er jeg ikke sikker på at jeg overhovedet forstår spørgsmålet rigtigt - Der bliver faktisk ikke nævnt med ET ord, om det drejer sig om mail der skal fordeles på 1 computer, eller mail der skal fordeles til flere computere... Det gør faktisk en bette forskel...

Der bliver også kun nævnt Outlook - Men hvilken Outlook ?.. Faktisk er Outlook gået hen og blevet et ord der dækker for næsten samtlige mail-programmer, uanset om man så faktisk slet ikke HAR outlook på sin computer, men måske Incredimail (Eller endnu værre - hvis det findes)...

Faktisk er indlægget så kryptisk skrevet, at det er tæt på at vi skal have Dan Brown indover her - for at tyde den dybere mening med det hele (Dan Brown - ham med DaVinci mysteriet... I ved nok..)

Så lad os da se om ikke spørger kunne tænke sig at komme på banen igen, så vi kan få redt trådene ud - og om han overhovedet har fået afhjulpet sit problem (med eller uden hjælp fra dette fora..)

CVX

Hej igen braad

Det kan godt være, at dit spørgsmål ikke er fyllestgørende til alle de kloge nørder, men det skal du ikke tage dig af. Du er forsats meget velkommen til at stille dine spørgsmål på din måde. Du skal ikke lade dig kyse af alle de flotte vendinger. Jeg ser ihvertfald frem til at læse dine ord, hvis du har yderligere spørgsmål.

Hvis du i alt dette virvar, synes du har fået svar, må du meget gerne klikke på accepteret svar ud for det svar, som du kan acceptere, som løsning. Hvis ikke  - spørger du bare igen.Blinkende humørikon

Sov godt...

Omdømme 3

Hej,

Ja, der er ikke meget at gå efter. det skulle have udybet noget mere for det var nemt at give et svar.

men når der bliver skrevt Outlook 2007 i overskriften og Outlook i selvebeskeden, så må vi antage at det er Office Outlook(bare så der ikke er nogen der bliver forviret) desuden er brugere af TDC forum rigtig gode til at kende forskeld på Outlook og de andre. så det kan der ikke være noget tvivl om, vi kan jo helle ikke svar som om at at det var et andet program når der står et specepikt program.

det har da ikke været nemt at læse det hele igennem når man ikke kan kende forskæld på 2 mail programmerHumørikon med tunge(undskyld jeg driller, men den var du selv uden om)

fik du også læst min vejledning igennem?.

hvis spørger her fulgt med ville du så ikke skrive om du har fået den hjælp du skal bruge, eller skal vi prøve igen.

Uden at vide alt om hvad der tidligere er skrevet, tror jeg at problemet er det samme som jeg selv har.

Nemlig at jeg har oprettet 5 email adresser på min TDC konto online. Med Outlook Express er der en funktion der hedder efterlad post på serveren (til bestemte modtagere). Denne funktion lader til at være den eneste der ikke er i Outlook. Hverken i 2003 eller 2007 og 2010.

Det er et problem for så får den som henter post først alt posten, som så kan deles ud i mapper. Men jeg ser ingen løsning i Outlook hvor man kan sørge for kun at hente sin egen post så det der ikke er til dig bliver liggende på TDC server indtil et andet familie medlem henter post.

Jeg laver een regel i Outlook Express der hedder hent ikke fra server derefter vælger jeg til/cc personer hvorefter jeg skriver de andre familiemedlemmers navne. Funktionen hent ikke fra server/efterlad på server er bare ikke i OUTLOOK, kun i Express udgaven.

Hvad kan man gøre??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har Outlook 2007, og der er funktionen.

Funktioner

- Kontoindstillinger

- - Vælg en mail og tryk på Rediger

- - - Flere indstillinger

- - - - Avanceret

- - - - - Sæt flueben i "Gem en kopi på server....."

Mvh

Kim

ja ok du mener altså at gem en kopi på server er det samme som hent ikke fra server..

Det er det jo ikke, hvis jeg efterlader en kopi får jeg alligevel de andres post (i slettet post).

Og så skal man jo også styre mængden som hober sig op på TDC server.

Hej

Jeg suplerer lige svaret fra Kim.

Det du efterlyser ser nu ud til at være sorteringsregler.

Prøv at læse hele denne tråd.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Flyttet-sammen/m-p/34483#M5723

Især det øverste link i den tråd - syns jeg også du skal se.

Her er en tråd mere der omhandler sorteringregler. Læg især mærke til det indlæg der er skrevet af KPN. Han har fået det til at virke.:

/t5/Bredb%C3%A5nd/ops%C3%A6tning-af-flere-emails-i-outlook-2007/m-p/20907#M3657

TIP: Hvis de forskællige mailadresser er til hvert familiemedlem, og du bliver rundforvirret at at sætte de sorteringsregler op, så bed hvert familiemedlem om at oprete en gmal på google, så er du fri for flere bryderier.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

nicombiz, du får lige en kopi af det du selv skrev,

"Funktionen hent ikke fra server/efterlad på server er bare ikke i OUTLOOK, kun i Express udgaven."

det fik du et svar på.

Om soteringsregler har du fået svar af Maja - tak Maja.

Mvh

kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)