opsætning af ekstra router som repeater

• 0 kommentarer
nu har jeg forgæves søgt om oplysninger til brug for opsætning af en extra router (som repeater), idet tdc-boxen ikke rækker mere end 5 meter!!!  Det er som Boxen ikke tillader yderligere gennemgang fra andre routere.

den skal placeres inde i stuen (20 m. væk) og både kunne virke med kabel og som trådløs til mit tv og anden pc. Alt er forsøgt, af det jeg kan læse mig til og har forstand på (og det er ikke meget i denne kategori). Jeg har to routere, en AGK Wireless 11n (2*2 MIMO) samt en Linksys WRT300N.

Jeg håber at finde hjælp her på let forståelig måde. De fleste manualer (herunder TDCs) bruger et sprog som kræver indgående kendskab til terminologien og retter sig ikke til f.eks. mig som almindelig bruger. Der er ingen brugbare eksempler.

på forhånd tak

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Du kan ikke bruge en router som repeater, da en repater er en dims som fanger dit trådløse signal og så "Repeter" det vidre, det du skal forsøge er at bruge den som Acssespoint, men så vidt jeg ved kan du ikke det med TDCs TDC Box men Homeboxen kan godt.

men inden du forsøger.

du vil i rigtig mange tilfælde kunne forbedre din signal styrke ved at flytte din router, eller skrfte Kanal.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/faq.php?id=20568

og du kan bruge inssider fra http://metageek.net til at hjælpe dig med at finde den rigtige kanal, den med mindst støj.

Tak for svaret!

Det er nu ikke så meget det trådløse signal der er så vigtigt, men den omstændighed at jeg slet ikke kan komme på nettet gennem en extra router, som skal forbinde vores netværk bestående af to faste og to-tre bærbare samt vores fjernsyn, til et samlet netværk. Og se tdcs trådløse er sat til bedste værdi men kan ikke række mere end 5-10 m (duer ikke).

Har selv lige prøvet mig lidt frem og det virker perfekt.

Er ellers ikke den store "nørd", men skulle lige prøve om jeg kunne få ordentligt signal i hele huset.

Jeg tog min gamle Router, koblede den på min pc.

Slog DHCP fra i routeren

Kobler så routeren til tdc´s box eller ved evt. modtager ved TV ( i den anden ende af huset)

LAN til LAN   brug ikke WAN/internet port

sætter bare kabel fra router VAN og ind i Tv  box

Vupti så er der adgang trådløst X2 hvor der nu er bedst signal.

Håber dette kan hjælpe

ellers kan man bruge en switch, dog ikke til det trådløse net.

Venlig Hilsen

dalhoff

Jo da, du kan godt bruge en router som repeater.

Da jeg fik TDC HomeBox blev min gamle router "til overs" og den er nu sat op som repeater. Det kan den (normalt) ikke fra fabrikkens side, men ved at installere dd-wrt eller lignende på den kan den sagtens fungere som repeater. Bedre end at bare smide den ud. Jeg kører selv dette setup og det fungerer fint.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)