Opsætning af airport express på tdc box

Hej.

Har lige fået HomeTrio og har problemer med at koble min airport express til TDC Box. Normalt kobler den fint op på min gamle trådløse router (D-Link Dir655) men den vil ikke på TDC box. Har prøvet at ændre på alle indstillingerne for min airport, men uden held.

Nogen som har nogle forslag?

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cgyrup

Du skriver at du har forsøgt at sætte en Airport Express op på en TDC Box.

Du skriver at du har forsøgt at ændre indstillinger på din Airport. Hvad har du gjort?

Du skal huske, at hvis du skal have en router, som Airporten også er, sat til en router, må de ikke have samme IP-range?

Hvis det ikke hjælper at ændre Airportens IP-range, så prøv at nulstille den og sæt den først til TDC Box'en, når TDC Box'en er linket op og klar.

Du er velkommen til at fortælle hvordan det går med opsætningen. Så skriv igen herinde på forum

God fornøjelse    Glad humørikon

Hilsen

Patrick

Hej Patrick.

Det jeg gerne vil gøre er at sætte min airport express op som bridge så jeg kan tilslutte anlæg og printer uden at skulle til at trække kabler. Dette har fungeret før med en anden router.

Kan se når jeg logger ind på min TDC box under trådløs at den er tilsluttet i kort tid, men derefter forsvinder den.

Har prøvet at ændre kryptering på min TDCbox og tilsvarende på airporten, men uden held. Det er som om at den får forbindelse og derefter bliver den smidt af.

Hilsen

Claus

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cgyrup

Aha! Det er jo en helt anden sag, så   Overrasket humørikon

Det tror jeg faktisk ikke du kan. Men bliver dig svar skyldig. Hvis det er en ældre udgave af Airport Express du har, så mener jeg ikke den kan.

Jeg satte mine egne op hjemme. Det var ikke lige sådan, fordi det er en ældre protokol som er i de ældre modeller.

Det som jeg var nød til, var at sætte den ene sammen med TDC Boxen med kabel. Da jeg så havde IP adresse på den (den er grøn i lampen, ikke gul) kunne jeg sætte den anden op. Men før jeg kan sætte nr. 2 til var jeg nød til at forberede var jeg nød til at sætte nr. 1 op igen til at virke med en der er relaye for den første.

Jeg tror at du skal forsøge dig at google og kikke inde på Apple's tech sider

God fornøjelse

Patrick

Hej igen,

Tak for hjælpen.

Det ér en gammel model, men den har tidligere virket som bridge med min D-Link Dir655, så kan ikke helt forstå det. Jeg prøver Google.

/C 

Did you find out how to solve the problem connection with wireless network?

Kan i forklare fra bunden hvordan jeg sætter min Airport Express til i mit hjem. Det skal siges at vi har tdc home trio, og at jeg har et kabel fra boksen som går ind i Ethernet, der går ind på mit værelse.

Sidder med præcis samme problem. Airport express, og tdc homebox fra Sagemcom.

For 2 måneder siden installerede jeg skidtet, og det virkede, men pludselig holdt det op med at virke. Når jeg prøver at gen-indstille airportén, oplever jeg at jeg kan se netværket, men så kan jeg pludselig ikke. På min ipod, kan jeg se airplay iconet, men det forsvinder jævnligt. (Er tændt 20 sekunder, er slukket 5 sekunder, tænder igen osv osv).

Kører med version 7.5.2

Når jeg nu f.eks. prøver igen, kan jeg ikke se det trådløse netværk. Hvis jeg nulstiller airporten, kan jeg godt se det, taster paswordet ind, og det virker, - lige indtil jeg mister forbindelsen igen.

Det skal lige siges, at jeg kun ønsker at styre min musik via min ipod til airport som er tilsluttet anlægget. Trådløs forbindelse til min router

Fandt du en løsning på problemet ?

På forhånd tak

Hej,

Nej, fandt aldrig en løsning trods adskillelige forsøg og søgninger på problemet. Løsningen blev at jeg droppede homeboxen som trådløs router og koblede min gamle trådløse router på som accespoint da den godt vil spille med airport expressen.

Mvh,

Claus

Mystisk.

Jeg prøvede igen at sætte airporten op, og den viste at opsætningen fejlede. Men nu virker airplayen ???

Det er nok bare et spørgsmål om tid før det ikke virker igen.

Men det ville nu være rart at vide hvorfor.....

Min airport express har virket fint et stykke tid, men nu er den gal igen.

Har TDC Homebox, og vil anvende min express til at høre lyd fra min ipod. Expressen skal kobles trådløst til det eks. netværk.

Har forsøgt at reetablere systemet, har nulstillet airporten for ligesom at begynde forfra, men intet virker. Kan ikke se airporten, med mindre jeg kobler et ethernetkabel til.

Oplevede en enkelt gang, at configureringen virkede, men der var bare det problem at jeg ikke kunne se expressen hverken i itunes eller på min ipod.

Har oplevet præcis det samme med en anden express, på en anden homebox. Ud fra den erfaring, vurderer jeg at ret mange andre må have samme problem.

Expert (som jeg købte den af) kan heller ikke løse problemet. Han tror det har noget med sikkerheden i homeboxen at gøre. Han nævnte også noget med IP-adresserne. Sort snak for mig.

Han siger at en mulig løsning er at koble en ny router (apple) til min homebox, men det virker som en kluntet og dyr løsning.

Er der ikke nogen der har knækket nøden ? På google er der mange forslag, f.eks. http://mediamac.dk/forum/viewtopic.php?t=38278 men jeg er ikke meget for at kaste mig ud i en større ændring af homeboxens konfiguration, -dels da jeg er bange for at gøre tingene værre, og dels da jeg ikke er et større tekniske geni :-)

@cgyrup, torzen

Hej,

hvis det er "gamle" Airport Express'er kører de kun 802.b/g standard (max 54Mb/s) trådløst.

Så SKAL Homebox stå til "Blandet" eller "kun 802.g".

Hvis trådløst net sættes til "kun 802.n" oplever jeg samme problem med min "gamle" Airport Express.

Min løsning blev så at købe et par af den nye version (802.n) og putte de gamle i rodeskuffen... Trist humørikon

Håber det kan hjælpe.

mvh

Flemming Mørch

Tak for svaret.

Det er en nyere model jeg har - 802.11n

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Desværre har jeg ikke løsningen - men det har din forhandler sandelig heller ikke.

Hvis du kobler endnu en router på - så løser du med 100% garanti ingen problemer. Til gengæld vil du få helt nye problemer. Så spar endelig de penge.

Vh

Peter

Tak for svarene

Nå, det sidste nye er følgende

• Jeg kan ikke se AE via airportværktøjet. Så jeg tilslutter et ethernetkabel til AE´en.
  • Nu kan jeg se den via airportværktøjet. Jeg kører konfigureringen igennem, og den kommer med flere fejlmeddelelser.
  • Selvom der var fejlmeddelelser kan jeg nu spille musik via AE´en hvis der er et ethernetkabel.
  • Jeg afslutter konfigureringen, og den skriver at der er problemer med netværksforbindelsen.
  • Jeg hiver ethernetkablet ud
  • Jeg genstarter AE
  • Og nu virker det ??
For lige at komme med et tillæg, så virker det nu upåklageligt på min ipod, men airplay iconet har lidt svært ved at komme frem på min iphone. Denne forskel kan jeg så heller ikke forstå....

Nå, men det virker på min ipod, hvilket var målet. Hvorfor det virker ved jeg ikke, men det kan jeg godt leve med.

Gode råd til den korrekte løsning er stadig velkomne :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)