Opringning

• 0 kommentarer
Der er nogen som ringer hver dag på min mobil, og det er et privatnr., hver gang jeg tager telefonen bliver røret lagt på, det er lige meget om jeg siger mit navn eller ikke siger mit navn, så ligger de røret. Det har stået på i snart 3 uger og hver dag, er der mulighed for at man kan få sporet hvem det er.

4 Kommentarer

Hej jaat

Velkommen til TDC-forum.

Det er ikke til at holde ud.

Du skal politi-anmelde opringningerne, som telefoncikane.

Politiet har derefter mulighed for at få oplysninger fra din udbyder.

Meld gerne tilbage hvilket resultat det giver, da en sådan anmeldelse sikkert hører til i bunden af prioteter.

Hej "jaat" og "MajaH".

Også jeg oplever for tiden omtrent dagligt at der kommer opkald til først fastnet telefonen og et øjeblik efter til mobilen. Nummerviseren viser "unknown", "privat" eller "private caller". Når vi løfter røret er der aldrig nogen "lyde". Enten lægges der på straks, eller også virker det som om, der ikker er nogen forbindelse. Som nævnt tidligere i tråden, vil/må TDC ikke oplyse mig om hvilket nummer der ringes fra, men henviser til politiet. Henvendelse d.d. til vores lokale politi, gav flg. resultat:

"Man er nødt til selv at have forsøgt at gøre noget ved problemet - f.eks. at skifte telefon nummer!" Urimeligt forslag at de numre man har haft nu i 20 - 25 år skal ændres...

"På det forliggende grundlag vil man ikke køre en politisag, da det ud over arbejdstid, koster etaten penge får at få TDC til at oplyse nummeret på de pågældende opkald! Endvidere kan der komme omkostninger i forbindelse med evt. poiltitilhold overfor opkalds personen!"

Den iøvrigt venlige betjent bedyrede, at hvis jeg kunne få TDC til at ringe ham op, ville han gerne "se på sagen".

Et nyt opkald til TDC Kundeservice / tekniske problemer gav desværre blot samme information som igår:

"Vi kontakter ikke politiet, men de skal blot ringe på et bestemt nummer til TDC (som jeg iøvrigt ikke kunne få oplyst), hvorefter politiet kan få de relevante oplysninger."

Noget frustreret sidder jeg således i det der vist kaldes en "Catch 22", og føler mig temmelig pikeret over at et problem, der let kan løses ikke kan løses!?Gal humørikon

Hej TeeKay

Allerførst vil jeg sige velkommen til tdc-forum og tusinde tak for din beretning.

Jeg er i den grad i chok over den besked du har fået af politiet. Hvad biller de sig ind. Telefonsikane kan jo få enhver til at gå ned. Som du skriver, nu har du haft det telefonnummer i mange år og jeg ved af erfaring at man hænger fast ved det velkendte nummer.

Jeg havde også haft et fastnet-nummer i mange år, men skippede det, da jeg fik mobil for 4 år siden. Jeg savner ikke og har ikke savnet det nummer, derfor vil jeg råde dig til hurtigst mulig at få et andet nummer.

Og så håber jeg inderligt at du og andre slipper for de stubide mennesker. der kan forpeste ens tilværelse. Undskyld mit sprogbrug, men jeg er fan'me vred over at resurserne til vore beskyttere, skæres ned og at en lille opringning fra TDC, eller en blokering af et nummer kan standse den slags, ikke kan foretages.

Det burde helt klart være muligt at melde telefoncikane fra et nummer, på lige fod med at melde en spam-mail. Bare fordi vi har en tellefon, er den vel ikke hver mands eje.Gal humørikon Det må være en ret at bestemme over, hvem der benytter vores telefonnumre. Eller hva?

Politianmeldelse er simpelthen for latterligt. TDC bør give os muligheden for selv at filtrere uønskede numre fra, og problemet er løst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)