Oprettelse af ny emailkonto - adgangskode

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej

Jeg har igen problemer med at sende emails fra udlandet (denne gang fra Prag.)

Hvis jeg sletter min emailkonto for at oprette en ny, hvilken adgangskode skal jeg så anvende?

Den jeg benytter hos TDC mail eller et konto nr. - eller ét, jeg selv opfinder?

Hvis det er et konto nr., kan I så ikke sende mig det korrekte kontonr. via mail til xxxxx@privat.dk.

Jeg er ked af at slette min nuværende konto, før jeg er sikker på at kunne oprette en ny korrekt, da jeg jo godt kan modtage mails.

På det sidste er jeg blevet afkrævet adgangskode i Outlook - igen og igen, når jeg åbner mailprogrammet. Hvordan undgår jeg det??

Jeg har fjernet mail adresse fra indlæg.

/Patrick, moderator

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

At du sletter din emailkonto i Outlook medfører ingen forandring på din Webmail (TDC's mailserver), så den kan du roligt slette og genoprette lige så tit du har lyst til.

I gamle dage fik man udleveret er 12-cifret kontonummer hos TDC der kunne bruges som Brugernavn på ens mailkonto, men det er komplet ligegyldigt om man stadig har dette nummer eller kan finde det igen, for man kan præcis lige så godt bruge sin mailadresse som brugernavn.

For at oprette en mailkonto i Outlook, hvilket er det samme som at få adgang til at Outlook kan hente mail på ens mailserver, skal du bruge 2 ting, - nemlig et brugernavn og et password.

Som brugernavn kan du bruge din mailadresse. Det skal være den fulde mailadresse, - altså således som du selv har angivet den her i dit spørgsmål.

Dit password kender du (forhåbenligt), men skulle du være usikker på dette, så kan du bare gå direkte ind på Webmail og ændre det. Du kan jo bare "ændre" det til det du tror det er, - så er du helt sikker på at det er det.

Din Webmail tilgår du på dette link: http://mail.tdc.dk/ (Bemærk: adgangskoden til Mit TDC og Webmail er ikke nødvendigvis den samme som til din mailkonto).

Det er uhyre simpelt at opsætte en mailkonto i Outlook, og det burde ikke kunne gå galt, - men det gælder muligvis kun hvis man kan det. Blinkende humørikon

Her er en guide til hvordan du gør. Vælg din Outlook version i guiden. Har du Outlook 2003, så vælg 2007. De er ganske identiske. Følg guiden slavisk og omhyggeligt, så skal det virke.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=12370

Under opsætningen af din mailkonto for du mulighed for at sætte en markering i feltet "Husk adgangskode".

Marker dette felt. Så undgår du at skulle angive din adgangskode ved hvert eneste logon.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P