Oprettelse af flere mailadresser

• 0 kommentarer
Ved oprettelse af flere mailadresser, bliver emails hentet ned i samme indbakke når man starter Outlook Express. Er det muligt at oprette flere mailadresser med hver deres indbakke? Det kan f.eks. være irriterende at min datter, som har sin egen mailadresse får alle emails i hendes indbox, når hun starter outlook op med sin egen komputer (og vi andre kan så ikke læse disse emails uden at gå på hendes komputer). 

6 Kommentarer

Hej CAZU

Lige en hurtig forklaring på hvordan vores mail fungere, også et løsningsforslag.

Hos TDC har man en enkelt postkasse, med op til 5 tilknyttede mailadresser. Det er derfor ligemeget om man sender en mail til mailadresse 1. eller mailadresse 2. det vil altid lande i den fælles postkasse, da de jo er tilknyttet ens postkasse.

Et muligt løsningsforslag kunne være at oprette sorteringsregler.

Det kræver dog at mailprogrammet har mulighed for at opsætte regler. Jeg ved at Microsoft´s Outlook har muligheder for at opsætte disse regler, men mange andre mailprogrammer har også muligheden.

TDC har ikke support på de forskellige mail programmer, og derfor heller ikke support på opsætning af sorteringsregler, Så hvis der sidder nogen her inde på forum som kan hjælpe CAZU, må de meget gerne hjælpe Glad humørikon

Hilsen Per

Hej Per,

Tak for din email. Jeg er godt klar over hvordan det fungerer hos TDC.

Opsætning af sorteringsregler kunne være en løsning (ved ikke hvordan det fungerer, men vil prøve at finde ud af det). Hvis der er en vejledning/guide i opsætning af sorterningsregler, må I meget gerne sende til mig.

Er der evt. andre løsningsmuligheder?

De bedste hilsner,

CAZU    

Alternativt kan du enten købe en postkasse mere hos TDC (29,-md) eller kigge på nogle af de gratis alternativ på nettet (gmail,hotmail,yahoomail osv)

Og du for da også lige de bedste hilsner + En glædelig jul.

Per

...glædelig jul til dig også

Hej CAZU

Du efterlyser hvordan du kan opsætte sorteringsregler.

Der er mange tråde der omhandler sorteringsregler, prøv at søge på ordet.

Du kan evt starte her, hvis du har god tid og tålmodighed som en engel.

Alle outlook programmer ligner stort set hinanden i sorteringsreglerne.

Mikkels vejledning

Ludvigs Hjørne

KPN's vejledning

Og når så, du har mistet dit gode julehumør, Humørikon med tungeså beder du din datter om at oprette en gratis gmail-konto hos Google. God jul, trods dit forstående arbejde.Blinkende humørikon

Skriv gerne om din tålmodighed rakte.

Det bliver aldrig rigtigt godt med at flere skal dele samme mailboks hos TDC. Opret i stedet de nødvendige konti hos Gmail og brug tiden på at opsætte programmet til Gmail i stedet for sorteringsregler.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)