Oprette Windows Mail med sekundær mailadresse

• SEB
  • 0 kommentarer
Hej Alle,

Jeg har en lille nød jeg ikke kan knække. Lad mig prøve at beskrive sagen:

Vi har 2 mailadresser knyttet til det samme kundenummer hos TDC. Min gamle adresse er der primære og vi har lagt min hustrus emailadresse ind under min, da vi i sin tid flyttede sammen og nedlagde hendes kundenummer hos TDC. Det lykkedes os tidligere at få hendes mail oprettet i gode gamle Outlook Express, men nu er der kommet en ny PC i huset.

Nu skal vi gerne have oprettet hendes mailadresse i en Windows Mail, og uden at hun samtidig modtager de mails jeg får på min eksisterende email.

Nogle snakker om at der skal oprettes nogle regler, andre siger at det ikke kan lade sig gøre og andre siger at vi bør oprette en ny mailadresse (evt. gmail), hvor så hendes mails bliver videresendt. Og at det så er den der benyttes i Windows Mail. Er der nogen der har oplevet det samme og evt. kan hjælpe?

Indtil nu har hun så brugt webmail for hendes set-up. Er det muligt at overføre de mails der ligger i denne box til Windows Mail?

SEB

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej SEB

Der skulle ikke være nogle problemer med at oprette mailkonto i Windows Mail, og hente mails hjem til hustuens PC, proceduren er stort set den samme for de kendte windows mailklienter, se dette link:  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23757  eller dette /t5/Mit-TDC/Hentning-af-mail-fra-TDC-til-Windows-Live-Mail/td-p/3548

Du kan under hjælp på "Mit TDC" finde anvisninger på opsætning til de kendte mailklienter.

Med hensyn til det andet spørgsmål om 2 mailadresser, er der her på forum adskillige indlæg omkring netop det du spørger om. Prøv at søge lidt rundt på forum under Bredbånd eller Mit TDC, så vil du kunne finde nogle svar som sikkert kan hjælpe dig. Blinkende humørikon

Venlig hilsen KPN 

Hej KPN,

Tak for dit svar. Jeg tror desværre ikke at det helt løser mit problem. På min hustrus PC skal vi helst have hendes egne mails på det domæne der hedder @adslhome.dk. Mine egne mails ligger på@mail.dk og desværre er det dem der trækkes ned når vi prøver at sætte det op.

Endvidere er det Windows Mail og ikke Live Mail der ligger på hendes PC.  

Kan det mon løses?

Venlig hilsen

SEB

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej SEB

Om det er Windows Mail eller Windows Live Mail er underordnet, for opsætningeproceduren er stort set den samme.

Hvordan du lige får løst dit problem er jeg lidt i tvivl om , hvis fruens mailadr. er tilknyttet Jeres mailbox /Webmail og ellers opsat/tilmeldt som TDC anviser, så må jeg nok melde pas, men fortvivl ikke, jeg er ret sikker på at der nok er andre. om ikke andet nogle ansatte fra TDC, der læser med her og måske har en løsning. Blinkende humørikon

Hilsen KPN

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej SEB

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum. 

Jeg vil tillade mig at henvise dig til nedenstående tråd, der handler om det samme. Muligvis kan du bruge svaret derfra:

/t5/Mit-TDC/Mail-virker-ikke-mere/m-p/3771#M649

Hvis ikke dette svar hjælper dig, er du naturligvis velkommen til at kommentere dette indlæg.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)