Opgradering til 20mbit. Sjofler gamle kunder

På et tidspunkt gjorde TDC meget ud af at fortælle de ville opgradere alle til 20mbit hvis muligt. Mener det var i oktober/november måned sidste år. Siden er der ikke sket det fjerneste. Eller man har hørt noget som helst

Kan se alle nye kunder altid får tilbudt 20mbit.

Jeg lister stadig rundt med 10/1. Og henvendelser via mail giver absolut ingen respons! Jo jeg får en sms om at min henvendelse sendes til den rette afdeling. Og det var så det.

Og via telefon har jeg opgivet. Har altid siddet i 10-15min kø. Og så gider jeg bare ikke vente længere.

Er der nogle af jer eksisterende kunder der er blevet opgraderet? Eller prøver TDC bare som altid at sjofle deres eksisterende kunder?

Er det muligt at få mere end 1mbit upload? 1mbit var sikkert fint i 1999. Men med cloud baseret storage løsninger tager det mig 15 dage at uploade familie album på 50gb. [i]

36 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg kan garanterer dig at der er eksisterende kunder der er blevet opgraderet. Men dels er der mange kunder der skal køres igennem og dels skal linien understøtte over 10mb før der kan skrues op.

Hvis man bare kørte alle linier igennem i et hug ville systemerne bliver overbelastet og derfor tages det i etaper. Man kan ikke bare ukritisk skrue op for en linie da man så løber en risiko for at linien enten bliver ustabil eller slet ikke kommer på nettet. For en 10mb en minimumshastigheden 5mb og for en 20mb er den 10mb.

mvh

Kender godt det med at det tager 100år at uploade noget...

Og jeg kan da osse forstå at man ikke kan få højere nogle steder, de byggede jo heller ikke rom på 2dage.. Glad humørikon , Men.. Jeg er lidt træt af det her TDC.

Omdømme 2

Hejsa

Det er ret omfattende og utroligt dyrt at opsætte adsl centraler. De skal forsynes med både strøm og fiber og så naturligvis dslam og tilslutningsskab. Det kan faktisk løbe i flere 100000 kr. bare for for et skab og plads til de første 48 kunder. Da Tdc jo i dag er et firma der lige som andre selskaber skal producere et overskud skal der en del kunder til for at det løber rundt. Inden der planlægges en adsl central skal der desuden opnåes diverse tilladelser. Vi vil nok alle gerne have den hurtigst mulige forbindelse, desværre er der begrænset plads i områderne omkring centralerne Blinkende humørikon

mvh

Det er muligt det koster jer (TDC) en masse penge.

Det skulle i måske have tænkt over inden i lover guld og grønne skove!

Men i (TDC) kunne så overveje at være lidt mere informative over for jeres

kunder istedet for at lade som ingenting.

Jeg har været kunde i flere forskellige selskaber. Og ved gud har jeg aldrig oplevet en større mangel på kundeservice og . :-(

Omdømme 2

Hej

Her er hvad der loves :

"Vi slipper hastigheden fri – så nu får du alt den hastighed du kan trække op til 20/2 Mbit.

Du får 20 Mbit download og 2 Mbit upload eller så meget det kan lade sig gøre, at levere på din adresse - dog op til 20/2 Mbit. Efter du har afgivet din bestilling, undersøger vi hvilken hastighed du kan få på din adresse. Kan du ikke få 20/2 Mbit leverer vi i stedet den højest mulige hastighed. Ønsker du ikke den hastighed, vi kan levere, kan du annullere ordren. Vi kan levere den fleksible hastighed på 20/2 Mbit til knap 80% af alle i Danmark."

Som du nok kan se er det jo klart skrevet at vi levere den højest mulige hastighed. Desværre er der stadig områder i danmark hvor adsl ikke kører optimalt. Der bliver sat adsl udstyr op løbende og vi er desværre bare nogle ( Mig selv inklusiv) der ikke kan nyde godt af den høje hastighed.

mvh

Jeg har selv idag snakket med tdc kundeservice. og fik den besked at jeg ikke kunne få over 10/1 Mbit. syntes jeg bare lyder mærkeligt når man bor inde midt i Randers.

Og ved at der er nogle i samme bygning der har større hastighed.

Omdømme 2

Hejsa

Desværre er det nogle gange sådan at selvom man bor centralt kan der godt være langt kabel mæssigt.

Der er eksempler på at nogle som bor 2 km fra en central har 5 km kabel. Hvis di kender nogle i den bygning du bor i som har 20mb i dag, kan du jo prøve at kontakte kundeservice igen og oplyse numrene på dem. Der kan godt opstå fejl i de oplysninger som er registreret.

mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også set eksempler på at man kan blive flyttet til et andet - og bedre - trådpar, og så få højere hastighed.

Dine naboer kan være ført en anden vej gennem et lokalt krydsfelt. Hvis du er lidt ihærdig kan du i hverttilfælde få undersøgt den slags - og hvis der så er kapacitet - kan du selvfølgelig også blive flyttet. Men du skal nok ikke regne med at de graver nye kabler ned til dig hvis alle trådpar er optaget :-)

Vh

peter

Jeg vil godt tilslutte mig gruppen af skuffede TDC kunder. Jeg har igennem snart 2 år jævnligt forsøgt at få min 8064/768 linie opgraderet (på gode dage leverer den ca. 6900/500). Så glæden var stor, da denne pressemeddelelse kom:

TDC ændrer bredbåndsmarkedet

Med et nyt tiltag vil TDC ændre det danske bredbåndsmarked, så der ikke længere fokuseres på hastighed. I starten af 2011 får alle TDC’s HomeDuo og HomeTrio privatkunder en bredbåndsforbindelse på op til 20 Mbit/s, så de ikke længere skal bekymre sig om hastighedsbegrænsninger, men i stedet kan få fuldt udbytte af deres internet.
Resten her: http://om.tdc.dk/publish.php?id=27473

Jeg kan godt læse, at der står "op til", men det er nu underligt at TDC ikke længere vil fokusere på hastighed, når kunderne skriger efter mere.

For nyligt lykkedes det mig at komme telefonisk igennem til en medarbejder ved TDC, der efter lidt søgen rundt i systemerne kunne oplyse mig, at der endnu ikke er planlagt udvidelse af båndbredden i mit område (8450 Hammel), men jeg var velkommen til at ringe engang imellem for at få opdateret status. Det vil altså sige, at selvom TDC reklamerer med ændringer i starten af 2011, så er jeg stadig på den samme hastighed som jeg nu har haft et par år, og der er pt. ikke udsigt til at dette ændrer sig.

Jeg har Hometrio med ekstra tv boks, Homedisk (hvor online backup er slået fra pga. manglende upload hastighed) og 5 computere i husstanden, samt diverse andre trådløse enheder, der går på internettet, så jeg får da alt hvad jeg kan ud af min linie i øjeblikket, men lidt ekstra hastighed vil nu være velkommen.

Omdømme 2

Hej

Når der står fokuserer på hastighed menes der kun at vi ikke længere sælger linier som er pris inddelt efter hastighed men i stedet inddelt efter indhold. Det betyder ikke at man helt opgiver at udbygge nettet så vi alle kan få højere hastighed.

mvh

jeg bestilte en opgradering fra 10 til 20mbit i slutningen af januar måned uden at vide at det var standard hastigheden på en home duo, det blev hurtigt oprettet i løbet af et par dage og jeg betaler skam stadig den ekstra 50'er det tilsyneladende ikke koster...

Omdømme 2

Hejsa

Prøv at snakke med kundeservice. Da du bestilte opgradering var man ikke startet på den nye hastighedspolitik. Det startede man med den 7. feb.

mvh

Ja det er da en yderst dårlig undskyldning fra TDC, at det er dyrt at etablere de hurtigere forbindelser, hvis TDC lover hurtigere forbindelser , må de da bare levere varen.

Jeg er selv "gammel" kunde hos TDC , har haft TDC Duo i lang tid , kunne ikke forstå min hastighed ikke blev forøget , da der jo blev reklameret med op til 20mbit , så gik i TDC forretning i Køge for en uges tid siden og fik at vide at i mit område var max hastigheden 13mbit, men jeg modtager stadig kun omkring 4mbit ? NU må TDC snart tage sig sammen !

Dårlig politik.

Skal ikke bruge indhold til noget som helst.

Jeg skal bruge hastighed og helst meget mere upload. Så skal jeg skam nok selv sørge for det indhold jeg har behov for.

Vi er trods alt i 2011 og på højde med et u-land når det gælder vores hastigheder takket være TDC.

Hvor er i heldige, jeg har på en god dag 3.3 mb i download og på dårlige dage kun 2.78 mb

Har spurgt kundeservice som siger at det er alt hvad der kan  leveres på min linie !!!

Har brugt TDC i 40 År, og jeg synes at det er total elendig kundeservice, Jeg har også home duo og betaler samme pris som jer andre, tror I jeg føler mig til grin ?  Forbindelsen er så langsom at jeg ikke kan bruge Eurosport player eller Sputnik. Selv i U-lande er der bedre forbindelser

Jeg er tosset på TDC og leder for tiden efter en anden leverandør

Hvis at du har brugt TDC i 40 år er det jo din egen skyld.At sidde i 40 år og være negativt må da tære på humøret.Meget glad humørikon

Men gå over til Fullrate.De siger det de lover.Jeg har selv haft TDC Home duo.Og kun i 3 uger.Jeg har sagt til Direktøren at han nu ryger ind til DR KONTANT.ALDRIG har jeg være ude for så dårligt et produkt.Og TDC ejer kobberet i jorden.Hvorfor fanden skifter de det så ikke ud.Nu ser jeg at de begynder med G4 men kun til udvalgte ! Jamen de udvalgte er da De fede Direktører i TDC.Almindelige borger får da det dårligst af det dårligst som TDC kan fremkomme med.Jeg synes at ALLE vi som sidder i det her TDC hul skal stå sammen og klage til telsetyrelsen og bagefter sende det hele til DR KONTANT.Og så skal vi kræve at få vores penge tilbage med RENTER.

At skifte udbyder hjælper ikke på problemet, Fullrate benytter jo også TDC's kabler i jorden, det er faktisk bare samme produkt til en bedre pris hos Fullrate. Hvis man vil gøre sig håb om noget bedre, skal man ud og undersøge om der findes nogle alternativer til deres kobber, så som Fiber/Kabel-tv/Wimax. På den måde kommer man udenom deres uduelige kobber. 

Det er så noget skidt hvis der ikke er nogle alternativer der hvor man bor ..

I dette tilfælde må man nøjes.

Jamen TDC ejer også Fullrate så det vil intet hjæpe og lige meget hvem man tager så bruger de alle TDCs kabler så i stedet syntes jeg man skulle få en god snak med TDC og hvis det ikke hjælper så tag fat en af cheferne så skal det hjælpe hvis man til lige med snakker pænt og ikke truene 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Har du kontaktoplysningerne til direktørerne? - selv investorerne ved ikke hvordan man kommer i kontakt med disse, pånær hvis man er en VIRKELIG god og stor investor, så kan man møde dem personligt, eller få deres kontaktnummer.

Hos TDC er investoren i fokus. - Eller det vil sige, som andre har nævnt før mig, er jeg i tvivl sommetider. 

Nej jeg har ingen kontakter til de høje herre jeg har ingen problemer når jeg skal klage over noget bare man snakker nogen lunde pænt så går det fint

Er også en skuffet kunde som ikke er blevet opgraderet. Fik faktisk for 2 mdr siden fat i TDC i røret hvor man lovede mig at jeg faktisk godt kunne blive skruet op på 20 mbit på den central jeg er bundet op på....intet er sket. Kære TDC kunne vi ikke lave en aftale at jeg kun skal betale for den hastighed jeg faktisk kan få. Jeg har nu i en del år betalt for dobbelt af hvad jeg får......Men ok hvem er idioten her?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det var nok nærmere et retorisk spørgsmål, da jeg aldrig haft problemer med supporten.

Pånær éen herre som begyndte at skælde mig ud i telefonen, da jeg spurgte om jeg kunne blive opgraderet til 20mbit of efterfølgende om han kunne rykke mikrofonen tættere på, da jeg ikke kunne høre hvad han sagde. - SÅ kunne jeg høre hvad han sagde. Jeg havde en meget dårlig oplevelse. - Heldigvis deltog jeg i en kundeservicetilfredshedsundersøgelse, hvilket jeg dog kom til at fortælle ham, så han viderestillede mig til en obskur afdeling i stedet for at lægge på.

- Bagefter ringede jeg igen, hvor en meget kompetent medarbejder fik mig opgraderet, fjernet de 20mbit jeg havde betalt for, og fik fjernet 20mbit prisen for de sidste to måneder, da jeg burde have været opgraderet. 

Omdømme 2

Hejsa

Desværre er det ikke alle der kan køre 20 mb. Ind imellem fejler vores kunde service når der bliver lovet 20 mb, de er jo trods alt kun mennesker. Det er ikke altid en fordel at at blive opgraderet hvis man ikke kan trække den fulde hastighed da der nemt opstår en del pakketab så linien reelt kører langsommere end man ville med en hastighed linien kunne bære. Det er også vigtigt at bemærke at da Tdc indførte op til 20mb den 7/2 var det i forbindelse med en ny prispolitik hvor prisen ikke blev sat efter hastighed men efter om der f.eks var voip eller trio på. Samtidig startede en meget langsom proces hvor man tog en håndfuld kunder af gangen og skruede op for. Dette var for at undgå at systemerne der ændre hastgheden på kunderne skulle blive overbelastet. Der var tale om en ekstra belastning ud over den daglige belastning. Jeg kører selv som tekniker og er ofte ude for at vi må sætte hastigheden ned igen hvis den er blevet for høj. Husk i øvrigt at hastighedstest på nettet skal tillægges 15-20% som kompensation for overhead. Bemærk venligst at når en Tdc ansat skriver på forum er det primært i fritiden og primært som privat person Glad humørikon

mvh

Hej ansat i TDC. Sætter stor pris på folk der går op i deres arbejde, og at I trods alt er mennesker blot. Men når jeg kører 4mbit og at de kan se på skærmen at jeg burde kunne trække 20, kunne jeg så ikke bare få 10 og så få lov at betale for 20 som jeg gør nu ?
Det syntes jeg ikke er umenneskeligt at forlange :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)