Opdatering af USB stik til mobilt internet

Jeg har fået at vide, at jeg kan opdatere mit USB stik. Er der nogen, der kan fortælle, hvor jeg finder det???

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lillemor62

Dit USB stik til mobilt internet?

Det er altså ikke for at være fræk, men har du forlagt det, eller spørger du om, hvad det er?

Humørikon flov

Hilsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lillemor62 og Patrick

Det er da ikke så svært at forståBlinkende humørikon, lillemor62 vil sikkert gerne have højere hastighed og det kan man ikke gøre online, har lige hekset med min mands mobile bredbånd og det kan kun foregå via Hotline.

hilsen Bente

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

hm det kan være det er den her.

Se link.  http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_mb_brug

hilsen Bente

Hej Lillemor62

Hvis det er fordi at software/firmwaren skal opdateres, så skal du ind på dette link: http://teksup.eu/index.htm

også vælge om du kører Windows el. Mac.

Herefter kan du vælge den du ønsker, dette er dog på eget ansvar, da du så overskriver den software som kommer fra TDC.

Nu bliver jeg altså lidt forvirret. Så jeg prøver med en lidt længere forklaring, som nok ender i et spørgsmål mere...

Vi var i en TDC butik for at få hjælp til vores bærbare (problemet blev løst)... Den ansatte spurgte, om vi havde fået opdateret vores USB stik.

Det var noget, vi selv kunne gøre over nettet.

Vi var inde og lede, men fandt ikke rigtig noget, vi blev klogere på.

Nu har vi så fået et link, men der står så at det overskriver et TDC prodult, så det er på eget ansvar.

Det forstår vi godt, men hvordan kan TDC anbefale en opdatering, når de så samtidig siger, det er på eget ansvar. Nu ved man jo ikke, om det er noget man bør gøre.

Hilsen Ulla

Hej Ulla

De to tdc-ansatte er tages hjem til weekend, så jeg prøver lige at besvare dit spørgsmål, som jeg ser på det og jeg er også bare en kunde som dig.

Når vi køber noget nyt udstyr inden for it, bliver det fabrikeret på et tidspunkt, og det software der lægges ind på eks. et usb stik ( som jeres), fungerede på det tidspunkt. Udviklingen går stærkt. Måske allerede ½ år efter, er den software producenten lagde ind på usb-stikket, allerede forældet. Der er opfundet nye funktioner, nye måder at få softwaren til at fungere på, som teknikken i din pc kan arbejde sammen med, måske køber du en ny pc, et halvt år efter du har fået usbstikket, med andre og udvidede funktioner. USB-nøglen kan stadig være god nok og klare det, som der var det normale på det tidspunkt, eller være god nok til din pc, og du skriver jo også at det oprindelige problem blev løst.

Jeg tror, at det ekspedienten har ment, var -  at for at I kunne få den sidste nye software, som kan mere eller måske  er stærkere i sinalet, ville det være en god ide at opdatere.  Produktet er der således ikke noget ivejen med, og derfor er det på eget ansvar at vi selv prøver at ændre med indmaden.

Sådanne firmwareopdateringer er der til det meste elektronik. Noget er nemt at installere og andet er noget der kræver en højere ekspertviden. F.eks. Min dvd harddiskoptager  kunne jeg selv lave en firmwareopdatering på. Det blev jeg anbefalet fordi dvd'en havde stået på lageret i 5 måneder. Det var kun at downloade opdateringen og brænde den på en cd, som maskinen efterfølgende selv lagde ind på harddisken.

Jeg har også haft en router, som jeg også blev anbefalet her i forum, at lave en firmwareopdatering på. Jeg kørte opdateringen, men det så så indviklet ud, at jeg simpelhen ikke turde, og jeg sadte min søn på sagen. Heldigvis. Sikke meget der blev spurt om. Det lignede volapyk.

På samme måde er det også med vores  pc. Microsoft anbefaler at deres opdateringer indstaleres på alle pc'er, både af sikkerhedsgrunde for os og af forbedringer på pc'erne. Men det er vores egen skyld hvis der sker fejl under indstalleringen. Firmaerne kan ikke vide, om der måske er "klumper" i strømmen eller vi får trykket på en forkert knap.

Det var en længere smøre, som måske ikke var nødvendigt, at fortælle dig.

Hvis du har yderlige spørgsmål, så skriv dem endelig. Det er din tråd Glad humørikon

Ulla - hvis du vil hjælpe andre brugere, har du mulighed for at markere din tråd som løst. Ud for Daniels indlæg hvor han giver dig linket til en opdatering, er der en knap hvor der står Accepteret løst tråd.  Hvis du vil vide hvad det betyder, kan du klikke på linket i min signatur.

god weekend

Hej Maja

Takker mange gange, så blev jeg da en del klogere Glad humørikon

Ønsker dig en god uge

Velbekomme og ilm.

he he jeg har ferie og zoo i kbhn. kan forvente et besøg af mig og lockout-børnebørnene, så jeg ønsker forårsvejret holder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)