Ønsker til Play app

Et par forslag til en ganske udemærket app

- Lav links, således at listen af aktuelle danske indeholder en playliste, frem for at hvert enkelt nummer skal vælges - evt. lægges i personlige playlister. Overskriften er der jo allerede i skærmbilledet. Den skal bare gøres aktiv.

- Giv mulighed for at musikken kan afspilles via en ekstern afspiller via dlna-standarderne. Der er ikke meget ved at have telefonen til at lægge ved anlægget, når den løbende skal betjenes, og som de siger i hifi-klubben "bad sound kills good music".

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey cb-cbj

Tak for dine input.

Afspilning af en række af enkelt stående numre på vores ønskeseddel for version 1.2

Følg med på denne tråd for udviklingen af Play app: /t5/Mobil/TDC-Play-Android-Applikation/td-p/12295

Play på web er længere fremme med at dele musik ud på forskellige enheder via download eller streaming. At musikken ikke skal leveres over the air giver mulighed for helt andre kvaliteter.

DBH

C

Hej

Tak for dit hurtige svar. Og lad mig beklage, men min dovenskab forbød mig at gennemlæse et seks sider langt forum for at finde noget, der måske matchede mit behov Humørikon med tunge

Min tanke er ikke, at musikken skal streames fra telefonen, men at telefonen bruges som fjernbetjening af internetforbundne dlna enheder.

Der findes en gratis app, eyecon, som f.eks. giver dig mulighed for at browse og søge youtube og metacafe videoer på din telefon, og at afspille valgte filmstumper på dit tv. Det er ikke telefonen, men tv'et, der loader filmen.

Jeg kan se, at I er begyndt at forhandle internetradioer, som kan opnå adgang til Play. Det er smart, men hvordan får man adgang til den service, hvis man allerede har en internetradio, internetforbundet tv, en squeezebox eller lignende - og ikke har bredbånd hos TDC (læs: min arbejdsgiver har valgt anderledes)?

P.S.

C du er naturligvis velkommen til enten at slette eller flytte mit indlæg, hvis det matcher politikken for fora'et bedre.

Omdømme 2

NP - det går fint.

Hej Chriz

Jeg kan se, at I har en app på android market, TDC HomeDisk. Der står i beskrivelsen, at den kan bidrage til at afvikle musik mv. via upnp/dlna for de filer, der er gemt på den fysiske Homedisk, og at der er adgang til online back up. Det er mig uklart om de filer, der ligger på internettet også kan afvikles via upnp/dlna?

Men for mig at se, vil en kombination af TDC Homedisk og TDC Play være en vej til at give mobilbrugere adgang til afspilning af jeres musik på dlna kompatible enheder (direkte fra internette - og ikke via mobilen).

Mvh Claus

Omdømme 2

Hey Claus

Tak for din feedback. Vi er meget glade for HomeDisk app.

De filer som du har hentet ned fra play web kan ikke afspilles på din mobil, selv om du kan se dem på homedisken. Det er kopibeskyttelsen og filformat der ikke spiller - men det betyder ikke at der ikke er en lang række andre formater som der skal afspilles allerede nu.

God weekend

C

Hej  Criz (eller Hey)

Jeg mener, at vi er ved at være forbi den tidsalder, hvor vi skal downloade filer for at høre musik. Det er TDC Play også et godt bevis på, at I synes.

Jeg argumenterer for, at vi går hele vejen. Vi har betalt for musikken, og det kan vel grundlæggende være lige meget, hvor den afvikles - så længe I har kontrol over brugerne? 

Derfor tænker jeg. Lad os bruge vores mobiltelefon eller lignende til at navigere frem til det ønskede nummer, og tillad, at musikken bliver streamet til en dlna kompatibel enhed, såsom et tv eller en internetradio.

eyecon og iMediashare er blot to eksempler på apps til android, der giver dig muligheden for at tilgå materiale på internettet ud fra din egen profil - her gælder det Picassa og Facebook.  Og fælles for begge er, at indholdet loades direkte til dit tv på baggrund af dit login. Indholdet skal altså ikke gennem telefonen. Det er spild af batteri.

Det må være muligt, at lave for en musiktjeneste også?

Mvh Claus

Omdømme 2

Hey Claus

Lad mig svare på denne lidt tvetydige måde: du bliver ikke skuffet næste gang der kommer et Play produkt på banen.

I mellemtiden vil jeg anbefale TDC HomeDisk Android App. Små skridt bringer os mod målet Glad humørikon

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)