Svar

Ønsker at fjerne bekræftigelse.

nr. 1

Hver gang jeg skriver "homedisk" i en af mine browser, pop'er denne besked op  - "Ønsker du at etablere TDC Homedisk som netværksdrev på denne PC?"

Derefter skal jeg logge ind og får efterfølgende vist standardside hos TDC, hvor jeg, sammen med en masse andre muligheder, kan vælge "Mit TDC"

Hvad er ideen med at skrive "homedisk" og skal igennem alt dette jeg har har nævnt, når jeg alligevel ender på TDC standardside ?

Hvorfor alt det indtastning af password, og alt det jeg skal tage stilling til, om jeg ønsker at etablere min Homedisk som netværksdrev, når jeg har gjort det en gang - ikke særlig smart hvis det ikke bliver huske i systemet...

nr. 2

Når jeg får denne besked "Bemærkning:

Aktiver venligst Javascript og ActiveX-objekter i Internet Explorer." - hvor i Explorer 9 og Firefox 9.0.1 aktivere Javascript og Activex-objekter ?

icon

Bedste svar af stonefox 3 januar 2012, 11:51

tråden lukkes

Se original

4 Kommentarer

tråden lukkes

Hej stonefox

Øhh -

Løsningen kan næppe være "Tråden lukkes" ???

Hvad var løsningen på dine problemer?

Fandt samme spørgsmål andre steder, og også her var der ingen responce

Hej

Nr. 2 tror jeg godt, at jeg kan svare på.

Øverst i browservinduet, - menulinien -  funktioner.

Klik Nederst på gardinet internetindstillinger.

Klik på fanebladet sikkerhed.

Klik Nederst på Brugerdefineret niveau.

Træk bjælken ned til der står ActiveX-objekter og plug-ins.

Klik aktiver ud for "Aktiver scripting af ActiveX-objekter, der er markeret som sikre".

klik Deaktiver ud for Automatisk forespørgsel af ActiveX-objekter

Klik Aktiver ud for Binær- script-opførsel

klik Deaktiver ud for Hent ActiveX-objekter uden signatur.

klik Spørg ud for "Spørg (Anbefales)"

klik Deaktiver ud for "Initialiser og aktiver scripting af Aktive-objekter, der ikke er markeret som sikre.

Klik Aktiver ud for "Kør ActiveX-objekter og plug-ins.

klik Aktiver ud for "AktiveX-filtrering"

klik Aktiver ud for "Tillad kun godkendte domæner at bruge ActiveX uden at spørge

Klik Deaktiver ud for "Tillad Scriptlets"

Klik Deaktiver ud for " Tillad at AktiveX-objekter der ikke  er kørt tidligere, kører osv.

Klik Deaktiver ud for "Vis video og animationer på en webside, som ikke bruger en ekstern medieafspiller.

Så forsætter du ned til hvor der står Scripting af Java-appletter

der skal du klikke på

Aktiver ud for "Active scripting

Aktiver ud for "Aktiver XSS filter

Aktiver ud for "Scripting af Java-appletter"

Deaktiver ud for "Tillad opdatering af statuslinie via script"

spørg  ud for "Tillad programmeringsmæssig adgang til udklipsholder"

Deaktiver ud for den sidste.

Selvom du nu har aktiveret AktiveX-objekter er der aligevel visse steder du skal være forsigtig. Jeg har dette afsnit, i hjælp for mit styresystem:

Bør jeg installere ActiveX-objekter?

Måske. Du bør være forsigtig med at installere ActiveX-objekter, nogle gange kaldet tilføjelsesprogrammer, på din computer, også selv om de har en gyldig digital signatur. ActiveX-objekter kan forbedre søgningen på internettet, men de kan også udgøre en sikkerhedsrisiko, og det er bedst at undgå at bruge objekterne, hvis websiden fungerer uden dem. Nogle websteder eller opgaver kan imidlertid kræve dem, og hvis indholdet eller opgaven er vigtig for dig, skal du afgøre, om ActiveX-objektet skal installeres.

Før du installerer et ActiveX-objekt, bør du overveje følgende:

Forventede du at modtage dette objekt? Er du overrasket over, at dette websted prøver at overføre et ActiveX-objekt? Har dette websted tidligere krævet, at du skulle bruge et ActiveX-objekt? Hvis handlingen ikke er ventet, skal du være meget forsigtig. Sørg for, at du ved, hvad objektet skal bruges til, og hvad det vil gøre ved din computer, inden du gemmer eller kører filen.

Har du tillid til det websted, som objektet kommer fra? Du bør ikke installere et ActiveX-objekt, medmindre du har fuldstændig tillid til det websted, som objektet kommer fra, og den, der har udgivet objektet. Når du installerer ActiveX-objektet, viser Internet Explorer en dialogboks, der identificerer den, der har publiceret det, og du bliver spurgt, om du vil køre filen. Klik på Kør ikke, hvis du ikke har tillid til den, der har publiceret objektet.

Ved du, hvad objektet er beregnet til, og hvad det vil gøre ved din computer? Webstedet, der er vært for filen, bør fortælle dig, hvad dette ActiveX-objekt er beregnet til og angive eventuelle særlige oplysninger, du skal have at vide, inden du installerer det. Du skal ikke installere objektet, hvis disse oplysninger ikke er tilgængelige.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dit homedisk-spørgsmål, Men har du set denne tråd. Der har Bl.a MS_Erik skrevet to meget udførlige tip til at få skidtet til at fungere.

/t5/Mit-TDC/Brug-af-homedisk/m-p/71517#M7011

Husk lige at råd der følges i forum er på eget ansvar. Men giv gerne en tilbagemelding om hvordan det går.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)