Svar

Om "dynamisk hastighed" - ide, som jeg håber vil blive introduceret hos TDC/Yousee

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Desuden vedr. bredbånd:

Jeg synes generelt vi mangler højere upload hastigheder. Jeg har en løsning på dette problem, uden at der behøves at nedgraves fiberkabler mv. eftersom jeg godt ved, hvorfor download/upload hastighederne ikke er ens:

Altså et eller andet som kunne overvåge ens internetforbindelse (fx indbygget i selve routeren) over de fx seneste fem minutter for at se om det der bliver brugt er download eller opload

(fem minutter for at kompensere for ligegyldige email vedhæftninger, men hvis man fx skal overføre mange filer (billeder) til eksempelvis tdc webdisk eller homedisk synktoniserer automatisk.)

Efter fem minutter med øget fx upload hastighed sender routeren en besked til tdc's udstyr som derefter kompenserer for hastigheden.

dvs. hvis man har 10mbit kompenserer den så at man kun har fx 1 mbit til download og resten bruges til oploadning af fx billeder til tdc webdisk.

Man kan kalde det "TDC Hometrio/duo med dynamisk hastighed)

og så tilpasse download/upload til det aktuelle forbrug, så alting skrues i vejret. Det ville være så rart med (til en afveksling) lidt højere uploadhastigheder. - nu gjort på en anden og kreativ måde, som ikke kræver opgravning af kabler og nedgravning af nye kabler.

icon

Bedste svar af HeinrichP 2 august 2011, 17:21

*update: den godt-igennem-brasede-og-til-dels-også-(i-særdeleshed-meget)-grimme router fra TDC - Box aDSL og Box vDSL, bliver nu (officielt set) ikke solgt til kunderne mere, nu kun en pæn sort boks - Homeboks - i to versioner ligeledes: aDSL og vDSL (selvom vDSL nok efterhånden er den mest solgte, da der er fri hastighed for alle og aDSL-standarden ikke supporterer de høje hastigheder.

Af andre ting kan nævnes, at der jo slet ikke behøver at være en "dynamisk" hastighed, hvis TDC (eller andre) får nedlagt fiberkabler ned til den mindst husstand, så vi kan få synkrone hastigheder = ergo ingen need for dynamisk hastighed. 

Se original

3 Kommentarer

Hej Heinrich,

Jeg kan udemærket se fordelen ved din ide, men i praksis lader det sig ikke gøre. Grunden er en teknologisk begrænsning på ADSL2plus. ADSL er en asymmetrisk teknologi, og denne asymmetri er fastlagt i chipsettet. Man separerer up og downstream i frekvens (Kaldet FDD=frequency division duplexing) på følgende vis 0-138 hHz er til upstream og 138 kHz til 2,208 MHz er til downstream. Hvis vi nu antager at man KUNNE flytte på grænserne ville det stadig være en meget dårlig ide, idet to forskellige linier der løber i samme kabelstrækning vil forstyrre hinanden i langt højere grad.

For VDSL og DOCSIS stiller teknologien som udgangspunkt mere upstream til rådighed så her kunne det med den rette planlægning måske bedre lade sig gøre.

-Steen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg bruger VDSL hos TDC. Hvis man bruger hastigheder over 10mbit hos TDC får man en helt vildt grim, gammel og billigbras-lignende router tilsendt fra TDC.

Kunne ideen så implementeres her. Jeg uploader ofte til min Dropbox og det er ikke nødvendigvis store filer, men mange filer. Det tager derfor mange timer.

Omdømme 2

*update: den godt-igennem-brasede-og-til-dels-også-(i-særdeleshed-meget)-grimme router fra TDC - Box aDSL og Box vDSL, bliver nu (officielt set) ikke solgt til kunderne mere, nu kun en pæn sort boks - Homeboks - i to versioner ligeledes: aDSL og vDSL (selvom vDSL nok efterhånden er den mest solgte, da der er fri hastighed for alle og aDSL-standarden ikke supporterer de høje hastigheder.

Af andre ting kan nævnes, at der jo slet ikke behøver at være en "dynamisk" hastighed, hvis TDC (eller andre) får nedlagt fiberkabler ned til den mindst husstand, så vi kan få synkrone hastigheder = ergo ingen need for dynamisk hastighed. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)